Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@05:01:57 GMT

سهم ۱۶ درصدی بانوان قزوینی در پست های مدیریتی

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۴۵۴۳

سهم ۱۶ درصدی بانوان قزوینی در پست های مدیریتی

ربیعی گفت: ۱۶ و ۳۲ صدم درصد پست های مدیریتی در قزوین در اختیار زنان است که رتبه نخست را در سطح کشور داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «صدیقه ربیعی» در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که امروز (دوشنبه ۳۱ تیر) در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: شهر قزوین به دلیل نزدیک بودن به مرکز سیاسی کشور، سابقه صنعتی و قابلیت های دشت قزوین به لحاظ کشاورزی، سیر مهاجرت را از تمامی نقاط کشور را داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین ادامه داد: این امر تغییراتی را در بافت و سبک زندگی زنان ایجاد کرده و موجب شده زنان در وضعیتی قرار بگیرند که این تغییرات اندک با نیازها و آرمان های آنها فاصله زیادی داشته باشد.

 

وی تصریح کرد: جمعیت استان قزوین یک میلیون و ۲۷۳ هزار و ۷۶۱ نفر است که از این تعداد ۶۲۳ هزار و ۲۶۹ نفر زن هستند و بخش عمده جمعیت ساکن در قزوین در بین زنان و مردان در مناطق شهری در سن فعالیت ۱۵ تا ۶۴ سال قرار دارند که این امر نشان می دهد استان قزوین ظرفیت نیروی انسانی بالایی برای بحث اشتغال دارد.

 

ربیعی عنوان کرد: بررسی ها نشان داده سهم زنان در حوزه نیروهای شاغل در اقتصاد استان پایین است و درصد اشتغالی که این قشر به خود اختصاص داده اند پایین است و ۱۱ و یک دهم درصد اشتغال استان در اختیار زنان است که این رقم برای مردان ۸۹ و ۹ دهم درصد است.

 

وی توضیح داد: تعداد کارکنانی که در دستگاه های اجرایی مشغول فعالیت هستند ۴۱ هزار و ۱۴۶ نفر می شوند که از این میزان ۴۱ درصد زنان و ۵۹ درصد مردان هستند؛ ۲۹۷ نفر از بانوان استان هم بانوان کارآفرین هستند که در حوزه های صنایع دستی، صنایع تبدیلی، کشاورزی و دامپروری، صنایع کوچک و متوسط و غیره فعالیت دارند.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین با اشاره به درصد تصدی پست های مدیریتی توسط بانوان در قزوین یادآور شد: ۱۶ و ۳۲ صدم درصد پست های مدیریتی در قزوین در اختیار زنان است که رتبه نخست را در سطح کشور داریم.

 

در ادامه عضو شورای اسلامی شهر قزوین اظهار کرد: این توقع وجود داشت در سند ارتقا وضعیت زنان، ورزش بانوان دیده شود زیرا یکی از مشکلاتی که داریم زیرساخت ورزش در حوزه بانوان است.

 

«مهدیه قافله باشی» افزود: زیرساخت حوزه ورزش برای بانوان آماده نیست و در ۶۰ پارک قزوین ورزش همگانی برگزار می شود ولی بسیاری از بانوان در مناطق کم برخوردار نمی توانند در پارک حضور یابند و ورزش کنند.

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیراز بیرجند خراسان جنوبي کتابخانه های عمومی اردبیل بوشهر شبستان بیرجند استان همدان نماز جمعه معلولان مدیرکل امور بانوان استانداری قزوین پست های مدیریتی بانوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۴۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیات‌های ورزشی به حوزه فرهنگ ورود کنند

به گزارش خبرنگار مهر، صبح سه شنبه نشست تخصصی نایب رؤسای هیأت‌های ورزشی استان هرمزگان حضور حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس در دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده در این نشست فعالیت بانوان در عرصه ورزشی را مایه ایجاد شور، نشاط و شادابی دانست و گفت: این شور و نشاط می‌تواند از طریق جامعه بانوان به جامعه منتقل شود و نشاط اجتماعی را افزایش دهد.

وی با قدردانی از تلاش‌های بانوان ورزشکار استان هرمزگان افزود: باید شرایط را جهت افزایش افتخارات بانوان افزایش دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان با اشاره به جایگاه ورزش و تندرستی در دین مبین اسلام تاکید کرد: جوانان باید به سمت تلاش برای تقویت سلامت روح و روان تشویق شوند.

امام جمعه بندرعباس بیان کرد: تحصیل، تهذیب و ورزش باید در اولویت نسل جوان قرار گرفته شود تا هم به اعتلای روح کمک کند و هم ابعاد جسمانی آن‌ها ورزیده‌تر شود.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده جایگاه روح سالم را بدن سالم معرفی کرد و ضمن دعوت از ورزشکاران به خودسازی در همه ابعاد ادامه داد: ورزش می‌تواند در گسترش فرهنگ به خصوص فرهنگ پهلوانی تأثیر گذار باشد.

امام جمعه بندرعباس عنوان‌کرد: ورزش و جوانان دو مقوله به هم پیوسته هستند و باید همگام با هم برای تأثیرپذیری بیشتر پیش بروند.

وی خاطرنشان‌کرد: هیأت‌های ورزشی بایستی ضمن رسیدگی به فعالیت‌های ورزشی در حوزه فرهنگی نیز ورود کنند تا ابعاد جسمانی و روحانی ورزشکاران توأم باهم رشد کند.

کد خبر 6086013

دیگر خبرها

  • مروری بر چند خبر کوتاه از ورزش قزوین
  • همایش ملی پیاده روی بانوان در ۲۱ اردیبهشت ماه قم برگزار می شود
  • محیط زیست عرصه تقویت بنیان‌های اجتماعی با بهره گیری از توان بانوان است
  • برگزاری همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم
  • درخواست وزیر کشور از بانوان کم توجه در حوزه حجاب | ویدئو
  • سهم پنج درصدی پیشکسوتان از استقلال و پرسپولیس
  • بانوان پلیس؛ مامن زنان آسیب دیده/ کسب ۴۰ مدال ورزشی
  • حل مشکلات اصلی بانوان را نباید به حاشیه راند
  • ۲۲ درصد دانش آموزان قزوینی دچار اضافه وزن هستند
  • هیات‌های ورزشی به حوزه فرهنگ ورود کنند