Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حسین علی‌نژاد، رئیس اداره نظارت بر حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: در راستای حمایت از فک‌های خزری از صیادانی که فک‌های خزری را به‌صورت زنده تحویل محیط زیست دهند به صورت ویژه قدردانی می‌شود.

وی، با بیان اینکه هم‌اکنون ایران تنها کشوری در حوزه دریای خزر است که هیچ‌گونه بهره‌برداری اقتصادی از فک‌ها در آن انجام نمی‌شود، افزود: فک‌های خزری از جمله حیوانات حمایت شده محیط زیست محسوب می‌شوند و هر فردی که این جانور دریایی در خطر انقراض را به‌نوعی بکشد و از بین ببرد به‌طور یقین با وی برخورد‌های قانونی و قضایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره نظارت بر حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان، با بیان اینکه حفظ و حراست از محیط زیست و ذخایر ارزشمند در آن را بر اساس قانون اساسی کشورمان وظیفه آحاد مردم است، گفت: سازمان حفاظت محیط زیست از صیادانی که فک‌های خزری را به‌صورت زنده تحویل بدهند به‌صورت ویژه تقدیر می‌کند تا چنین اقداماتی در بین دیگر افراد جامعه ترویج شود.

حسین علی‌نژاد، با اشاره به اینکه محل زایمان فک‌ها در یخ‌های شمال و شمال شرقی دریاچه است، افزود: چنین شرایطی که ساحل یخ‌زده باشد در سواحل شمالی کشورمان وجود ندارد تا فک‌ها بتوانند به سمت آن مهاجرت کنند و توله‌های خود را به دنیا بیاورند.

وی تصریح کرد: در سراسر سواحلی که شیب ساحل اجازه پهلو گرفتن فک‌ها را بدهد فک‌ها را می‌توان در آن‌جا مشاهده کرد.

 

انتهای پیام/م.ع

تقدیر از صیادانی که فک‌های خزری را زنده تحویل محیط زیست دهند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حیات وحش محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۳۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری شکارچی غیرمجاز در گرمه

به گزارش خبرگزری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ سرهنگ محمدرضا قائمی نژاد گفت: در پی اعلام خبری مبنی بر شکار غیر مجاز و نگهداری گوشت شکار در یک منزل مسکونی، ماموران انتظامی رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی با اشاره به اینکه با هماهنگی‌های بعمل آمده در بازرسی از منزل شکارچی ۵ کیلوگرم گوشت شکار غیر مجاز کشف و شکارچی نیز دستگیر شد، افزود: شکارچی بعد از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد. 
وی با بیان اینکه پلیس با افرادی که اقدام به شکار غیر قانونی و صدمه زدن به محیط زیست می‌کنند با جدیت برخورد خواهد کرد، از شهروندان خواست تا به جهت حفاظت از محیط زیست در صورت اطلاع از این گونه موارد، بلافاصله مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • تقدیر حفاظت محیط زیست اشنویه از دانش آموز حافظ حیات وحش
  • روایت برخورد با مجتمع صنعتی آلاینده در زنجان
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی جز پنج یگان برتر کشور اعلام شد
  • (عکس) زنده‌گیری یک راس بره میش وحشی در پردیس تهران
  • تحویل ۲ بره میش وحشی به اداره محیط زیست تایباد
  • متخلف شکار غیر مجاز در مهرستان دستگیر شد
  • پیگیری قضایی محیط زیست مازندران از قاچاقچی حیات وحش در فضای مجازی
  • فارس رتبه نخست کشفیات صید و شکار در کشور
  • دستگیری شکارچی غیرمجاز در گرمه
  • ممنوعیت صید ماهی در دریاچه سد زاینده‌رود