Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-24@15:42:11 GMT

تاثیر سبک زندگی بر ضریب هوشی

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۴۵۸۱

تاثیر سبک زندگی بر ضریب هوشی

 پژوهشگران در تحقیقات جدید خود دریافتند مصرف نوشیدنی‌های الکلی خطر کاهش آی کیو (IQ) یا ضریب هوشی را در جوانان افزایش می‌دهد.

«سارا جولاند»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «آزمایش‌ها و تحقیقات نشان می‌دهد که ارتباط مستقیمی بین ضریب هوشی و سلامت وجود دارد.»

در این تحقیقات داده‌ها و اطلاعات ۴۹،۳۲۱ مرد سوئدی که در طول سال‌های ۱۹۵۱ تا ۱۹۴۹ به دنیا آمده و کسانی که در سال‌های بین ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۱ برای خدمت نظامی در سوئد ثبت نام کرده بودند، مورد ارزیابی و مطالعه قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جولاند در ادامه می‌افزاید: «در آزمون ارتش سوئد تست ضریب هوشی وجود دارد که آن را ما در اختیار داشتیم. علاوه بر آن پرسشنامه‌ای به داوطلبان این تحقیقات ارائه کرده و در آن مصرف میزان مشروبات الکلی در هفته را جویا شده بودیم و در کنار آن الگوی نوشیدنی‌های فرد مورد پرسش قرار گرفت چرا که ممکن است برخی افراد به دستور پزشک مجبور به مصرف برخی دارو‌ها باشند و علت آن نیز حائز اهمیت است. در این پرسشنامه از شرایط کودکی، نوجوانی و بزرگسالی و مصرف دخانیات افراد نیز سوال شده بود.»


وی در ادامه توضیحاتش افزود: «ما دریافتیم نتایج ضریب هوشی پائین در آزمون‌های هوش در مردان جوان سوئدی با مصرف بیشتر مشروبات الکلی مرتبط است.»     منبع:بهداشت نیوز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ضریب هوشی سلامت بدن مشروبات الکلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۴۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضریب اشغال تخت در بیمارستان تامین اجتماعی دزفول افزایش یافت

هدایت‌الله عبدی‌زاده مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان گفت: بیمارستان تامین اجتماعی دزفول سه سال پیش افتتاح شد که شامل سی سی یو، رادیولوژی، برخی تخصص‌ها و اتاق عمل است.

وی گفت: ضریب اشغال تخت بیمارستان تامین اجتماعی دزفول حدود چهار درصد بود که با برنامه ریزی‌های انجام شده اکنون ضریب اشغال تخت به ۷۰ درصد رسیده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان با بیان اینکه دستگاه‌های تخصصی و کلیدی اتاق عمل این بیمارستان خریداری شده و به زودی نصب خواهند شد ادامه داد: سیستم خنک‌کننده یا چیلر‌های بیمارستان تامین اجتماعی دزفول نیازمند نگهداری است که از مدار خارج شده بودند؛ اکنون با حضور هفت کارشناس مشکل در دست بررسی است.

عبدی‌زاده تصریح کرد: ۲ سیستم خنک کننده این بیمارستان راه‌اندازی و مشکل ۲ سیستم دیگر در حال حل شدن است.

وی بیان کرد: سیستم جایگزین برای خنک‌کننده این بیمارستان نیز تعریف و اعلام هزینه شده تا چنانچه سیستم‌ها به هر دلیلی دچار مشکل شدند کولر‌های اسپیلت جایگزین شوند.

مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان گفت: استان خوزستان یک استان پهناور است و حوزه فعالیت گسترده‌ای دارد به گونه‌ای که بعد از تهران دومین استان کشور از نظر پوشش جمعیتی و تعداد واحد‌ها است.

بیمارستان ۹۶ تختخوابی تامین اجتماعی دزفول در پنج طبقه در زمینی به مساحت پنج هکتار و زیربنای ۱۷ هزار و ۷۰۰ مترمربع دارای بخش‌های درمان و بستری است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • عاقبت فرار از خانه به‌عشق خواستگار شیشه‌ای
  • تغییرات آب و هوایی چگونه زندگی متولدین ۲۰۲۴ را تحت تاثیر قرار خواهد داد؟
  • قتل هولناک پدر به دست دختر جوان | همکاری ۲ پسر در اجرای نقشه قتل | متهم: پدرم با زندگی من در خانه مجردی مخالف بود!
  • تبرئه مردی که بدنش الکل تولید می‌کند!
  • روزی ۸ عدد از این میوه گران بخورید!
  • تاثیر شگفت انگیز شکلات تلخ برای بیماری‌های روده‌ای
  • ضریب اشغال تخت در بیمارستان تامین اجتماعی دزفول افزایش یافت
  • سلامت نوجوانان و جوانان یکی از ضروریات نظام سلامت است