Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-23@18:19:01 GMT

همه چیز درباره قیمت و شرایط دریافت لاستیک دولتی

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۴۳۷۰

همه چیز درباره قیمت و شرایط دریافت لاستیک دولتی

فرارو- لاستیک دولتی با نرخ مصوب هر ماه توسط تولیدکننده‌ها به نمایندگی‌های فروش عرضه می‌شود و آنطور که رئیس انجمن تولیدکنندگان تایر کشور می‌گوید، دریافت لاستیک دولتی نیازی به ایستادن در صف ندارد. با این حال باید برای دریافت لاستیک دولتی مدارکی مثل کارت سبز ماشین، کارت ملی مالک و کارت ماشین را به یکی از نمایندگی‌های فروش لاستیک ببرید تا بتوانید لاستیک‌هایی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی تولید شده‌اند بخرید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش تمام اطلاعاتی که برای خرید لاستیک دولتی لازم دارید را آورده‌ایم.
قیمت لاستیک دولتی در نمایندگی‌های فروش لیست قیمت لاستیک دولتی در مراکز توزیع نشان می‌دهد باید برای خرید هر جفت لاستیک سایز ۱۴ که برای خودرو‌هایی مثل پژو ۲۰۶، پژو ۴۰۵، پژو پارس، رانا و روآ مناسب است، باید بین حدود ۴۵۰ هزار تومان هزینه کنید. لاستیک‌های دولتی سایز ۱۴ عموما با پهنای ۱۸۵ میلیمتر ساخته شده‌اند و اگر رینگ پهن داشته باشید، پیدا کردن لاستیک دولتی با پهنای ۲۰۵ متر برایتان کمی سخت خواهد بود. قیمت این نوع لاستیک دولتی در مراکز توزیع ۴۸۰ هزار تومان است.
بر اساس فهرست قیمت اعلام شده لاستیک دولتی سایز ۱۸۵/۶۰/۱۴ در مراکز فروش ۴۲۳ هزار تومان فروخته می‌شود. همچنین لاستیک دولتی سایز ۱۴ با مشخصات ۱۸۵/۶۵/۱۴ در مراکز توزیع ۴۵۶ هزار تومان است و اگر همین لاستیک گل WT داشته باشد، قیمتش به ۴۷۸ هزار تومان می‌رسد. آنطور که اعلام شده لاستیک دولتی ۱۸۵/۷۰/۱۴ با قیمت ۴۴۶ هزار تومان در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. اگر دنبال لاستیک‌های بزرگ‌تر هستید که پهنای رینگ آن‌ها به ۲۰۵ میلی‌متر می‌رسد، باید سراغ لاستیک دولتی سایز ۲۰۵/۶۰/۱۴ بروید که در مراکز توزیع با قیمت ۴۸۱ هزار تومان فروخته می‌شود.

قیمت لاستیک دولتی سایز ۱۳ که برای خودرو‌هایی با چرخ‌های کوچک مثل پراید، ماتیز و MVM ۱۱۰ مناسب است، در مراکز توزیع حدود ۳۷۰ هزار تومان برای هر جفت اعلام شده. همچنین پهنای این لاستیک دولتی عموما ۱۶۵ میلی‌متر است.
بر اساس فهرست اعلام شده لاستیک دولتی سایز ۱۶۵/۶۵/۱۳ در مراکز فروش ۳۴۷ هزار تومان فروخته می‌شود. اگر لاستیک گل WT داشته باشد، قیمتش به ۳۷۳ هزار تومان می‌رسد. لاستیک دولتی سایز ۱۳ با مشخصات ۱۶۵/۸۰/۱۳ در مراکز توزیع ۳۷۴ هزار تومان است و لاستیک دولتی ۱۷۵/۶۰/۱۳ با قیمت ۳۶۹ هزار تومان در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. اگر دنبال لاستیک‌های بزرگ‌تر هستید که قطر آن‌ها معادل ۷۰ درصد قطر رینگ باشد، باید سراغ لاستیک دولتی سایز ۱۷۵/۷۰/۱۳ بروید که در مراکز توزیع با قیمت ۳۹۶ هزار تومان فروخته می‌شود. باید توجه باشته باشید که همین لاستیک با گل WT ۴۰۶ هزار تومان قیمت دارد.   بیشتر بخوانید: راهنمای خرید لاستیک ماشین؛ رازهایی که ممکن نیست از فروشنده‌ها بشنوید + قیمت
اگر ماشین‌هایی مثل زانتیا، سمند، تندر ۹۰، دنا و پژو پارس LX سوار می‌شوید، باید سراغ لاستیک دولتی سایز ۱۵ بروید. قیمت این لاستیک دولتی در مراکز توزیع حدود ۵۰۰ هزار تومان است و عموما با پهنای ۱۸۵ میلی‌متر طراحی شده‌اند.
لیست قیمت لاستیک دولتی نشان می‌دهد لاستیک دولتی سایز ۱۸۵/۶۰/۱۵ در مراکز فروش ۴۶۸ هزار تومان فروخته می‌شود. همچنین لاستیک دولتی سایز ۱۵ با مشخصات ۱۸۵/۶۵/۱۵ در مراکز توزیع ۴۹۱ هزار تومان است و اگر همین لاستیک گل WT داشته باشد، قیمتش به ۵۲۰ هزار تومان می‌رسد. آنطور که اعلام شده لاستیک دولتی ۱۹۵/۶۵/۱۵ با قیمت ۵۰۴ هزار تومان در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. اگر دنبال لاستیک‌های بزرگ‌تر هستید که پهنای رینگ آن‌ها به ۲۰۵ میلی‌متر می‌رسد، باید سراغ لاستیک دولتی سایز ۲۰۵/۶۰/۱۵ بروید که در مراکز توزیع با قیمت ۵۰۶ هزار تومان فروخته می‌شود.
مراکز توزیع لاستیک دولتی کجاست؟ آنطور که محمدرضا تقی گنجی، رئیس انجمن تولیدکنندگان تایر کشور می‌گوید، لاستیک دولتی به صورت دوره‌ای در نمایندگی‌های سطح کشور توزیع می‌شود. به عبارتی تمام نمایندگی‌های فروش لاستیک در کشور، احتمالا لاستیک دولتی دارند و باید با همان قیمت‌های اعلام شده لاستیک دولتی را در اختیار مشتریان قرار دهند. کافی است با یک جستجوی ساده نزدیک‌ترین نمایندگی فروش لاستیک را پیدا کنید تا بتوانید از آنجا لاستیک دولتی بخرید.
مدارک لازم برای دریافت لاستیک دولتی خرید لاستیک دولتی به همین راحتی‌ها نیست و باید کلی سند و مدرک با خودتان به مراکز توزیع ببرید. آنطور که در جزئیات فرآیند توزیع لاستیک دولتی آمده، برای دریافت لاستیک دولتی باید اصل و کپی سند مالکیت خودرو یا همان برگه سبز ماشین را همراه داشته باشید. همچنین آنطور که اعلام شده کپی کارت ملی مالک و کپی کارت خودرو هم برای دریافت لاستیک دولتی لازم است. اختلاف قیمت لاستیک‌های موجود در بازار آزاد و لاستیک دولتی باعث شده نمایندگی‌های فروش برای جلوگیری از دلالی لاستیک، در توزیع لاستیک دولتی سختگیری به خرج دهند.

آیا باید برای دریافت لاستیک دولتی در صف بمانیم؟
آنطور که محمدرضا تقی گنجی، رئیس انجمن تولیدکنندگان تایر کشور می‌گوید، بحث ثبت‌نام و موکول کردن دریافت لاستیک دولتی به ماه‌های بعد اصلا مطرح نیست و اگر لاستیک دولتی در نمایندگی وجود داشته باشد، باید به محض مراجعه خریدار تحویل داده شود. تولیدکنندگان ماهی یک بار لاستیک دولتی را با قیمت‌های مصوب به نمایندگی‌ها در سطح کشور عرضه می‌کنند.
تقی گنجی می‌گوید توزیع لاستیک دولتی متناسب با جمعیت هر شهرستان انجام می‌شود و عرضه لاستیک دولتی همچنان ادامه دارد، اما با توجه به اینکه لاستیک دولتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی تولید شده که تفاوت قیمت زیادی با نرخ ارز در بازار آزاد دارد، برخی از تجار و مغازه‌داران طمع می‌کنند و لاستیک‌ها را نگه می‌دارند تا با نرخ آزاد عرضه کنند.
به گفته رئیس انجمن تولیدکنندگان تایر کشور، نمایندگی‌ها باید لاستیک دولتی را که با قیمت مصوب کارخانه از تولیدکنندگان دریافت کردند با ۱۰ تا ۱۵ درصد سود در بازار عرضه کنند و دوباره از واحد‌های تولیدی محموله جدید دریافت کنند. همچنین اگر لاستیک دولتی در نمایندگی وجود داشته باشد، باید به محض مراجعه خریدار آن را تحویل دهد و بحث ثبت‌نام و انتظار برای دریافت لاستیک دولتی در ماه‌های بعد اصلاً مطرح نیست.

منبع: فرارو

کلیدواژه: لاستیک دولتی قیمت لاستیک راهنمای خرید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۴۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع مدل خاصی از قلیان تحت نظارت وزارت بهداشت | دسترسی به قلیان اکسیژن در این ۱۰ استان

به گزارش همشهری آنلاین، مهندس بهزاد ولی‌زاده رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت در واکنش به خبر تسنیم درباره عرضه قلیان اکسیژن در کافی‌شاپ‌ها و قهوه‌خانه‌های تهران اظهار کرد: طرح مطالعاتی دستگاه "پاکدم" یا "قلیان اکسیژن" در زمان حاضر به‌صورت آزمایشی، تحت نظارت وزارت بهداشت حدود ۲ سال است که در ۱۰ استان‌ کشور در حال اجراست.

وی ادامه داد: این وسیله ثبت اختراع شده است و بعد از اینکه تأییدیه آن از سازمان غذا و دارو گرفته شد به‌عنوان تجهیزات پزشکی ثبت شده و در سازمان غذا و دارو استانداردهایی برای آن در نظر گرفته شده است. در این وسیله از ترکیب گازهای اکسیژن و N۲O با رعایت حدود تعیین‌شده در سازمان غذا و دارو برای اطمینان از اینکه ضرری برای سلامتی افراد نداشته باشد استفاده می‌شود.

ولی‌زاده گفت: به‌دلیل نگرانی وزارت بهداشت از افزایش مصرف قلیان که نسبت به سال ۹۵ بیش از ۵۰ درصد افزایش داشته است، گسترش بی‌رویه مراکز عرضه قلیان بعد از همه‌گیری بیماری کرونا و ضعف در اجرای قانون ممنوعیت استعمال دخانیات در مراکز عرضه قلیان که مستلزم همکاری تنگاتنگ ارگان‌های برون‌بخشی است، اجازه داده شد که طرح بررسی دستگاه پاکدم در ۱۰ استان کشور شامل تهران، آذربایجان شرقی، البرز، فارس، خوزستان، گیلان، مازندران، کرمان، بوشهر و سیستان و بلوچستان آغاز شود و در ادامه با درخواست دانشگاه‌های دیگر، هماهنگی برای توسعه مرحله آزمایشی طرح در استان‌های خراسان شمالی، اصفهان و زنجان انجام شد.

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت افزود: این طرح در مرحله آزمایشی قرار دارد و بعد از مشخص شدن نتایج مطالعه که تحت نظارت دانشگاه‌های علوم پزشکی مرتبط انجام می‌شود؛ در صورت اثبات اثربخشی و تأثیر آن بر کاهش مصرف قلیان دخانی، به‌صورت سراسری اجرا خواهد شد. وزارت کشور نیز به استان‌های مجری طرح، این موضوع را ابلاغ کرده است و نمونه‌برداری‌ها از استانهای تحت پوشش این طرح در حال انجام است.

ولی‌زاده تصریح کرد: در مرحله اولیه مطالعه، شاخص‌های سلامتی هنگام استفاده از این دستگاه مورد بررسی قرار گرفت که نتایج نشان داد براساس شاخص‌های مدنظر، استفاده از دستگاه پاکدم یا قلیان اکسیژن ضرری را از نظر سلامتی افراد ندارد.

وی با ابراز این که متأسفانه قلیان به‌عنوان یک وسیله تفریحی در جمع‌های خانوادگی و دوستانه استفاده می‌شود؛ یادآور شد: این موضوع در حال بررسی است که این دستگاه تا چه‌میزان می‌تواند جایگزین قلیان و مواد دخانی باشد.

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت با بیان این که نتایج طرح مذکور در امکان جایگزینی با قلیان دخانی حاوی تنباکو تا پایان سال مشخص می‌شود؛ خاطرنشان کرد: پس از آن تصمیم گرفته می‌شود که این طرح به‌چه‌صورت در کشور اجرا شود.

وی درباره ترکیب موجود در این قلیان به ارائه توضیحات بیشتر پرداخت و گفت: در این دستگاه گاز N۲O به‌عنوان گاز خنده و شادی‌آور در ترکیب با اکسیژن مورد استفاده قرار گرفته است و احتمال می‌رود که این ترکیب بتواند جایگزین اعتیاد به نیکوتین و تنباکو باشد. شواهد تاکنون نشان داده است افرادی که این وسیله را مصرف کرده‌اند پس از مصرف قلیان اکسیژن تمایل چندانی به مصرف مواد دخانی ندارند؛ البته باز هم باید نتایج آزمایش به‌طور قطعی مشخص شود. انتظار داریم که با پایان یافتن مرحله آزمایشی این طرح، علاوه بر مشخص شدن اثرات مرتبط با سلامتی، درباره بحث جایگزینی آن با مواد اعتیادآوری مانند نیکوتین و تنباکو نیز به نتیجه برسیم.

ولی‌زاده در پاسخ به این سؤال که "آیا ممکن است تخلفاتی در مراکز عرضه قلیان اکسیژن رخ بدهد و از گازهای غیرمجاز در این وسیله استفاده شود؟" تشریح کرد: باید توجه داشت؛ اولاً‌ نیکوتین حاوی بسیاری از مواد سمی و تنباکوی معطر حاوی فلزات سنگین و مواد شیمیایی بسیار مضر است، ثانیاً در تنباکوهایی که در برخی از مراکز عرضه قلیان استفاده می‌شود، مواد و ترکیبات دیگری اضافه می‌شود که برای افزایش وابستگی و حفظ مشتری انجام می‌شود بنابراین آنچه الآن بیشتر مورد نگرانی ماست؛ توزیع تنباکوهای معطر و مواد دخانی حاوی نیکوتین است نه تخلفاتی که ممکن است در توزیع قلیان اکسیژن رخ دهد. از سوی دیگر قلیان‌های اکسیژن تحت نظارت دانشگاه‌های علوم پزشکی عرضه می‌شود و استفاده از گازهای دیگر در این قلیان مجاز نیست و دانشگاه‌ها از مجریان این طرح یعنی قهوه‌خانه‌ها و کافی‌شاپ‌هایی که این طرح در آنها اجرا می‌شود نیز تعهدنامه‌هایی اخذ می‌کنند و این مراکز صنفی نیز با رضایت خودشان در این طرح مشارکت می‌کنند و به‌دلیل سود اقتصادی عرضه این قلیان در این مراکز، توجیهی ندارد که بخواهند تخلفی در این زمینه داشته باشند.

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت تأکید کرد: گازهای اکسیژن و N۲O اعتیادی برای مصرف‌کننده ایجاد نمی‌کند و به‌محض این‌که مصرف متوقف می‌شود فرد نیازی برای مصرف مجدد احساس نمی‌کند و بنابراین مصرف قلیان اکسیژن وابستگی‌آور نیست.

کد خبر 846754 منبع: تسنیم برچسب‌ها وزارت بهداشت و درمان خبر مهم دخانیات - قلیان

دیگر خبرها

  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه
  • توزیع مدل خاصی از قلیان تحت نظارت وزارت بهداشت | دسترسی به قلیان اکسیژن در این ۱۰ استان
  • فراخوان حضور در دومین دوره کاری حرفه‌ای رایان
  • قلیان اکسیژن طرح مطالعاتی وزارت بهداشت است/ توزیع در ۸ استان
  • استفاده از خدمات دولتی برای فعالانی که مجوز کاغذی دارند، ممنوع می‌شود
  • دریافت شهریه مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی تنها براساس کیفیت آموزشی
  • جذب حدود ۵۳ میلیارد ریالی تسهیلات دولتی برای مشاغل خانگی نیشابور
  • شهریه مدارس غیر دولتی مشخص شد + فیلم
  • افزایش کرایه بار، تبعات تورمی ندارد
  • ۴ روش برای دریافت آسان لاستیک دولتی با کارت ملی