Web Analytics Made Easy - Statcounter

طی مراسمی، به مناسبت هفته ملی مهارت، نمایشگاه "مهارت، اشتغال و تولید ملی" در بیرجند افتتاح شد.

به گزارش ایسنا منطقه خراسان جنوبی، امروز 31 تیر، با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری خراسان جنوبی و مسئولان استانی و شهرستانی نمایشگاه مهارت، اشتغال و تولید ملی افتتاح شد.

زهرا شاهرخی، مدیر مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران بیرجند در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: نمایشگاه " مهارت، اشتغال و تولید ملی " از دستاوردهای هنر‌آموزان مجموعه فنی و حرفه‌ای خواهران بیرجند بوده که در این مرکز برپا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در این نمایشگاه بیش از دو هزار اثر هنری از کارآموزان در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته و عموم مردم می‌توانند از این نمایشگاه بازدید کنند.

مدیر مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران بیرجند با بیان اینکه هدف از برپایی این نمایشگاه نیز آشنایی هر چه بیشتر جامعه هدف مرکز بوده است، افزود: تمام آموزش‌ها در این مرکز منجر به صدور گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای و کسب مهارت مورد نیاز برای ایجاد اشتغال خانگی می‌شود.

شاهرخی یادآور شد: نمایشگاه " مهارت، اشتغال و تولید ملی " از 31 تیرماه تا 6 مردادماه هر روز  از ساعت 8 صبح  تا 16:30 به روی علاقمندان باز است.

وی بیان کرد: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران بیرجند در سال گذشته با 9 کارگاه ثابت شهری، یک کارگاه زندان، پنج کارگاه روستا، 11 کارگاه سیار شهری، سه کارگاه مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی و شش کارگاه مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی و یک کارگاه سکونتگاه‌های غیررسمی موفق به آموزش منجر به صدور گواهینامه 1571 نفر از بانوان متقاضی آموزش در استان شده است.

مدیر مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران بیرجند با بیان اینکه این مرکز آموزشی طی یک سال گذشته 2500 آموزش داده است، خاطرنشان کرد: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون نیز این کارگاه‌ها با تعداد 38 دوره فعال بوده که تاکنون 550 نفر در این کارگاه‌ها آموزش دیدند.


انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال اشتغال ایجاد اشتغال تولید ملی زندان مسئولان استانی و شهرستانی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۴۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۹ درصدی آموزش فنی و حرفه‌ای در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی با اشاره به اینکه در سال گذشته تلاش بر توسعه تعلیم مهارت پایه بوده است گفت: قریب به شش میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ساعت آموزش ارائه شده که نسبت به سال ما قبل ۱۹ درصد رشد داشته است.

رستمی ادامه داد: آینده مشاغل و مشاغل آینده همواره مورد توجه است و در خصوص مشاغل آینده در سال گذشته قریب به شش هزار دانشجو و دانش آموز در این حوزه مورد تعلیم قرار گرفتند.

او افزود: در حوزه آینده مشاغل به شاغلین بنگاه‌های اقتصادی و صنعتی توجه شده تا این افراد بتوانند با تغییرات فناوری و اتفاقات پیش رو بازآموزی و دوره‌های ضمن خدمت را بگذرانند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی تأکید کرد: در سال جدید نیز با توجه به شعار سال، توسعه سطح مهارت مورد توجه و تأکید است تا رشد ۱۵ درصدی حاصل شود. 

رستمی با اشاره به اینکه سه طرح عمرانی و آموزشی امسال افتتاح می‌شود گفت: در این طرح‌ها، رشته‌ها و کارگاه‌های جدید مدنظر است که دانش بنیان بوده و تغییرات فناوری در آن مورد توجه است. 

او با اشاره به رشته‌های مختلف فرهنگ، صنعت، خدمات و کشاورزی ادامه داد: با توجه به بافت صنعتی استان تلاش بر این است که بتوان در حوزه صنعت بنگاه آموزش مهارتی را توسعه داد. 

رستمی گفت: طبق قانون رده سنی کارآموزان حداقل ۱۵ سال است که در سال گذشته طرح تابستانه مهارت برای دو هزار دانش آموز اجرا شد.

دیگر خبرها

  • آموزش‌ مهارتی به بیش از ۱۳ هزار سرباز نیرو‌های مسلح خوزستان
  • بیش از۱۳ هزار نفر از سربازان نیرو‌های مسلح خوزستان تحت آموزش‌های مهارتی قرار گرفتند
  • مهارت آموزی ۴ هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی در خراسان جنوبی
  • اولین کنفرانس ملی مهارت به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای برگزار می‌شود
  • صدور بیش از 90 هزار گواهینامه مهارتی بین المللی در خوزستان
  • قرارگاه مهارت آموزی سربازان وظیفه در ندامتگاه فردیس راه اندازی شد
  • فرآیند مهارت‌آموزی در مهدیشهر با عنایت اعتباری دولت سیزدهم تکمیل می‌شود
  • فنی و حرفه‌ای زرند در سطح استان کرمان، رتبه‌ دوم را کسب کرد
  • مهارت آموزی ۴ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در خراسان جنوبی
  • رشد ۱۹ درصدی آموزش فنی و حرفه‌ای در استان مرکزی