Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@19:13:20 GMT

درخشش هاکی‌بازان نقده‌ در رقابت‌های آسیایی

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۴۶۲۴

درخشش هاکی‌بازان نقده‌ در رقابت‌های آسیایی

اکبر قاسمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: «رضا نوروززاده، محمداثنی عشری و وحید صمدی» سه بازیکن باسابقه و مجرب اهل نقده هستند که در رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۱۹ داخل سالن آسیا برای تیم ملی ایران هنرنمایی کردند.

وی با بیان اینکه ۲ گل دیدار فینال را رضا نوروززاده به ثمر رساند، گفت: تیم ملی مردان هاکی ایران در دیدار فینال این مسابقات با نتیجه پرگل ۱۰ بر صفر قزاقستان را از پیش‌رو برداشت که در این میان نقش صمدی به عنوان دروازه‌بان و اثنی عشری تاثیرگذار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در ترکیب تیم ملی هاکی مردان ایران که در هفت دوره برگزاری این بازی‌ها عنوان قهرمانی آسیا را به دست آورده است، ساسان حاتمی‌نژاد و وحید صمدی دروازه‌بانان، یعقوب بهرامی، بهنام سعدی، محمد اثنی‌عشری و محسن بهلولی مدافعان، بهداد بیرانوند (کاپیتان) و محمد کریمی هافبک، رضا نوروززاده، نوید طاهری‌راد، امیرمهدی میرزاخانی و حمید نورانیان به عنوان مهاجم حضور داشتند.

رییس هیات هاکی آذربایجان‌غربی گفت: طی یک دهه گذشته هاکی نقده همواره نمایندگانی در ترکیب تیم‌های ملی داشت و علاوه بر آن تا یک سال گذشته رجب نورانی به عنوان سرمربی هدایت تیم ملی را بر عهده داشت و چندین عنوان قهرمانی آسیا را در اختیار دارد؛ نورانی هم اکنون هدایت تیم ملی ترکیه را بر عهده دارد.

هشتمین دوره بازی‌های هاکی مردان و هفتمین دوره بازی‌های هاکی بانوان داخل سالن آسیا ۲۰۱۹ طی روزهای ۲۴ تا ۳۰ تیرماه ۱۳۹۸ در شهر چون‌بوری کشور تایلند برگزار شد.

تیم ملی هاکی مردان کشورمان قهرمان بلامنازع آسیا در گروه یک با تیم‌های مالزی، تایلند، فیلیپین و بنگلادش هم‌گروه بود.

شهرستان نقده در آذربایجان غربی واقع است و قطب اصلی هاکی ایران محسوب می‌شود به طوری که رضا نوروززاده عنوان آقای گل آسیا را در اختیار دارد.

هاکی از قدیمی‌ترین انواع بازی‌های توپ و چوب است که در هر گوشه از دنیا در زمان‌های مختلف به شکلی انجام می‌شده است؛ اولین اردوی تیم ملی هاکی ایران در شهریور ۱۳۲۰ تشکیل شد و در همان سال به عضویت فدراسیون جهانی درآمد و در ۱۳۵۰ در قالب تشکیل فدراسیون رسمیت یافت.

۷۱۵۶/‏۳۰۷۲

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۴۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشتمین مرحله اردوی آماده سازی تیم ملی هاکی بانوان برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فدراسیون هاکی، هشتمین اردوی تیم ملی هاکی بانوان کشور به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات از ۴ اردیبهشت آغاز می شود. در این اردو ۲۱ بازیکن زیر نظر سرمربی چینی- آمریکایی تیم ملی خانم جون کنت ول آخرین تمرینات خود را پیش از اعزام به رقابت های آسیایی تایلند انجام خواهند داد.

در راستای آمادگی بیشتر تیم ملی پیش از اعزام ، فدراسیون هاکی درحال بررسی برگزاری اردوی مشترک با تیم ملی هاکی بانوان کشور عمان به درخواست و میزبانی عمان میباشد که در صورت نهایی شدن اطلاع رسانی خواهد شد.

مسابقات هاکی سالنی بانوان آسیا به میزبانی تایلند از ۲۳ لغایت ۲۷ اردیبهشت و مسابقات هاکی سالنی آقایان آسیا به میزبانی قزاقستان از ۱ لغایت ۵ خرداد برگزار خواهد شد که انتخابی جام جهانی نیز می باشد و تیم های ملی بانوان و آقایان کشورمان حضور قدرتمند در این رقابت ها خواهند داشت.

کد خبر 6085690

دیگر خبرها

  • بازگشت تیم ملی قایقرانی مردان و زنان ایران به میهن
  • مصاف جوانان ایران با میزبان در هاکی روی یخ قهرمانی آسیا
  • نتایج اسکواش‌بازان ایران در رقابت‌های بین‌المللی قطر جوینور
  • بانوان هاکی سالنی با مربی خارجی به آسیا می‌روند
  • سرمربیان تیم‌های ملی کبدی مردان و زنان معرفی شدند
  • پیروزی شطرنج‌بازان ایران در دور دوم شهرهای آسیا
  • هشتمین مرحله اردوی آماده سازی تیم ملی هاکی بانوان برگزار می شود
  • برگزاری هشتمین اردوی تیم ملی هاکی بانوان
  • میزبانی دانشگاه آزاد از تیم ملی هاکی زنان
  • شوک دوم به جودو/ شانس حضور در قهرمانی جهان هم از دست رفت