Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا علی قربانی روز دوشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی ساخت یک مدرسه دخترانه ۲۴ کلاسه دراهواز در محل مدرسه جنت این شهرستان بیان کرد: اداره کل نوسازی مدارس خوزستان با اختصاص یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی مدارس خوزستان، رتبه نخست کشور را در شاخص اعتبارات استانی نوسازی مدارس به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پارسال خیران مدرسه ساز یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به نوسازی مدارس خوزستان کمک کردند افزود: تاکنون بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال از این اعتبار برای نوسازی و تعمیر و تجهیز مدارس خوزستان هزینه شده است.

۹۰ درصد مدارس سیل زده خوزستان امسال پذیرای دانش آموزان هستند

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان درباره مدارس مناطق سیل زده نیز بیان کرد: در جریان سیل اخیر درخوزستان بالغ بر ۱۱۳ مدرسه روستایی دچار آبگرفتگی شدند؛ ۳۵ مدرسه به طور کامل تخریب شد و ۷۸ مدرسه نیز نیاز به تعمیر پیدا کردند، که با اعتبارات اختصاص یافته به اداره کل نوسازی مدارس خوزستان ۹۰ درصد از این مدارس تا پیش از مهرماه ۹۸ پذیرای دانش آموزان مناطق سیل زده خواهند بود.

وی در ادامه با اشاره به مشارکت بالای خیران مدرسه ساز کشور در حوزه نوسازی مدارس سیل زده، افزود: خیران مدرسه ساز علاوه بر کمک به نوسازی و بازسازی مدارس سیل زده، تعهد کردند تا ۳۸ مدرسه در قالب ۱۹۳ کلاس درس در کنار سایر مدارس مناطق سیل زده بسازند؛ همچنین اداره کل نوسازی مدارس خوزستان نیر بالغ بر ۱۹۰ میلیارد ریال را برای نوسازی مدارس سیل زده اختصاص داده است.

قربانی افزود: شرکت نفت نیز بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال به نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان برای تعمیر و تجهیز مدارس مناطق سیل زده این استان اختصاص داده است.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ساخت پروژه ۲۴ کلاسه دخترانه در اهواز بیان کرد: این پروژه آموزشی با اختصاص ۲۵۰ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۶ هزار و ۸۵۰ مترمربع ساخته خواهد شد، ۱۴۰ میلیارد ریال از اعتبار ساخت این مجتمع توسط شرکت هلدینگ اقتصادی عظام و ۱۱۰ میلیارد ریال از این اعتبار نیز توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان تامین خواهد شد.

وی افزود: این مجتمع آموزشی پس از ساخت دارای سالن آمفی تئاتر، سالن های ورزشی، مجتمع اداری و ۲۴ کلاس درس خواهد بود. این مجتمع برای نخستین بار بر اساس اصول محیط زیستی ساخته خواهد شد.

قربانی ادامه داد: رفع چالش های مجموعه تعلیم و تربیت خوزستان در حوزه فضاهای آموزشی بدون مشارکت فعال خیران مدرسه ساز محقق نمی شود؛ خوزستان دارای رتبه دوم کشوری در شاخص جذب مشارکت خیران مدرسه ساز است.

یک میلیون و یکصد هزاردانش آموز در خوزستان در ۹ هزار مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

۷۱۵۸ / ‏‬ ۶۰۳۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور مدرسه خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۴۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، امین برملا اظهار کرد: مسائل آموزشی باید ریشه‌ای‌تر تحلیل شوند و برنامه بلندمدت‌تری برای برون‌رفت از این وضعیت و رفع مشکلات انجام شود. این کار آغاز شده است، اما نیازمند کمک سایر دوستان هستیم.

وی افزود: یکی از مشکلات در این زمینه این است که در خوزستان در هدایت تحصیلی، شرایط خوبی نداشتیم و سهم هدایت تحصیلی دانش‌آموزان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در انتها بود و در نتیجه، انتخاب رشته نادرست در نمرات امتحانات پایانی تاثیرگذار بود. تلاش برای رفع این مساله در حال انجام است و نتایج آن را خواهیم دید.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به تحلیل نمرات نوبت اول و شناسایی دانش‌آموزان لازم‌التوجه گفت: بر اساس این اطلاعات، کلاس‌های آموزشی برای دانش‌آموزان لازم‌التوجه بر اساس دروس هدف تعیین‌شده در حال برگزاری است.

وی افزود: ۱۰ منطقه در استان خوزستان، بضاعت علمی و نیروی انسانی ضعیف‌تر دارند که برای بهبود وضعیت این مناطق، نیرو‌های سرگروه استان در حال برگزاری همایش‌های جمع‌بندی در این مناطق هستند.

برملا ادامه داد: همچنین روزانه دو سه وبینار آموزشی در مورد دروس هدف در کانال‌های دانش‌آموزی برگزار می‌شود تا آموزش در دورافتاده‌ترین نقاط توسط بهترین معلمان ارائه شود.

وی بیان کرد: از ظرفیت اپلیکیشن‌های آموزشی و تولید محتوا‌های آموزشی برای توانمندسازی معلمان توسط مولفان کتب درسی نیز استفاده شده است. در کنار آموزش، سنجش نیز در حال انجام است و آزمون‌ها از دروس هدف در سه پایه در حال برگزاری است و قرار است نتایج استخراج شود.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه در ایام نوروز ۹ هزار دانش‌آموز در پایگاه‌های مطالعاتی شرکت کردند، گفت: بعد از کنکور، این پایگاه‌ها دوباره فعال می‌شوند.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری کلاس‌های درس تصریح کرد: پیش از این، بدعت تعطیلی کلاس‌ها را داشتیم. با نظارت‌های انجام‌شده فعالیت‌های آموزشی تا روز آخر استمرار خواهد داشت.

برملا با اشاره به تلاش برای بهبود رتبه علمی خوزستان بین دیگر استان‌ها گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، امسال حتما رتبه علمی خوزستان ارتقا می‌یابد.

دیگر خبرها

  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود
  • اختصاص ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی مدارس در استان بوشهر
  • ساماندهی تجهیزات گرمایشی و سرمایشی مدارس آذربایجان غربی
  • فقط ۳ درصد اعتبارات نوسازی مدارس استان به کبودراهنگ اختصاص یافت
  • ساخت ۱۸۰۰ کلاس درس در آذربایجان غربی
  • احداث ۱۸۰۰ کلاس درس با جذب ۱۱۰۰ میلیاردتومان اعتبار در آذربایجان‌غربی
  • ساماندهی تجهیزات گرمایشی و سرمایشی ۱۱۸ مدرسه آذربایجان غربی
  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی مدارس استان بوشهر اختصاص یافت