Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مدیر عامل شهربان و حریم بان شهرداری تهران گفت: پیش از عید در محور ولیعصر (عج) تردد برای شهروندان بسیار دشوار بود، اما پس از ساماندهی، دو نقطه که از زمین‌های شهرداری تهران هم بود در اختیار دستفروشان قرار گرفت. تاریخ انتشار: 13:18 - 31 تير 1398 - کد خبر: ۵۳۵۲۴۴

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، امیر فتاحیان با بیان اینکه در شهرداری‌های کل کشور و از جمله تهران هیچ فردی نسبت به پدیده دستفروشی موضعی ندارد، اظهار کرد: در هیچ جایی از قانون، دستفروشی مورد خطاب قرار نگرفته، اما آنچه خط قرمز محسوب می‌شود دستفروشی همراه با سد معبر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سد معبر مانعی برای عبور شهروندان است، به عنوان مثال میدان تجریش تا چندی پیش غیرقابل تردد بود و مردم به سختی عبور می‌کردند؛ درخواست شهروندان این است که محل سد معبر به مکانی برای عبور روان تبدیل شود.

مدیر عامل شهربان و حریم بان شهرداری تهران با بیان اینکه به دفعات متعدد ساماندهی دستفروشان در تهران انجام شده عنوان کرد: نزدیک به ۱۱ کشور مختلف در دنیا را از جهت رفتار با دستفروشی رصد کردیم. دستفروشی می‌تواند موضوعی برای جذب توریست هم باشد و حرکتی که شهرداری تهران در این راستا در پیش گرفته ساماندهی دستفروشان است.

وی با بیان اینکه دستفروشی یک پدیده به روز است و شهرداری همیشه در صدد ساماندهی دستفروشان خواهد بود، گفت: ما باید در سیاست خرد و کلان خود به گونه‌ای رفتار کنیم که به سمت افزایش دستفروشی نرویم. در حال حاضر ده‌ها نقطه به صورت بازار روز در سطح شهر تهران توسط شرکت ساماندهی مشاغل ایجاد شده تا دستفروشان ساماندهی شوند.

فتاحیان با بیان اینکه پیش از عید در محور ولیعصر (عج) تردد برای شهروندان بسیار دشوار بود، افزود: پس از ساماندهی، دو نقطه که از زمین‌های شهرداری تهران هم بود در اختیار دستفروشان قرار گرفت.

مدیرعامل شهربان و حریم بان شهرداری تهران با بیان اینکه موضوع سد معبر تنها به شهرداری تهران مربوط نیست و به سایر دستگاه‌ها هم مرتبط می‌شود، تصریح کرد: دستفروشان از گذشته برای مردم قابل احترام بودند، اما شهروندان باید نسبت به حق و حقوق خود آگاه باشند و بدانند کسی با دستفروشی نمی‌تواند حقوق آن‌ها را تضییع کند و در کنار این آگاهی بخشی، شهرداری نسبت به ساماندهی اقدام خواهد کرد. شورای شهر و شهردار تهران روی ساماندهی دستفروشان تاکید موکد دارند.

فتاحیان با اشاره به اینکه هم اکنون چندین کمیته ساماندهی برای دستفروشان تشکیل شده است، افزود: افرادی که در سامانه وزارت کار ثبت نام کردند، حق دارند تا در طرح ساماندهی شرکت کنند برای این منظور تاییدیه‌های سازمان بهزیستی، کمیته امداد و وزارت کشور احصا می‌شود. اما سوال اینجاست؛ دستفروشی که در میدان تجریش ماهیانه ۱۰ تا ۱۵ میلیون درآمد دارد آیا در طرح ساماندهی شرکت می‌کند؟

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۴۱۰ محوری که با حضور دستفروشان سد معبر اتفاق می‌افتد شناسایی شده اند، اضافه کرد: هم اکنون لیدر‌هایی در این بحث شناسایی و دستگیر شده اند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: شهرداری شورای شهر ساماندهی مشاغل دستفروشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۵۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرب الاجل دستگاه قضایی به متولیان ساماندهی جاده های نهاوند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ رئیس دادگستری فیروزان در این بازدید با اشاره به اینکه، متاسفانه اجرای این طرح خیلی طولانی شده است، گفت، ضرورت دارد قبل از کلنگ زنی هر طرحی همه نیاز‌های مالی، اجتماعی، و زیرساختی آن دیده و برای انجام آنها بر نامه ریزی شود.

رضایی افزود: به عنوان حامی مردم در دستگاه قضایی اعلام می کنم آنچه که در این نشست مصوب و مدت زمان اجرای آن مشخص شود بدون هیچ قید و شرطی در موعد مقرر باید به اتمام برسد در غیر این صورت برای خاطیان پرونده ترک‌فعل تشکیل و برابر مقررات برخورد می شود.

سهرابی، مدیرعامل شرکت برق استان همدان نیز گفت: به دلیل کمک به مردم و اجرای زودتر این طرح تیر‌های چراغ برق به مقصد محل طرح، بارگیری و تخلیه شده است و در همین روزها که شرایط آب و هوایی اجازه دهد عملیات جابجایی تیر‌های چراغ برق آغاز می شود.

آهکی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان هم با اشاره به اینکه طول طرح ساماندهی فیروزان شهرک، رزینی به فارسبان حدود ۷ کیلومتر است، گفت، مسیر ۳ راهی فارسبان که نیمه کاره است حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طبق مصوبه نشست امروز مقرر شده است، در مدت ۲ ماه ۱۰۰ درصد این طرح انجام و تحویل مردم شود.

جانشین پلیس راه استان همدان نیز گفت: در استان همدان خوشبختانه آمار تصادفات منجر به فوت و جرح در سال گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد کاهش داشته است، اما متاسفانه در نهاوند آمار فوتی‌ها و جرحی‌ها افزایشی است.

سرهنگ سرمدی تأکید کرد: در سال گذشته در نهاوند ۱۳۰ نفر بر اثر تصادف مجروح و کشته شده اند که تنها در محور فیروزان ۳۱ نفر کشته و ۵۳ نفر مجروح داشته ایم که می توان گفت این یک فاجعه است.

فرماندار نهاوند هم در این نشست با اشاره به اینکه در نهاوند ۵۰۹ کیلومتر راه استحفاظی وجود دارد، گفت: متاسفانه طولانی شدن اجرای برخی طرح ها موجب شده که مشکلاتی برای شهروندان به وجود آید به همین دلیل باید در موعد مقرر مصوب شده، در این نشست این طرح به سرانجام برسد.

ضرغام احمدوند افزود: قرار گرفتن نهاوند فیروزان در طول مسیر عتبات عالیات و همچنین وجود سراب‌های تفریحی فارسبان و کنگاور کهنه در طول مسیر محور فیروزان کرمانشاه موجب شده است در طول سال مسافران زیادی از این محور تردد کنند.

 او تأکید کرد: ضروری است، ساماندهی هر چه سریع تر طول محور نهاوند تا فیروزان و کنگاور و همچنین محور نهاوند شهرک رزینی به فارسبان هر چه سریع تر انجام شود.

دیگر خبرها

  • ساخت و ساز غیرمجاز خط قرمز مدیریت شهری مشکین‌دشت
  • اختصاص زمین برای احداث ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در تهران
  • معرفی همراه اول به عنوان کارفرمای برتر سلامت‌محور
  • بساط دستفروشی از تئاتر شهر جمع می‌شود/ دستفروشان برای دریافت مجوز ثبت‌نام کنند
  • مبادلات طلا ساماندهی می‌شود
  • لزوم توجه به تنوع مخاطبان در اجرای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی در تهران
  • نبود آموزش‌های شهروندی در حوزه فرهنگی و اجتماعی/ فعالیت‌های پردوام و فاخر محدود است
  • ضرب الاجل دستگاه قضایی به متولیان ساماندهی جاده های نهاوند
  • گشت‌های مشترک برای ساماندهی مشاوران املاک در استان قزوین ادامه دارد
  • ضرب‌وشتم دستفروشان‌گرگانی ادامه دارد/ ماموران سدمعبر نیازمند دوره‌های کنترل خشم