Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار علی رزمجو روز دوشنبه در جلسه ستاد اجرایی کنگره سرداران و دو هزار شهید استان بوشهر گفت: این فرهنگ در جامعه تاکنون نگهبان انقلاب اسلامی بوده و خواهد بود.

وی یادآورشد: توسعه و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت به تناسب توسعه و گسترش عرصه‌ها و منابع دیگر نظام جمهوری اسلامی اعم از دفاعی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است و هرکجا هم این فرهنگ ایثار پررنگ‌تر باشد، موفقیت بیشتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر اضافه کرد: ما در آداب و رسوم و فرهنگ دینی خود، شهید و شهادت را در جایگاه ویژه‌ای می‌دانیم و همواره برای رشد روح، جسم و فکر خودمان به یک منبع نیاز داریم که این منبع را شهدا برایمان ترسیم کرده‌اند.

سردار رزمجو گفت: به برکت خون همین شهدا امروز در چهل و یکمین سال انقلاب اسلامی زندگی می‌کنیم؛ بنابراین هر کدام از ما که در هر پست و مسئولیت و مقامی قرار گرفته‌ایم به این شهدا مدیون هستیم.

وی اظهار داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت طلبی، حراست از اعتقادات دینی و حفاظت از مکتب اسلام به عنوان نقشه راه حرکت پرشتاب ملت ایران در عزت و اقتدار ایران اسلامی است.

سردار رزمجو با بیان اینکه فرهنگ و تفکر شهید و شهادت در جامعه اسلامی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است گفت: این فرهنگ و تفکر بیش از چهل و یک سال است که در جامعه اسلامی ایران متبلور شده که اقتدار و سرافرازی ملت ایران در راستای همین فرهنگ ایثار و شهادت است.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهرافزود: دی امسال با همکاری، هماهنگی و مشارکت همگانی کنگره سرداران و ۲ هزار شهید استان بوشهر در مرکز این استان برگزار می‌شود که در این راستا عملکرد ساختاری آن با هماهنگی نماینده ولی فقیه در استان و استاندار تشکیل شده است.

رزمجو با اشاره به اینکه بر اساس برنامه‌ریزی باید هر ده سال یکبار کنگره شهدا در استان‌ها برگزار شود یادآورشد: نخستین کنگره سرداران و ۲ هزار شهید استان بوشهر چهارده سال پیش برگزار شد.

وی از تشکیل کمیته‌های تخصصی بیست گانه کنگره سرداران و ۲ هزار شهید استان بوشهر خبر داد و عنوان کرد: این کمیته‌ها فعالیت خود را سازماندهی و آغاز کرده‌اند که نماینده ولی فقیه در استان به عنوان رئیس ستاد شورای سیاست‌گذاری و استاندار رئیس ستاد اجرایی کنگره سرداران و ۲ هزار شهید فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر تصریح کرد: استان بوشهر ۲ قرن مبارزه با استعمار و استکبار در کارنامه خود دارد که در این عرصه‌ها هم با آمریکایی‌ها و هم با انگلیسی‌ها در تجاوز به سرزمین ایران مبارزه کرده‌اند و شهید داده‌اند.

رزمجوگفت: بوشریها در هشت سال دفاع مقدس نیز در زمین، هوا و دریا علیه دشمن متجاوز مبارزه کرد و این در حالی است که توپ‌ها و موشک‌های رژیم بعث عراق مراکز مهم اقتصادی و صنعتی استان بوشهر را مورد هدف قرار می‌داد.

وی افزود: مردم استان بوشهر در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس نقش مهم و تعیین کننده‌ای داشتند به‌گونه‌ای که ۲ هزار و ۱۲۱ شهید تقدیم نظام اسلامی کرده است.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: تولید فیلم سینمایی، تألیف کتاب، ارائه آثار شهدا و تولید دیگر آثار فاخر فرهنگی در راستای برگزاری کنگره سرداران و ۲ هزار شهید استان مورد توجه قرار دارد تا این آثار سال‌ها مورد توجه نسل‌های این مرز و بوم قرار گیرد.

وی یادآورشد: برای برگزاری باشکوه این کنگره باید از همه ظرفیت‌های استان بوشهر استفاده شود که همکاری و مشارکت همگانی در این عرصه بسیار مهم است.

۷۲۱۲/‏۶۰۴۵

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۴۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار نوروزی استاندار گیلان با خانواده‌ های شهدای مدافع حرم

اسدالله عباسی در دیدار با خانواده معظم شهید مدافع حرم سید اسماعیل سیرت نیا با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص شهدای مدافع حرم گفت: عظمت شهادت به قدری والاست که برای این پاسداران حضور در جبهه‌های مبارزه با دشمنان اسلام فراتر از همه چیز بود.

وی صبوری والدین و همسران شهدا را پشتوانه‌های انقلاب عنوان کرد و افزود: اگرچه تحمل این رنج و مصیبت مشکل است، اما فرزندان شهدا باید پیام رسان و سند افتخار این انقلاب باشند.

شهید سید اسماعیل سیرت نیا، ۱۶ آبان در سن ۳۷ سالگی در عملیات مستشاری در منطقه حلب سوریه به فیض شهادت نایل آمد.


همچنین استاندار گیلان با خانواده محترم شهید مدافع حرم سعید مسافر در رشت ، دیداری نوروزی داشت.

دکتر اسدالله عباسی در این دیدار گفت: اقدامات خداپسندانه، اخلاق نیکو و روحیه جوانمردانه شهدای گرانقدر از جمله این شهید بزرگوار باید در جامعه بیش از پیش بازگو شود.

وی با بیان اینکه ما مسئولان با دیدار شما خانواده معظم شهداء درس ایثار و استقامت می‌گیریم، افزود: این دیدار‌ها توان مضاعفی برای ادامه کار و خدمت به مسئولان می‌دهد.

استاندار گفت: جوانان برومند کشورمان با روحیه و غیرت دینی و اسلامی در فراسوی مرز‌ها حاضر شدند تا در دفاع از ارزش‌های انسانی و اسلامی، در مقابل گروه‌های تروریستی بایستند.

شهید مدافع حرم سعید مسافر فروردین سال ۹۵، در سن ۳۰ سالگی در عملیات مستشاری در سوریه به شهادت رسید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • تجلیل از رسانه‌نگارانِ فعال در طوفان‌الاقصی
  • پویشی برای تجلیل از رسانه‌نگارانِ فعال در طوفان‌الاقصی
  • حمله اسرائیل به جنوب لبنان/ چند تن در یک مرکز شهید شدند + فیلم
  • دیدار مدیرکل صدا و سیمای سیستان و بلوچستان با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران
  • ضرورت اجرای مدیریت نوا در ساحل بوشهر
  • دیدار نوروزی استاندار گیلان با خانواده‌ های شهدای مدافع حرم
  • دیدار نوروزی استاندار گیلان با خانواده‌های ۲ شهید مدافع حرم
  • دیداری صمیمی با خانواده‌های معظم شهدا در زاهدان
  • بشنوید | تبلیغات منفی سنگین علیه امام حسن(ع) در طول تاریخ از کجا نشأت می گیرد؟
  • دیدار استاندار سیستان و بلوچستان با خانواده های معظم شهدا در زاهدان