Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@06:31:46 GMT

نگاه کارآفرینانه را بین دانش آموزان تعمیق ببخشیم

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۴۸۲۲

نگاه کارآفرینانه را بین دانش آموزان تعمیق ببخشیم

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدحسینی روز دوشنبه در نخستین جشنواره مهارت آموختگان طرح (ایران مهارت) در سالن اجتماعات مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید باهنر رشت افزود: نگاه کارآفرینانه آینده سازان کشور، مقوله مهمی است که می تواند آینده کشور را تعیین کند.

وی با بیان اینکه ایران مهارت طرح ابتکاریست که از سال گذشته شکل گرفت، اظهار کرد: در قالب این طرح توجه خانواده ها نسبت به مقوله مهارت آموزی رنگ و روی پررنگ تری گرفته که این مهم برای ما در آموزش فنی و حرفه ای که متولی مهارت آموزیست، جای خوشحالی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی با اشاره به نامگذاری ششم مرداد به عنوان روز ملی کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای خاطر نشان کرد: بایستی به این مهم توجه شود که درصد کمی از دانش آموزان وارد جامعه پزشکی و تحصیل در رشته های پزشکی می شود و بر اساس آمارها، درصد بالایی از فارغ التحصیلان دانشگاهی که به مراکز آموزش فنی و حرفه ای برای دستیبابی به مهارت مراجعه می کنند، درخواست مهارتی آنان ارتباطی به رشته تحصیلی شان ندارد.

وی ادامه داد: خانواده ها و مسئولان آموزش و پرورش به این مهم توجه کنند فرزندان ما مسیری نروند که بعد از تحصیل در رشته ای، مسیرشان را تغییر داده و رشته ای دیگر را برای شغل پیدا کنند؛ لازم است بگذاریم فرزندانمان شکست هایشان را در مسیر کارآفرین شدن به جان و دل بخرند.

حسینی با تاکید بر اینکه پدران و مادران نسبت به آینده مشاغل فرزندانشان نگاه عمیق تری داشته باشند، اظهار داشت: در مجموعه آموزش فنی و حرفه ای همه تلاشمان اینست که در کنار اولیاء دانش آموزان باشیم و بگوییم که قرار نیست تا همه آینده سازان کشور، پزشک شوند یا دکتری بگیرند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گیلان با بیان اینکه فارغ التحصیلان دانشگاهی ما آماده ورود به بازار کار نیستند، خاطر نشان کرد: بایستی بتوانیم زمینه ای فراهم کنیم وقتی که فرزندان ما از دانشگاه فارغ التحصیل شدند، وارد بازار کار شوند.

در این مراسم دانش آموزان دختر و پسر طرح ایران مهارت رشت تجلیل شدند.

طرح ایران مهارت به عنوان یک برنامه کشوری با همکاری سازمان آموزش فنی وحرفه ای و وزارت آموزش وپرورش اجرا می شود، در این طرح علاوه بر آشنایی دانش آموزان با مهارت های لازم برای ورود به بازار کار، به خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی آنها نیز کمک می شود.

در اجرای طرح ایران مهارت، ۵۰۳ مهارت آموخته موفق به کسب گواهینامه پایان دوره شدند که از این تعداد ۲۳۰ نفر توسط انجمن صنفی آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای رشت و حومه در رشته های فناوری اطلاعات، حسابداری، الکترونیک، برق، مخابرات و عمران آموزش دیده اند.

۲۲ مرکز دولتی فنی و حرفه ای و حدود ۷۰۰ آموزشگاه آزاد در استان گیلان فعال است.

۷۲۸۶ / ‏‬ ۲۰۰۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گیلان فنی و حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۴۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به هنر لعاب کاری در رادیو صبا

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، این برنامه در قالب مسابقه و با رویکرد آشنایی با مهارت‌های شغلی و عمومی با هدف آمورش مهارت‌های عمومی و تخصصی در زندگی پخش می شود.

ویژه برنامه «دوراهی» در هر قسمت با میزبانی از شاغلان حرفه‌های مختلف، مخاطبان را با هنر و حرفه‌های مختلفی آشنا می‌کند و در برنامه فردا دو نفر از متخصصان این رشته فوت و فن لعاب کاری را به شنوندگان آموزش می‌دهد.

لعابکاری ریشه در هنر سفالگری دارد و ایرانیان در دوران باستان با این صنعت به خوبی آشنا بودند. با توجه به استفاده از هنر لعابکاری در سفالگری یا نقوش برجسته، بازار‌های زیادی برای این رشته وجود دارد.

از طراحان داخلی ساختمان که از هنر لعاب روی ظروف در تزیین طراحی‌های خود استفاده می‌کنند تا کسانی که در حوزه تولید ظروف سفال و سرامیک فعالیت دارند.

مسابقه «دوراهی» با اجرای مهدی پر و تهیه کنندگی رضا عزتی از شنبه تا چهار شنبه ساعت ۱۱ پخش می شود.  شنوندگان می‌توانند با ارسال پیامک در زمان پخش این برنامه در این مسابقه شرکت کنند

دیگر خبرها

  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟ / استعدادیابی تنها روی کاغذ
  • دانش آموزان صدر نشین مهارت آموزی در خراسان جنوبی
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دست‌آوردی داشته؟ / استعدادیابی تنها روی کاغذ
  • افزایش ۳۷۵ درصدی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دانش آموزان گنابادی
  • نگاهی به هنر لعاب کاری در رادیو صبا
  • افزایش آموزشهای فنی و حرفه ای دانش آموزان در گناباد
  • بیش از ۵۰ هزار نفر در آذربایجان‌شرقی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند
  • بیش از 2 میلیون نفر ساعت مهارت آموزی در بخش دولتی آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی
  • ۲۵۱ هزار و ۹۹۳ نفر ساعت مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در دلیجان ارائه شد
  • اهدای ۵۵۰ عدد تبلت به دانش آموزان نیازمند در قزوین