Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@17:12:57 GMT

ساخت و اجرای جاده کنار گذر شهر ایوان شتاب می گیرد

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۵۰۴۹

ساخت و اجرای جاده کنار گذر شهر ایوان شتاب می گیرد

علی اصغر کاظمی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ایجاد کنارگذر یکی از مطالبات و ضروریات این شهرستان است چرا که با احداث آن مشکلات ترافیکی سطح شهر ایوان مرتفع خواهد شد.

وی افزود: همچنین این پروژه به خاطر اهمیت تردد زائران عتبات عالیات و همچنین کاستن از بار ترافیک داخل شهر ایوان یک پروژه ضروری است که با تلاش و پیگیری این اداره کل اجرایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام بر آمادگی پرداخت خسارت و رفع معارضان منطقه جهت تسریع در اجرای این طرح تاکید کرد و یادآور شد: قرارداد اجرای این پروژه ۹ کیلومتری با اعتبار ۳۱۰ میلیارد ریال شامل احداث ۲ دستگاه پل بزرگ ۱۰۰ متری و ۴۰ دستگاه پل معمولی با حجم عملیات خاکی ۴۰۰ هزار متر مکعب است.

احداث کنار گذر ایوان بهمن ماه سال گذشته با حضور مسئولان ارشد استان کلنگ زنی شد.

** آماده‌سازی تونل قلاجه برای تردد مسافران اربعین

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام با اشاره به اهمیت تونل قلاجه ایوان در سهولت در تردد زائران در ایام اربعین حسینی گفت: بازگشایی این تونل ضمن ایجاد کریدور جدیدی برای حمل و نقل جاده‌ای در استان، مسیری مطمئن و ایمن برای مسافران به ویژه زائران عتبات عالیات فراهم می‌کند.
کاظمی در خصوص وضعیت در خصوص نصب تجهیزات جت فن و روشنایی این تونل گفت: تمام وسایل مربوط به نصب تهویه (جت فن) و سیستم روشنایی خریداری شده است.

علی اصغر کاظمی یادآور شد: تکمیل سیستم روشنایی تونل به ۸۰۰ چراغ و ۴۲ تهویه نیاز دارد که تاکنون و با تلاش و جدیت پیمانکاران ۴۰۰ چراغ و ۲۰ تهویه جت فن نصب شده است.

وی با اشاره به اتمام عملیات روشنایی و تهویه تونل قلاجه تا پیش از ایام اربعین امسال افزود: هم اکنون عوامل اجرایی این پروژه با جدیت در حال نصب تهویه و سیستم روشنایی تونل هستند.
وی بر نقش تونل قلاجه در ترافیک ایام اربعین بخصوص در زمان برگشت زائران اربعین حسینی تاکید کرد و یادآور شد: با بازگشایی این مسیر ترافیک خودروها در مسیر حمیل - ایلام - اسلام آباد کمتر خواهد شد و نیمی از تردد زائران اربعین از مسیر ایوان - ایلام انجام خواهد شد.

شهرستان ۵۵ هزار نفری ایوان در ۳۵ کیلومتری ایلام واقع است.

۳۰۳۲/‏۶۰۳۴

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۵۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جانمایی مواکب در مرز مهران با شرایط جدید وفق داده شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمدسبحان حسنی ظهر چهارشنبه در نشست ستاد اربعین ایلام با موضوع تعیین تکلیف جانمایی مواکب در مرز مهران عنوان کرد: مقررات و جانمایی های اولیه اربعین در مرز مهران با توجه به قرار گرفتن اربعین در ماه‌های سرد سال صورت گرفته است.

وی افزود: در سال‌های گذشته بر خلاف امروز وجود ویزا چندان ملاک نبود و گاهی با کارت ملی انجام می‌شد ولی اکنون گذرنامه زیارتی صادر می‌شود و کار بسیار تسهیل شده و سرعت تردد بالا رفته و ما با شرایط جدیدی در برگزاری اربعین مواجه هستیم.

وی گفت: با شرایط جدید و تحولات بزرگی که در حوزه اربعین در استان ایلام صورت گرفته و جانمایی مواکب، تردد اتوبوس بازرسی‌ها باید با این شرایط جدید وفق داده شود تا زائر سریع‌تر به مرز برسد و جمعیت زودتر تخلیه شود.

حسنی تأکید کرد: موضوع ساماندهی دستفروشان باید به طور جدی دیده شود و ملاحظات نیروهای انتظامی و مرزبانی و راهور در نظر گرفته شود تا مزاحمتی در برقراری نظم و تردد زائران ایجاد نشده و خللی در تردد میلیونی زائران ایجاد نشود.

کد خبر 6087538

دیگر خبرها

  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیر‌های منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی
  • دستگیری عامل قمه کشی و شرارت در ایوان
  • روند تخصیص اعتبارات باندهای دوم خراسان‌جنوبی شتاب می‌گیرد
  • ساخت باندهای دوم محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی شتاب می‌گیرد
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • جانمایی مواکب در مرز مهران با شرایط جدید وفق داده شود
  • احداث ۱۰ هزار مترمربع سایبان در مرز مهران
  • عملیات حفاری تونل گردنه الماس سرعت می‌گیرد
  • نصب ۳۶۰ تابلو و علائم هشداردهنده جاده‌ای در جاده های تکاب