Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه سیاست گذاری بیماری های مزمن تنفسی و انسدادی ریه، با حضور معاونین درمان، بهداشت، پرستاری و رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، دبیر بورد فوق تخصصی بیماری های تنفسی وزارت بهداشت و نماینده انجمن فوق تخصصی ریه، در معاونت درمان برگزار شد.

در این جلسه مقرر شد تا همزمان با آغاز هفته دولت، طرح آزمایشی شناسایی و درمان بیماری های مزمن تنفسی و انسدادی ریه (COPD)، در مراکز بهداشتی سطح یک شهرهای اجرا کننده برنامه ایراپن از جمله نقده، مراغه، شهرضا، بافت و نیز استان مازندران اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طرح به صورت آزمایشی و براساس راهنماهای بالینی تدوین شده، اجرا می شود و در صورت نیاز، خدماتی همچون، پیشگیری، غربالگری، درمان و خودمراقبتی در منزل، به بیماران مبتلا به بیماری های مزمن تنفسی و انسدادی ریه (COPD) ارائه می شود. دو معاونت درمان و بهداشت وزارت بهداشت، به عنوان کمیته مشترک کارگروه اجرایی، مسئولیت انجام این طرح را عهده دار شده اند.

همچنین، براساس مصوبات این کارگروه، دکتر مصطفی قانعی، دبیر بورد فوق تخصصی بیماری های تنفسی وزارت بهداشت و دکتر محمدرضا مسجدی، نماینده انجمن فوق تخصصی ریه، به عنوان فوکال پوینت های علمی طرح پایلوت بیماری های مزمن تنفسی و انسدادی ریه (COPD) انتخاب شده اند تا مدیریت و برنامه ریزی آموزشی این برنامه به مراکز بهداشتی و درمانی نیز طبق برنامه، صورت گیرد. در این راستا، با همکاری مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت و با بهره گیری از نرم افزار استارت آپی خودمراقبتی، اقدامات لازم در خصوص آموزش خدمات خودمراقبتی بیماران تنفسی و ریوی مزمن صورت می پذیرد ./۲۰۷

کد خبر 4673229 حبیب احسنی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: بیماران ریوی آلودگی هوا بیماری های تنفسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۵۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلیان اکسیژن طرح مطالعاتی وزارت بهداشت است

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت: اجرای طرح مطالعاتی دستگاه پاکدم یا قلیان اکسیژن به صورت آزمایشی تحت نظارت وزارت بهداشت با هدف کاهش مصرف قلیان دخانی در ۱۰ استان کشور آغاز شده است.

طرح مطالعاتی دستگاه «پاکدم» یا «قلیان اکسیژن» در حال حاضر به صورت آزمایشی، تحت نظارت وزارت بهداشت حدود دو سال است که در ۱۰ استان کشور در حال اجراست. این وسیله ثبت اختراع شده و بعد از اینکه تأییدیه آن از سازمان غذا و دارو گرفته شد به عنوان تجهیزات پزشکی ثبت و در سازمان غذا و دارو استاندارد‌هایی برای آن در نظر گرفته شده است. در این وسیله از ترکیب گاز‌های اکسیژن و N ۲ O با رعایت حدود تعیین شده در سازمان غذا و دارو برای اطمینان از اینکه ضرری برای سلامتی افراد نداشته باشد استفاده می‌شود.

به دلیل نگرانی وزارت بهداشت از افزایش مصرف قلیان که نسبت به سال۹۵ بیش از ۵۰ درصد افزایش داشته است، گسترش بی‌رویه مراکز عرضه قلیان بعد از همه گیری بیماری کرونا و ضعف در اجرای قانون ممنوعیت استعمال دخانیات در مراکز عرضه قلیان که مستلزم همکاری تنگاتنگ ارگان‌های برون بخشی است، اجازه داده شد که طرح بررسی دستگاه پاکدم در ۱۰ استان کشور شامل تهران، آذربایجان شرقی، البرز، فارس، خوزستان، گیلان، مازندران، کرمان، بوشهر و سیستان و بلوچستان آغاز شود و در ادامه با درخواست دانشگاه‌های دیگر، هماهنگی برای توسعه مرحله آزمایشی طرح در استان‌های خراسان شمالی، اصفهان و زنجان انجام شد.

این طرح در مرحله آزمایشی قرار دارد و بعد از مشخص شدن نتایج مطالعه که تحت نظارت دانشگاه‌های علوم پزشکی مرتبط انجام می‌شود؛ در صورت اثبات اثربخشی و تأثیر آن بر کاهش مصرف قلیان دخانی، به صورت سراسری اجرا خواهد شد. وزارت کشور نیز به استان‌های مجری طرح، این موضوع را ابلاغ کرده و نمونه برداری‌ها از استان‌های تحت پوشش این طرح در حال انجام است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • قلیان اکسیژن طرح مطالعاتی وزارت بهداشت است
  • بانک مرکزی به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرده است
  • اجرای طرح واکسیناسیون علیه عفونت تنفسی و گوش در بوشهر
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد/ تخمین وجود ۲۰۰ هزار بیمار در ایران
  • درمان رایگان بیماران هپاتیت C؟
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد + جزئیات
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد/ تخمین وجود ۲۰۰۰۰۰ بیمار در ایران
  • اجرای طرح ارتقای سواد سلامت در مناطق عشایرنشین چهارمحال و بختیاری
  • کاهش سرعت نزولی نرخ باروری و جمعیت در کشور/ اجرای دو برنامه پیشگیری از ناباروری در کنار درمان‌های تخصصی