Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@22:07:13 GMT

کوهنوردی که هرگز به خانه بازنگشت

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۴۹۸۹

کوهنوردی که هرگز به خانه بازنگشت

مجله مهر: «اگر در کوه جان دادم، همان‌جا بگذاریدم. نمی‌خواهم دیگران به خاطر من جان‌شان را به خطر بیندازند، آرزو دارم بام جهان آرامگاه ابدی‌ام باشد.» گوینده این جملات لیلا اسفندیاری کوهنورد ایرانی است که ۳۱ تیر ۱۳۹۰ هنگام بازگشت از قله گاشربروم میان هند و پاکستان به دره سقوط کرد و جان سپرد.

اسفندیاری که قصد صعود به قله گاشربروم را داشت، در مسیر فرود به دلیل خستگی و از دست دادن تعادل خود از مسیر دشوار یخی زیر قله سقوط می‌کند و در حدود ارتفاع ۷۸۰۰ متری در مکانی خارج از مسیر در میان صخره‌ها، بین دو شیب یخی متوقف شده و فوت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لیلا اسفندیاری با وجود مخالفت‌های خانوادهاش کوهنوردی را به شکل حرفه‌ای آغاز کرد و تمام قله‌های ایران زیر پایش قرار گرفتند. از جمله ۲۲ بار و از سه جبهه مختلف دماوند را فتح کرد. سپس قصد قله‌های مرتفع جهان را کرد، هر چند فدراسیون وقت کوهنوردی با او همراه نبود. از جمله فدراسیون کوهنوردی که صعودش به ارتفاع ۸۱۲۶ متری "نانگاپاربات" هیمالیا را به رغم ثبت جهانی از ناحیه ایران نپذیرفت! با این حال چیزی مانع او نبود، حتی شرایط جوی در ثبت رکورد تازه برای فتحِ K2 (سخت‌ترین قله جهان) و همچنین عمل جراحی دیسک کمرش نیز مانع قدرت اراده او نشد.

امروز ۳۱ تیرماه هشتمین سالروز درگذشت این کوهنورد ایرانی است.

کد خبر 4673120

منبع: مهر

کلیدواژه: کوهنوردی فدراسیون کوهنوردی تیم کوهنوردی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۴۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنچلوتی: تنها راه حذف سیتی همین بود

سرمربی ایتالیایی بعداز شکست پپ گواردیولا و منچسترسیتی گفت: امشب یک نوشیدنی گرم می‌خورم و راحت می‌خوابم.

به گزارش تابناک ورزشی؛ کارلو آنجلوتی در پایان دیدار تماشایی و دراماتیک مقابل منچسترسیتی و صعود رئال به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا گفت: 

من به این تیم بسیار افتخار می‌کنم. هرگز رئال مادرید را مثل یک مرده رها نکنید. رئال مادرید هرگز نمی‌میرد. ما می‌دانیم چگونه رنج بکشیم.

جور دیگری نمی‌شود منچسترسیتی را شکست داد. سیتی را باید اینگونه حذف کرد. راهش فقط همین است.

چطور اینقدر آرام بودم؟ ببخشید، دیگر انرژی نداشتم.

گل ما خوب بود، ما ترکیب‌ فوق العاده‌ای داشتیم. نیاز به ضدحمله داشتیم چون می‌توانستیم از این طریق فضا پیدا کنیم.

ما عادت نداریم اینطور دفاع کنیم، بنابراین من به تیمم افتخار می‌کنم. آن‌ها مقابل قهرمان اروپا خیلی خوب عمل کردند.

گواردیولا در پایان بازی این برد را به من و رئال مادرید تبریک گفت و برای ما آرزوی موفقیت کرد. او مثل همیشه یک جنتلمن واقعی است.

دیگر خبرها

  • حزب الله: به هر تجاوز رژیم صهیونیستی پاسخ خواهیم داد
  • تصاویری تماشایی از گرانترین خانه جهان
  • ژاوی در مسیر مورینیو؛ منتقد دیروز، معترض امروز
  • آنچلوتی: تنها راه حذف سیتی همین بود
  • پیام اسرای فلسطینی از «سلاخ‌خانه» اسرائیل برای اعراب و جهان
  • پدر شهید پرویز اسفندیاری آسمانی شد
  • مالک گران‌ترین خانه جهان چه کسی است؟
  • آرتتا: درد شکست امشب هرگز از بین نمی‌رود
  • سرقت ۱۰ میلیاردی نظافتچی از خانه‌ای در لواسان
  • کیخسرو و سهراب در بیستون