Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@08:07:46 GMT

دبیرخانه دائمی روز قم تشکیل شود

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۴۱۸۹

دبیرخانه دائمی روز قم تشکیل شود

قائم‌مقام شهردار قم با تأکید بر تشکیل دبیرخانه دائمی برای روز قم اظهار داشت: اگر به دنبال کار مستمر فرهنگی در شهر هستیم باید این دبیرخانه دارای ساختار و ردیف بودجه بوده و دائمی باشد. ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، ابراهیم معتمدی پیش از ظهر امروز در هشتادمین جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر قم با موضوع طرح برگزاری روز قم که در سالن جلسات شهید باکری این شورا برگزار شد، با تأکید بر تشکیل دبیرخانه دائمی برای روز قم اظهار داشت:اگر به دنبال کار مستمر فرهنگی در شهر هستیم باید این دبیرخانه دارای ساختار و ردیف بودجه بوده و دائمی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قائم‌مقام شهردار قم با تأکید بر اینکه حس تعلق مردم شهر قم هرروز باید بیشتر شود، تصریح کرد: به  این حس هم برای خود قمی‌ها و هم زائرانی که به این شهر وارد می‌شوند باید اهمیت داده شود.

وی لزوم شناخت و ظرفیت‌های شهر قم را مورد تأکید قرار داد و گفت: انجام کارهای پژوهشی در حوزه جغرافیایی قم و میراث ملموس و ناملموس قم ضروری به نظر می‌رسد می‌توان با شدت و حدت کار کرد و انجام این اتفاقات بیشتر به ایجاد دبیرخانه دائمی روز قم برمی‌گردد.

ورود حضرت معصومه(س) به قم، جریان شیعیان مقاوم را محکم کردشهر قم قبل از ورود حضرت معصومه علیها السلام چگونه بود؟سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم، به‌عنوان روز قم نام‌گذاری می‌شود

قائم‌مقام شهردار قم استفاده از تجربیات شهرهای دیگر را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: از تجربیات و راه‌هایی که شهرهای دیگر رفته‌اند باید کمال استفاده را کرد تا نقص‌ها را جبران و از نقاط قوت استفاده بهینه کرد.

معتمدی بیان کرد: همه باید به دبیرخانه روز قم کمک کنند تا از هم‌اکنون برای سال آینده، در زمینه پرداختن به مقوله بین‌المللی این روز برنامه‌ریزی داشته باشیم.

در ادامه جلسه حجت‌الاسلام مهدی احمدی معاون فرهنگی یا اجرایی حرم کریمه اهل‌بیت(س) با اشاره به دیدار اخیر معاونت فرهنگی حرم مطهر با آیت‌الله صافی گلپایگانی اظهار داشت: ایشان در این دیدار فرمودند رسیدگی به شهر کار بسیار خوبی است چراکه قم حرم آل الله است.

به گفته معاون فرهنگی حرم کریمه اهل‌بیت(س) برنامه‌ریزی‌های انجام‌ شده برای روز قم به‌شرط اجرایی شدن بسیار خوب است.

انتهای پیام/ح

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۴۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ پاسدار محمدحسن سلامی عصر دوشنبه در نشست کتابخانه‌های عمومی استان از هدف‌گذاری بازدید ۳۰ هزار دانش آموز از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران خبر داد و اظهار داشت: مجموعه اداره کل کتابخانه‌های عمومی یک دستگاه فرهنگی حاضر در صحنه است که در حوزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ جهاد و مقاومت فعال است.

وی بر لزوم ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه پیشکسوتان جهاد و مقاومت تأکید کرد و افزود: باید در این راستا به دنبال عوامل انگیزشی باشیم.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران یادمان‌های شهدای گمنام و مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران را یک ظرفیت برای فرهنگ کتاب و کتابخوانی برشمرد و بر ضرورت ایجاد کتابخانه تخصصی دفاع مقدس در این دو مکان تأکید کرد.

این مسئول ایجاد بزرگترین کتابخانه تخصصی دفاع مقدس را در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران ضروری دانست و با اشاره به مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت، کتابخانه‌های عمومی را بهترین ظرفیت برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی با محوریت فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: ایجاد کارگروه مشترک بین دو اداره کل در تقویت فرهنگ کتاب و کتابخوانی مؤثر خواهد بود.

سرهنگ سلامی بر لزوم توجه به حوزه کودک و مهدهای کودک تأکید کرد و ادامه داد: تدوین کتاب‌هایی با محوریت کودکان و دفاع مقدس باید از اولویت‌های دستگاه‌های فرهنگی باشد و در این راستا نیازمند همکاری و مشارکت نهادهای فرهنگی هستیم.

وی با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی استان باید در مناسبت‌های دفاع مقدس به فضای ارزشی و معنوی تبدیل شود، تصریح کرد: ایجاد غرفه‌های کتاب دفاع مقدس در کتابخانه‌های عمومی استان کار ارزشمندی است که باید هدف‌گذاری شود.

این مسئول بر همکاری و مشارکت در اجرای جشنواره‌های دفاع مقدس و مقاومت و تجلیل از نویسندگان حوزه جهاد و مقاومت تأکید و خاطرنشان کرد: همچنین تقویت تعامل دو مجموعه مورد تأکید است.

کد خبر 6085846

دیگر خبرها

  • تشکیل کمیسیون تخصصی شرط اجرای سند ملی امنیت تغذیه
  • ضرورت تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرای سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • دومین اجلاسیه ۴ هزار شهید گلستان برگزار می‌شود
  • ‌راه‌اندازی دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی شیراز
  • دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز راه‌اندازی شد
  • راه‌اندازی دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز
  • حمایت دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی از طرح‌های فرهنگی
  • فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم
  • دبیرخانه گفت‌وگوهای فرهنگی با روسیه و چین راه‌اندازی می‌شود