Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: جوانان به دنبال دریافت مدرک بالاتر هستند که این موضوع برای دانشگاه‌های مهارتی و کارآفرینی بسیار نگران‌کننده است. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، رضا زنگنه معاون آموزش پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در جلسه توسعه آموزش مهارتی با اعضای کمیسیون آموزش مجلس گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای دارای ۱۸۰ هزار ظرفیت است که تاکنون بیش از ۵۰ درصد آن محقق نشده، این در حالی است که جوانان جامعه ما به فرهنگ داشتن مدرک بالاتر فکر می‌کنند که این موضوع بسیار نگران‌کننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



زنگنه افزود: تمام کسانی که دیپلم می‌گیرند به خصوص جوانان هنرستانی می‌توانند در سایر زیرنظام‌ها شرکت کرده و وارد دانشگاه شوند که این موضوع دو دانشگاه فنی حرفه‌ای و علمی کاربردی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای تصریح کرد: ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه ما تاکنون تکمیل نشده است، چرا که با توجه به قانون جدید که معدل دانش‌آموزان را مدنظر قرار می‌دهد و همچنین وجود فرهنگ مدرک‌گرایی در مقاطع بالاتر باعث شده ظرفیت دانشگاه ما کاهش پیدا بکند. این در حالی است که تعداد فارغ‌التحصیلان مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد، افزایش رو به رشدی را در سطح جامعه داشته است.

وی در پایان گفت: دانشگاه فنی حرفه‌ای به دنبال افزایش کیفیت، مهارت و کارآفرینی دانشجویان و همچنین بالا بردن کیفیت آموزش اساتید است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فرهنگ مدرک گرایی توسعه آموزش های مهارتی ظرفیت پذیرش دانشگاه فنی و حرفه ای افزایش مهارت دانشجویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۴۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنعت اسباب بازی، مسئله جدی دانشگاه‌های جهان

به گزارش خبرنگار علم و فناوری ایسکانیوز؛ صنعت جهانی اسباب‌بازی صنعتی است که در کنار جذابیت کار کردن با کودکان، بسیار رقابتی و نوآورانه است و میلیاردها میلیارد دلار درآمد دارد. به طور مثال، شرکت دانمارکی «لگو»، پیشروترین شرکت اسباب‌بازی در جهان که به دلیل قطعات خانه‌سازی‌اش در میان کودکان و بزرگسالان شناخته شده است، در سال 2021 نزدیک به 8/5 میلیارد دلار درآمد داشت. همین امر هم باعث شده است که در برخی از کشورها رشته‌ای تحت عنوان «طراحی اسباب‌بازی» راه‌اندازی شود تا طرفداران این صنعت بتوانند با پیش‌زمینه و مهارت‌های آموزشی و آکادمیک وارد آن شوند.

شرح شغلی

طراحان اسباب‌بازی، اسباب‌بازی‌های جدیدی را تصور می‌کنند و طرح‌هایی تولید می‌کنند که در نهایت به محصولات تکمیل‌شده تبدیل می‌شوند. بیشتر طراحان اسباب‌بازی مستقیماً برای تولیدکنندگان اسباب‌بازی یا شرکت‌های طراحی اسباب‌بازی کار می‌کنند، جایی که مسئول توسعه طرح‌های اسباب‌بازی اصلی و کار با یک تیم برای تولید نمونه‌های اولیه و توسعه اسباب‌بازی‌ هستند.

صرف نظر از ساختار شغلی، اولین مسئولیت یک طراح اسباب‌بازی این است که ایده‌ای برای یک اسباب‌بازی جدید ارائه دهد، از جمله اینکه چگونه ظاهر می‌شود، چگونه کار می‌کند و به کدام بخش از بازار فروخته می‌شود.

پس از اینکه طراح ایده خوبی از اینکه اسباب‌بازی چگونه خواهد بود، پیدا کرد، می‌تواند ایده خود را روی کاغذ بیاورد و طرح را ایجاد کند. این مرحله اغلب شامل کشیدن طرح اسباب‌بازی با مداد و کاغذ یا با استفاده از نرم‌افزار طراحی به کمک کامپیوتر (CAD) است. این طرح‌ها در نهایت برای ایجاد مشخصات نهایی و نمونه اولیه استفاده خواهند شد.

اگرچه وظایف شغلی خاص یک طراح اسباب‌بازی می‌تواند بر اساس ساختار شغلی و سطح مسئولیت آنها متفاوت باشد، آنها به طور کلی مسئول انجام وظایف زیر هستند:

• طراحی یک اسباب‌بازی جدید و اطمینان از اینکه اسباب‌بازی با استانداردهای ایمنی مطابقت دارد یا خیر.

• مطالعه روند بازار به منظور تعیین نیازهای بازار اسباب‌بازی (روندها ممکن است توسط تحلیلگران شرکت ارائه شود).

• ترسیم طرح‌های اولیه با کمک نرم افزار طراحی دستی و یا طراحی به کمک کامپیوتر (CAD)

• ارتباط و همکاری با سایر اعضای تیم طراحی

• تعیین بودجه برای ساخت اسباب‌بازی

به طور خلاصه می‌توان گفت که مسئولیت‌های یک طراح اسباب‌بازی، طراحی، ارزیابی مواد مورد نیاز، ایجاد یک نمونه اولیه، مشاوره در مورد الزامات، کمک به آزمایش محصول و اصلاح برای ارائه محصول نهایی است. در واقع، یک طراح اسباب‌بازی از مرحله طراحی نمونه مفهومی تا تولید ایدهاش درگیر کار است.

الزامات تحصیل

شرایط تحصیلی برای یک طراح اسباب‌بازی، مدرک لیسانس در رشته‌هایی مانند طراحی گرافیک، هنرهای زیبا، انیمیشن، مهندسی مکانیک یا فناوری صنعتی است. در حالی که برای تبدیل شدن به یک طراح اسباب‌بازی نیازی به دوره خاصی نیست، پیشینه قوی در هنر و طراحی می‌تواند مفید باشد. به گفته «دیوید برادشاو»، مدیر اجرایی دانشکده هنر در دانشگاه فلوریدا جنوبی، دانشجویان باید در کلاس‌هایی در زمینه درک بصری و تئوری رنگ‌ها و همچنین کلاس‌هایی شرکت کنند که بر طراحی و تولید اشیاء تمرکز دارند.

به گزارش «زیپیا»، یک پایگاه داده درباره مشاغل و تخصص‌ها، رایج‌ترین مدرک برای طراحان اسباب‌بازی مدرک لیسانس است که 81 درصد از طراحان اسباب‌بازی این مدرک را دریافت می‌کنند. دومین و سومین مقاطع متداول، مدرک کاردانی با 13 درصد و مدرک کاردانی با سه درصد است.

بهترین رشته‌ها برای طراح اسباب‌بازی عبارتند از: طراحی گرافیک، هنرهای زیبا، انیمیشن، مهندسی مکانیک، فناوری صنعتی، زیست شناسی، تئاتر، طراحی و ارتباطات بصری، علوم کامپیوتر و سیستم‌های اطلاعاتی. طبق گفته انجمن ملی دانشکده‌های هنر و طراحی، بسیاری از برنامه‌ها قبل از ورود به دوره کارشناسی نیاز به تکمیل دوره‌های هنر و طراحی پایه دارند.

کالج‌های برتر در سراسر جهان

به گزارش مرکز تحقیقاتی LeverageEdu، بهترین کالج‌های دنیا برای تحصیل در رشته طراحی اسباب‌بازی عبارتند از:

دانشگاه ویسکانسین لا کراس، آمریکا

دانشگاه اتاوا، کانادا

دانشگاه‌هال، انگلستان

دانشگاه آنگلیا راسکین، انگلستان

دانشگاه موناش مالزی، مالزی

دانشگاه بریستول، انگلستان

پلی تکنیک ملبورن، استرالیا

کالج هنر و طراحی اوتیس

دانشگاه مرکزی لنکاوی، انگلستان

کالج دانشگاه کورک، ایرلند

دانشگاه نیویورک، آمریکا

دانشگاه کوئین مری لندن، انگلستان

دانشگاه ویسکانسین-میلواکی، آمریکا

دانشگاه شفیلدهالام، انگلستان

بهترین دانشگاه‌های آمریکا برای طراحی اسباب‌بازی

مطمئنا تحصیلات پیشرفته برای طراحان اسباب‌بازی مفید است و منجر به دستمزدهای بالاتر و فرصت‌های شغلی بهتر می‌شود. زیپیا بهترین کالج‌ها را برای طراحان اسباب‌بازی بر اساس معیارهایی مانند نرخ پذیرش، نرخ نگهداری، میانگین درآمد فارغ‌التحصیلان، نسبت دانشجویان شاغل به غیر شاغل، میانگین هزینه حضور و غیاب و بدهی متوسط شناسایی کرده است. دانشگاه‌های برتر برای طراحان مشتاق اسباب‌بازی عبارتند از:

دانشگاه کرنل

میانگین درآمد 6 سال پس از فارغ‌التحصیلی: 76300 دلار در سال

نرخ پذیرش این دانشگاه: 10/61%

محبوب‌ترین رشته‌ها برای ورود به این رشته:

زیست شناسی

مهندسی مکانیک

هنرهای زیبا

طراحی گرافیک

دانشگاه نورث وسترن

میانگین درآمد 6 سال پس از فارغ التحصیلی: 71900 دلار در سال

نرخ پذیرش: 8.47٪

محبوب‌ترین رشته‌ها برای ورود به این رشته:

زیست شناسی

مهندسی مکانیک

هنرهای زیبا

طراحی گرافیک

دانشگاه کارنگی ملون

میانگین درآمد 6 سال پس از فارغ التحصیلی: 84000 دلار در سال

نرخ پذیرش: 17.12٪

محبوب‌ترین رشته‌ها برای ورود به این رشته:

مهندسی مکانیک

زیست شناسی

طراحی گرافیک

هنرهای زیبا

دانشگاه استنفورد

میانگین درآمد 6 سال پس از فارغ التحصیلی: 92800 دلار در سال

نرخ پذیرش: 4.36٪

محبوب ترین رشته‌ها برای ورود به این رشته:

علوم کامپیوتر

زیست شناسی

مهندسی مکانیک

هنرهای زیبا

دانشگاه تگزاس در آستین

میانگین درآمد 6 سال پس از فارغ التحصیلی: 52200 دلار در سال

نرخ پذیرش: 38.52٪

محبوب ترین رشته‌ها برای ورود به این رشته:

زیست شناسی

مهندسی مکانیک

هنرهای زیبا

طراحی گرافیک

متوسط حقوق بر اساس سطح تحصیلات

طراحان اسباب‌بازی با مدرک دکتری، سالانه 69 هزار و 918 دلار درآمد بیشتری نسبت به کسانی که بدون مدرک هستند، کسب می‌کنند. با مدرک کارشناسی ارشد، طراحان اسباب‌بازی میانگین درآمد سالانه 63 هزار و 445 دلار در مقایسه با 58 هزار و 127 دلار برای طراحان اسباب‌بازی با مدرک لیسانس به دست می‌آورند.

دروس ارائه شده

دروسی که در رشته طراحی اسباب‌بازی بسته به دانشگاه‌های جهان ارائه می‌شوند، عبارتند از:

طراحی اسباب‌بازی و ارائه محصول

نقشه‌کشی و نقشه‌کشی فنی

صنعت اسباب‌بازی: روش‌ها و مواد

آناتومی برای طراحان اسباب‌بازی

روانشناسی رشد

طراحی عروسک و اسباب‌بازی نرم

مدل‌سازی و نمونه‌سازی سه‌بعدی

گرافیک کامپیوتری در طراحی اسباب‌بازی

بازاریابی برای صنعت اسباب‌بازی

یادگیری حرکتی: یک رویکرد رشدی

تاریخچه طراحی صنعتی

مهندسی طراحی

گرافیک کامپیوتری در طراحی اسباب‌بازی

طراحی کتاب داستان و محصول دارای مجوز

هندسه و مهارت‌های احتمال

مباحث احتمال و هندسه

بازی‌ها و تئوری بازی‌ها

انتهای پیام/

نسترن صائبی صفت کد خبر: 1227543 برچسب‌ها آموزش عالی

دیگر خبرها

  • هدایت دانشجویان در قالب طرح بورسیه به صنایع میبد
  • مهارت‌آموزی مشکل مدرک‌گرایی و بیکاری را حل می‌کند
  • اولین کنفرانس ملی مهارت به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای برگزار می‌شود
  • افزایش ۳ درصدی ظرفیت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و ریاضی فیزیک در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • بیکاری فارغ التحصیلان مازندران بالاتر از میانگین کشور
  • صنعت اسباب بازی، مسئله جدی دانشگاه‌های جهان
  • جای خالی مرجعیت مهارتی در سیاستگذاری‌ها/ رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای درنقشه جامع علمی کشور دیده نشده‌اند
  • آموزش تعاونی ها به فنی وحرفه ای سپرده می شود
  • هزینه دوره TTC در سال 1403 چقدر است؟
  • لزوم نگارش پیوست عملیاتی تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد و مدارس استان قم