Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، روزنامه آلمانی «تسایت» در گزارشی با عنوان «و ناگهان بریتانیای کبیر تنها بود» نوشت که بریتانیا در راستای ائتلاف با آمریکا، در اوایل ماه جولای یک فروند نفتکش ایرانی را توقیف کرد، اما لندن با این اقدام، خود را در موقعیتی قرار داد که کاملا مغایر با اهدافش است.

در این گزارش آمده است که به نظر می‌رسد که بریتانیا از اقدام خود در توقیف نفتکش ایرانی در تنگه جبل طارق پشیمان خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت لندن که با پیامدهای برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) دست به گریبان است، تحت تاثیر تندروهای کاخ سفید، برای نخستین‌بار یک کشتی (ایرانی) را توقیف کردند.

این روزنامه آلمانی نوشت: «اما جمهوری اسلامی این اقدام را تحمل نکرد و یک نفتکش را در آب‌های ایران در عملیات مشابه، توقیف کرد. به این ترتیب حالا فقط آمریکایی‌ها نیستد که در مرکز توجه سیاست‌های ضد ایرانی ترامپ قرار گرفته‌اند بلکه انگلیس هم در این دایره قرار گرفته است. از طرفی اسپانیا خود را از این موضوع دور نگه داشته است و در (جلسه) بروکسل در این زمینه سکوت اختیار کرده است. این در حالی است که سرانجام لندن می‌خواهد مانند دو کشور دیگر اروپایی یعنی آلمان و فرانسه که طرف‌های دیگر توافق هسته‌ای (برجام) هستند، در توافق هسته‌ای با ایران  بماند و راهبرد فشار حداکثری ترامپ علیه ایران را غلط می‌داند.»

 تسایت نوشت که انگلیس نمی‌خواهد که جنگی دیگر به رهبری آمریکا در خلیج فارس برگزار شود چرا که همچنان تجربیات ناشی از جنگ عراق به رهبری «جرج دابلیو. بوش» رئیس‌جمهور وقت آمریکا  را کاملا با پوست و استخوان خود حس می‌کند. ضمن اینکه عملیات توام با خونسردی نظامیان ایران در آخر هفته گذشته بیش از هر چیز نشانگر یک چیز است و آنهم ضعف بریتانیاست که نشان می‌دهد که نمی‌تواند از نفتکش خود در تنگه هرمز حفاظت کند و در برابر آنچه نیروهای سپاه پاسداران ایران انجام داده، چیزی بیشتر از کلمات خشن و تهدید‌های توخالی در دست ندارد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۴۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت صادرات ایران به روسیه ۲۰ برابر الان

تین نیوز

نائب رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه از صادرات یک میلیارد دلار کالا از ایران به روسیه در سال 1402 خبر داد و گفت: این میزان از صادرات مطلوب نیست و صادرات محصولات ایرانی به روسیه می تواند تا 20 میلیارد دلار در سال رشد کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، عبدالله مهاجر دارابی، نائب رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه درباره آخرین وضعیت صادرات ایران به روسیه به خبرنگار ایلنا گفت: صادرات ایران به روسیه در 10 ماهه 1402 نسبت به 10 ماه 1401، 25 درصد رشد داشته است.

مهاجر دارابی افزود: در کل سال 1401، ارزش صادرات ایران به روسیه 751 میلیون دلار شد و پیش بینی می شود این رقم در سال 1402 از یک میلیارد دلار تجاوز کند با این حال این حجم از صادرات در شرایطی رقم خورده که روسیه سالانه 1000 میلیارد دلار کالا وارد می کند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه میان ایران و روسیه روابط سیاسی حسنه ای برقرار است و برای بسیاری از کالاهایی که در ایران مازاد بر نیاز تولید می شود، در روسیه تقاضا وجود دارد صادرات محصولات ایرانی به روسیه می تواند تا 20 میلیارد دلار در سال رشد کند، همچنین ایران در ارتباط با روسیه از مزیت مسیر آبی دریای خزر برخوردار است.

وی از مواد غذایی، لبنیات و مرکبات به عنوان کالاهای ایرانی یاد کرد که می تواند بازار خوبی در روسیه داشته باشد و گفت: بخش خصوصی آمادگی افزایش صادرات را دارد و از پتانسیل مطلوبی در این زمینه برخوردار است با این حال تحقق این امر نیاز به ایجاد تسهیلاتی از سوی مسئولان دولتی دارد.

نائب رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه اضافه کرد: ایران برای اینکه بتواند صادرات خود را به روسیه افزایش دهد در گام نخست نیاز به تسریع روند صادرات دارد.  

وی یادآورد شد: همچنین بی ثباتی قوانین تجارت دیگر عاملی است که مانع از تقویت صادرات ایران به روسیه با وجود آماده بودن بستر صادرات در بخش خصوصی می شود. قراردادهای تجار ایران با تجار روسیه سالانه بسته می شود اما صدور ناگهانی بخش نامه ها در  طول یک سال می تواند صادرکنندگان را در اجرای تعهدات ناتوان کند، اتفاقی که به از دست رفتن بازار آنها می انجامد.

مهاجر خاطرنشان کرد: در شرایطی که در ایران با قوانین صادراتی این چنین بر سر راه صادرکنندگان سنگ اندازی می شود، در ترکیه برای توسعه صادرات به بازار روسیه مشوق های صادراتی تعریف می شود.

عضو هیأت رئیسه اتاق ایران اظهار کرد: صادرکنندگان با اینکه ارز حاصل از صادرات خود را به دولت برگردانند مشکلی ندارند اما درخواست آنها از دولت این است که با قیمتی این ارز را خریداری کند که صادرات صرفه اقتصادی داشته باشد و با معادلات صادراتی جور دربیاید.

وی افزود: صادرکنندگان ایرانی هچنین با چالش تبادلات ارزی در تجارت با روسیه مواجه هستند و همه اینها هزینه صادرات ایران را در بازار رقابتی روسیه بالا می برد و از قدرت رقابت ایران در این بازار می کاهد؛ هرقدر کالایی در این بازار کیفیت و بسته بندی جذابی داشته باشد اما از نظر قیمت با محصولات مشابه قدرت رقابت نداشته باشد مشتری برای آن پیدا نمی شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ظرفیت صادرات ایران به روسیه ۲۰ برابر الان
  • ایران در برابر سه تهدید بزرگ
  • فیلیپین: ایران ۱۸ خدمه نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد
  • فیلیپین؛ ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد
  • ادعای فیلیپین: ایران ۱۸ خدمه نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد
  • «ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد»
  • ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد | ماجرای سرقت نفت ایران توسط آمریکا
  • فیلیپین : ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌ نیکلاس را آزاد کرد
  • فیلیپین: ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد
  • معاون وزیر دفاع بریتانیا تهدید به زندان شد