Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام ملک مکان بابیان اینکه نماز جمعه مورد تأکید دین اسلام و فریضه الهی است، گفت: همکاری و پشتیبانی به اقامه نماز جمعه همچنین فریضه الهی دیگری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت‌الاسلام «حسین ملک مکان» امروز (دوشنبه ۳۱ تیر) در همایش مسئولان ستادهای نماز جمعه استان فارس که در مسجد شهدای مصلی برگزار شد، با اشاره به اینکه نماز جمعه مورد تأکید دین اسلام و فریضه الهی است، گفت: همکاری و پشتیبانی به اقامه نماز جمعه همچنین فریضه الهی دیگری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان فارس از همراهی ستاد اقامه نماز در برگزاری نماز جمعه تشکر و عنوان کرد: افراد اجباری برای این موضوع ندارند اما افتخار و توفیقی برای شما است، باید این توفیق را قدر بدانید.

 

این مقام مسئول به اهمیت قرار دادن هفته بزرگداشت اقامه نماز جمعه در کشور اشاره کرد و بیان داشت: به مناسبت پنج مردادماه و سالروز اقامه نماز جمعه هفته‌ای به همین عنوان نام‌گذاری شده است.

 

وی ادامه داد: با توجه به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب برگزاری برنامه‌های این مجموعه نیز در این سال از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که به همین مناسبت برنامه‌های مفصلی پیش‌بینی‌شده است.

 

حجت‌الاسلام ملک مکان از تشکیل ستادی به‌عنوان چهلمین سال اقامه نماز جمعه در کشور یاد و خاطرنشان کرد: به طبع تشکیل این ستاد در کشور، در استان‌ها و شهرستان‌ها نیز ستادی با دو کمیته فرهنگی و تبلیغی و رسانه‌ای تشکیل‌شده است.

 

وی با اشاره به برنامه‌های هفته بزرگداشت نماز جمعه در سطح استان، بیان کرد: دیدار با ائمه جمعه، برپایی ایستگاه صلواتی، برقراری غرفه‌های محتوایی و ارائه خدمات در فضای جانبی مصلی، برپایی نمایشگاه عکاسی و فرهنگ‌سازی و دعوت مردم به حضور در نماز جمعه به مناسبت چهلمین سالگرد نماز جمعه برخی از برنامه‌هایی است که هفته بزرگداشت نماز جمعه برگزار خواهد شد.

 

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان فارس در پایان افزود: طرح بنر هفته چهلمین بزرگداشت اقامه نماز جمعه باید طبق ابلاغیه چاپ‌شده و در شهرها فضاسازی شود.

 

 

پایان پیام/663

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیراز بیرجند کتابخانه های عمومی مقام معظم رهبری خراسان جنوبي اردبیل بوشهر روزنامه حج نماز جمعه ستاد نماز جمعه نماز جمعه شیراز شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۴۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندار آذربایجان‌غربی بر ترویج فرهنگ اقامه نماز در جامعه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  محمدصادق معتمدیان عصر امروز در جلسه ستاد اقامه نماز استان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه برگزار شد، با اشاره به اینکه دستگاه‌های مختلف موظف به اجرای مصوبات این ستاد هستند، افزود: مصوبات ستاد اقامه نماز الزام‌آور بوده و دستگاه‌های اجرایی و نهادها مکلف به اجرای این مصوبات بوده و ضروری است جلسات ستاد اقامه نماز به صورت مستمر برگزار شود.

وی همچنین با تاکید بر استفاده از ظرفیت دستگاه‌های مختلف به ویژه شهرداری ها برای ترویج فرهنگ اقامه نماز در سطح استان، خاطرنشان کرد: از ظرفیت شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی در راستای فضاسازی محیطی و ترویج فرهنگ اقامه نماز در جامعه بیشتر استفاده شود.

معتمدیان همچنین با اشاره به اهمیت تولید محتوا در راستای ترویج فرهنگ اقامه نماز در جامعه، اضافه کرد: رسانه ها و به ویژه صداوسیما و فعالان فضای مجازی با تولید محتوای مناسب می توانند در ترویج فرهنگ اقامه نماز در جامعه نقش ایفا کنند.

وی در پایان بر فعال نمودن ظرفیت نمازخانه های راهدارخانه ها، پمپ بنزین ها و پایگاه های امدادی هلال احمر در مسیرهای تردد بین شهری و آماده سازی این نمازخانه ها برای استفاده مسافران تاکید کرد.

 

دیگر خبرها

  • خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد
  • تاکید استاندار آذربایجان‌غربی بر ترویج فرهنگ اقامه نماز در جامعه
  • اجرای طرح جدید شورای نماز در روستا‌های همدان برای اولین بار در کشور
  • تشکیل شورای اقامه نماز در روستاهای همدان
  • اجرای طرح جدید شورای نماز در روستا‌های استان برای اولین بار در کشور در استان همدان
  • اقامه نماز جماعت در بیش از ۲۰۰ آموزشگاه بردسکن
  • راهپیمایی «جمعه خشم» در لرستان برگزار می‌شود
  • راهپیمایی جمعه خشم در لرستان
  • روحانیت در ارتقای جایگاه مساجد نقش مؤثری دارند
  • اجرای فرامین ولی امر مسلمین، رمز فتح قله هاست