Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این نمایشگاه علاوه بر محصولات و یافته های شرکت های دانش بنیان، دستاوردهای صنایع خلاق، واحدهای فناور پارک علم و فناوری و تعدادی از واحدهای صنعتی خراسان شمالی نیز به نمایش درآمده است. 

دکتر سورنا ستاری ضمن بازدید از این نمایشگاه از غرفه های ۱۲ شرکت دانش بنیان و ۱۱ شرکت خلاق شرکت کننده دیدن کرده و با مدیران و مسئولان این شرکت ها به گفت و گو پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، در سفر یک روزه خود به استان خراسان شمالی علاوه بر بازدید از شرکت‌های دانش بنیان در پارک علم و فناوری، از افتتاح خط تولید شرکت دانش بنیان لارین گام، دانشگاه علوم پزشکی و واحدهای مستقر در مرکز رشد شیروان نیز بازدید کرده و در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی این استان نیز حضور خواهد یافت.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی ۴۰ هزار دانشجو دارد که  در دانشگاه های مختلف تحصیل می کنند.

هم اکنون از ۷۰ واحد فناور و شرکت دانش بنیان فعال در پارک علم و فناوری خراسان شمالی، ۶ شرکت در شهرستان های اسفراین، بجنورد و شیروان دارای خط تولید هستند.

۲ واحد فناور خراسان شمالی نیز به تازگی دانش بنیان شده اند که با احتساب آنها شمار شرکت های دانش بنیان این استان به ۱۲ شرکت رسیده است.

ب/۵۱۳۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پارک علم و فناوری سورنا ستاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۵۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخبر: پارک علم و فناوری پردیس باید به شهری در تراز جهانی تبدیل شود

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور با حضور در پارک فناوری پردیس و پارک فناوری سلامت پردیس ضمن حضور در سیزدهمین نشست هیئت‌امنا، از جدیدترین دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان این مجموعه علمی در حوزه تولیدات و تجهیزات پزشکی، دارویی، حمل‌ونقل و طراحی و ساخت تجهیزات هواپیما، مالی و بانکی، صنعتی و انرژی بازدید کرد و با توضیحات مسئولان مربوطه در جریان جدیدترین تولیدات علمی و فن‌آور شرکت‌های دانش‌بنیان این مجموعه و برخی مشکلات آنها قرار گرفت.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین در سیزدهمین نشست هیئت‌امنای مشترک پارک فناوری پردیس و پارک فناوری سلامت شرکت کرد و در این جلسه رئیس پارک فناوری پردیس و پارک فناوری سلامت پردیس و اعضای هیئت‌امنا به تشریح مشکلات، درخواست‌ها و مسائل خود پرداختند.

مخبر در این نشست با تأکید بر اینکه پارک علم و فناوری پردیس باید به شهری در تراز جهانی تبدیل شود و در مجامع بین‌المللی حضور فعالانه داشته باشد، گفت: بخش علمی و فناوری مزیت کشور است و باید در سطح کشور چنین پارک‌های علم و فناوری توسعه و گسترش یابد و همچنین با وجود دیپلماسی و سیاست خارجی فعال دولت سیزدهم و عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌های مهم اقتصادی و تجاری بین‌المللی، باید شرکت‌های دانش‌بنیان از این مزیت حداکثر استفاده را ببرند.

وی تأکید کرد: بزرگ‌ترین مزیت کشور و جمهوری اسلامی، وجود نیروی جوان و نخبه است که خداوند به این کشور عطا کرده و مسئولین دولتی و حکومتی باید از این فرصت حداکثر استفاده را داشته باشند.

مخبر با اشاره به پاسخ موشکی و پهپادی ایران به حمله موشکی نظامیان صهیونیست به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، تأکید کرد: در دنیای امروز در اختیار داشتن علم منبع قدرت است و آنچه دشمنان ما را در عملیات اخیر از قدرت ایران دچار ترس و دلهره ساخته، داشتن علم و دانش ساخت تکنولوژی‌های جدید است و نه صرف در اختیار داشتن این محصولات.

مخبر گفت: پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان نماد اصلی جهش تولید و مشارکت مردم و بهترین مدل برای اداره و حل مسائل کشور هستند که باید بستر فعال شدن بخش خصوصی با تکیه بر این شرکت‌ها و جوانان تحصیل‌کرده فراهم شود.

وی تصریح کرد: معاونت علمی و فناوری باید به همه ارکان دولت برای بهره‌گیری از چنین فرصتی در راستای حل مشکلات وزارتخانه‌ها کمک کند.

معاون اول رئیس‌جمهور افزود: آینده اقتصاد جهان، اقتصاد دیجیتال است که خوشبختانه مزیت کشور و جمهوری اسلامی ایران در همین بخش است و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری باید پس از شناسایی بسترهای دانش‌بنیان وزارتخانه‌ها به شرکت‌های دانش‌بنیان مأموریت دهد تا به حل مشکلات آنان کمک کنند.

وی همچنین با تأکید بر اینکه با حضور و بازدید از نمایشگاه‌ها و دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان و تلاش‌های جوانان نخبه، خلاق، مدیر و مدبر به وضوح مشاهده می‌کنیم که تمام مشکلات و مسائل کشور توسط این جوانان حل‌شدنی است، تصریح کرد: در زمان بروز هر گونه مشکل و مسئله با مراجعه به نیروی‌های نخبه، جوان، باانگیزه، دین‌دار و وطن‌پرست توانستیم در حداقل زمان ممکن، با بهترین کیفیت و کمترین هزینه بسیاری از مشکلات کشور را حل‌وفصل کنیم.

مخبر با اشاره به اینکه یکی از رویکردهای جدی و اصلی دولت سیزدهم فعال کردن شرکت‌های دانش‌بنیان است، افزود: مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور برای فعال کردن بیش از پیش حرکت و فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان همواره تأکید کرده‌اند و دستورات لازم را در این زمینه داده‌اند که با توجه به حرکت صنعت و اقتصاد در دنیای امروز به سمت فناوری‌های دانش‌بنیان، هوش مصنوعی و فناوری‌های پیشرفته و با توجه به مزیت کشور در داشتن نیروهای جوان و نخبه، نباید از دنیا عقب بمانیم.

وی اظهار کرد: وزارتخانه‌ها موظف هستند حمایت و حرکت دانش‌بنیانی در کشور را دنبال کنند که در همین راستا معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری مسائل و خواست‌های این شرکت‌های دانش‌بنیان را در دولت مرتب دنبال می‌کند.

مخبر با اشاره به برخی مشکلات فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان تأکید کرد: دستگاه‌ها باید به محصولات و دستاوردهای این شرکت‌ها اطمینان کنند و همچنین مسائل مالی و ارزی، گرفتن سهم بازار داخلی و خارجی و صادرات محصولات آنان در دولت پیگیری می‌شود.

معاون اول رئیس‌جمهور به نام‌گذاری سال جدید با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی مقام معظم رهبری اشاره و تأکید کرد: جهش تولید بدون تکیه به نیروهای نخبه، خلاق و شرکت‌های دانش‌بنیان میسر نیست و در بازدید از تمام بخش‌های پارک فناوری پردیس محصولات و تولیدات بخش‌های مختلف این مجموعه افتخارآمیز است تا جاییکه در برخی محصولات تنها در دو کشور جهان تولید می‌شود. با این حال مردم از چنین افتخارآفرینی توسط جوانان نخبه و تحصیل‌کرده ایرانی کمتر مطلع هستند و در کشور به چنین دارایی و ظرفیت عظیم کمتر توجه می‌شود.

در این بازدید سه‌ساعته که با همراهی معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری صورت پذیرفت، دو مجموعه فناورانه جدید نیز افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واحدهای فناور پارک علم و فناوری زنجان افزایش می‌یابد/ضرورت افزایش بودجه در سال جدید
  • مخبر: پارک علم و فناوری پردیس باید به شهری در تراز جهانی تبدیل شود
  • پارک علم و فناوری پردیس باید به شهری در تراز جهانی تبدیل شود
  • رشد ۲۸ درصدی واحد‌های صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • خط تولید پروتز‌های مفصل زانو و لگن گشایش یافت
  • واحدهای صنعتی دانش بنیان ۲۸ درصد رشد داشته است
  • شرکت‌های دانش‌بنیان از اولویت‌های اساسی استان یزد است
  • اجرای بهینه‌تر قانون جهش تولید دانش‌بنیان در دستور کارمعاونت علمی
  • معرفی فرصت‌های شغلی دانش بنیان‌ها در ایستگاه کار اینوتکس ۲۰۲۴
  • اعطای ۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات از محل اعتبار مالیاتی