Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا میری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مرحله استانی طرح دادرس خرداد امسال با حضور ۱۸ تیم ۱۶ نفره از دانش آموزان دختر و پسر پایه هشتم سیستان و بلوچستان در زاهدان برگزار شد که در پایان ۲ تیم به مرحله کشوری راه یافتند.

وی ادامه داد: رقابت های طرح کشوری دادرس پسران از۳۰ تیر به مدت چهار روز در تهران در حال برگزاریست به طوریکه شرکت کنندگان در آزمون کتبی و کارهای عملی همچون ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، احیای قلبی و ریوی، خونریزی پانسمان و بانداژ، شکستگی و آتل بندی، حمل مصدوم انفرادی و مشارکت در کارهای گروهی از جمله اسکان اضطراری، پناه گیری و خروج ایمن، اطفاء حریق و حمل مصدوم گروهی به رقابت می پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان بیان کرد: طرح «دادرس» با هدف تبیین و تقویت خود امدادی در بین دانش آموزان، شکوفایی استعدادهای علمی و امدادی، افزایش روحیه کار جمعی و افزایش سطح آگاهی دانش آموزان اجرا می شود و از موثرترین طرح های ملی هلال احمر است که دانش آموزان، آموخته ها و داشته های امدادی خود را تمرین و از این مهارت ها در مواقع بحرانی در خانواده و جامعه استفاده می کنند.
وی اظهار داشت: همچنین تیم برتر دختران طرح «دادرس» سیستان و بلوچستان نیز فردا به این دوره از رقابت ها اعزام می شوند.

۷۳۱۶**۳۲۱۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جمعیت هلال احمر طرح دادرس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۵۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستان‌ و بلوچستان در جذب حامی رتبه نخست کشوری را کسب کرد

امیر حسن‌زاده کیخا  اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان امسال پنج هزار و ۵۷۷ حامی در سیستان و بلوچستان جذب شدند که این رقم نسبت به سال گذشته ۶۲ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تعداد حامیان جذب شده بومی سیستان و بلوچستان هستند تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان بیش از ۱۹ هزار کودک یتیم در سطح استان، صاحب حامی شدند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد سیستان و بلوچستان ادامه داد: هم‌اکنون ۳۳ هزار و ۱۵۶ کودک یتیم تحت پوشش کمیته امداد استان هستند در واقع بیشترین آمار در کشور نیز مربوط به این است؛ همچنین علاوه بر این، ۲۴ هزار کودک تحت عنوان «محسنین» از خدمات این نهاد بهره‌مند می‌شوند.

وی بیان کرد: در سال‌های گذشته، عمده حامیان ایتام سیستان و بلوچستان، افراد غیربومی و خارج استانی بوده‌اند، اما با اقدامات صورت گرفته، امروز درصد حامیان بومی افزایش یافته و این نشان از اعتماد مردم خیراندیش استان به مجموعه کمیته امداد دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان نیز اظهار کرد: سال گذشته، با اعطای تسهیلات اشتغال ۱۱ هزار و ۹۳۶ فرصت شغلی توسط کمیته امداد در سطح استان ایجاد شده است.

سیدمهدی عبادی تصریح کرد: در حوزه اشتغال ۳۲۷ دستگاه تاکسی سمند سورن پلاس ویژه مددجویان شهرستان زاهدان با همکاری استانداری، تاکسیرانی، شهرداری و سه بانک توسعه تعاون، ملی و سپه وارد شهرستان شد و توانست زندگی مددجویان بسیاری را متحول سازد که علاوه بر ایجاد اشتغال و منبع درآمد برای قشر نیازمند، به حمل‌ و نقل شهری نیز کمک کرد.

وی با اشاره به وجود نعمت آفتاب در منطقه سیستان و امکان بهره‌برداری از این ظرفیت در جهت تولید انرژی برق و ایجاد اشتغال برای مردم منطقه، گفت: در سال گذشته تعداد ۲ هزار و ۴۵۰ نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی در منازل نصب و وارد مدار شده است، این طرح با پشتیبانی استاندار سیستان و بلوچستان و با همکاری قرارگاه غدیر، نهاد مردمی رسالت و شرکت توزیع برق استان صورت گرفت و امسال نیز ادامه خواهد داشت.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزش ویژه مددجویان و فرزندانشان عنوان کرد: سال گذشته، دوره‌های آموزش پایدارسازی برای یک‌هزار نفر در سطح استان برگزار شد همچنین طرح تابستانه مهارت نیز با همکاری فنی‌وحرفه‌ای و آموزش و پرورش، برای هشت هزار دانش‌آموز برگزار شده که در آن، نوجوانان با مهارت‌های فنی مورد علاقه خود، از جمله دوره‌های آموزش کار با رایانه، خیاطی برای دختران و تعمیر خودرو برای پسران، آشنا شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • هنرمند سیستان و بلوچستانی جایزه جشنواره ملی دانش سنتی محیط زیست را از آن خود کرد
  • بزرگترین میز نقاشی سیستان و بلوچستان در چابهار برگزار شد
  • سنجش ۵۱ هزار و ۱۳۰ هزار نوآموز سیستان و بلوچستانی برای ورود به مدرسه
  • مرحله استانی دوازدهمین دور المپیاد آماده هلال احمر فارس برگزار شد
  • ارسال ۱۴۰۰ تخته موکت و ۶۵۰ تخته پتو از هلال‌احمر یزد به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • سیستان‌ و بلوچستان در جذب حامی رتبه نخست کشوری را کسب کرد
  • آیین اختتامیه دومین جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل برگزار می‌شود
  • جسد نوجوان ایرانشهری پس از سه روز پیدا شد
  • سیستان و بلوچستان در جذب حامی رتبه نخست کشوری را کسب کرد
  • دوره یکسان سازی داوران دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس در قم