Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@12:42:48 GMT

نیمی از زائران خراسان شمالی راهی سرزمین وحی شدند

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۴۳۱۳

نیمی از زائران خراسان شمالی راهی سرزمین وحی شدند

رضا فیروزه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مجموع زائران اعزامی استان به حج تمتع امسال هزار و ۶۱۰ نفر است که از این میزان تا کنون ۸۶۰ زائر در قالب مدینه قبل راهی این سفر معنوی شده اند.

وی افزود: زائران حج تمتع استان در قالب ۱۱ کاروان شامل ۱۰ کاروان شیعه و یک کاروان اهل سنت به این سفر اعزام می شوند که تا کنون ۶ کاروان رهسپار آن خطه شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: اعزام باقی مانده زائران در قالب مدینه دوم از ۶ تا ۱۱ مردادماه انجام می شود.

به گفته مدیر حج و زیارت خراسان شمالی امسال ظرفیت اعزام کاروان های حج تمتع به حداکثر میزان خود طی سال های اخیر رسیده است.
محمدباقر قاصری، شمار شهروندان استان را که تا پایان اسفند ۸۵ برای حج ودیعه گذاری کرده بودند ۴۶۰۰ نفر اعلام و بیان کرد: ۱۶ هزار و ۳۰۰ نفر نیز تا پایان سال ۸۶ در انتظار اعزام قرار داشته اند.
به گزارش ایرنا؛ پارسال هزار و ۵۴۵ نفر از استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی راهی حج تمتع شده بودند.
ط/۵۱۳۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۴۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود بیش از ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر زائر به خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد سه‌شنبه ۷ فروردین در جلسه قرارگاه عملیاتی مرکزی خدمات سفر زائران استان اظهار کرد: از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ لغایت ششم فروردین ۱۴۰۳ مجموعا ۶ میلیون و ۸۷۹ هزار و ۸۸ نفر به استان خراسان رضوی و مشهد سفر کرده‌اند.

وی ادامه داد: بیشترین زائران با ۵ میلیون و ۷۳۸ هزار و ۲۱۱ نفر از طریق وسایل حمل و نقل شخصی وارد این استان شده‌اند. همچنین ۵۲۹ هزار و ۸۶ نفر با وسایل حمل و نقل عمومی جاده‌ای، ۳۴۹ هزار و ۹۱۹ نفر از طریق راه آهن و ۲۱۶ هزار و ۸۷۲ نفر از طریق فرودگاه در این ایام به استان و مشهد الرضا(ع) وارد شده‌اند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی خطاب به مسافرانی که قصد سفر به مشهد دارند، توصیه کرد: زائران عزیز قبل از این که به سمت مشهد عزیمت کنند، محل اقامت خود را رزرو نمایند. در همین راستا تلفن ۰۵۱۳۷۰۴۵ قرارگاه عملیاتی خدمات سفر شهرستان مشهد برای هدایت، راهنمایی و دریافت شکایت زائران و مسافران پیش‌بینی شده است.

دیگر خبرها

  • اعزام بیش از ۱۳۰۰ کاروان سلامت به مناطق محروم روستایی
  • کرملین مقام ارشد اطلاعاتی مسکو را راهی پیونگ‌یانگ کرد!
  • بیش از هفت میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی سفر کردند 
  • زائران بقاع متبرکه خراسان جنوبی به ۲۰۵ هزار و ۶۰۷ زائر رسید
  • ورود زائران خراسان رضوی از مرز ۶ میلیون نفر گذشت
  • ورود بیش از ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر زائر به خراسان رضوی
  • ثبت‌نام ۳۱۰۰۰ نفر برای اعزام به عتبات نوروزی
  • اعزام دانشجویان بسیجی خراسان شمالی به اردوی جهادی
  • ثبت نام بیش از ۳۱ هزار زائر در دوره عتبات نوروزی
  • آغاز معاینات پزشکی متقاضیان اعزام به حج تمتع سال ۱۴۰۳ در خراسان رضوی