Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@10:38:52 GMT

تاثیر رایحه اسطوخودوس بر کیفیت خواب ورزشکاران

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۵۵۷۹

تاثیر رایحه اسطوخودوس بر کیفیت خواب ورزشکاران

نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد که رایحه اسطوخودوس نقش مهمی در بهبود سطح کیفیت خواب، خلق‌وخو وانسجام تیمی ورزشکاران تیم‌های ورزشی دارد.
به گزارش ایسنا-منطقه اصفهان، فریبا مهدی فر - دانشجوی کارشناسی ارشد رشته تربیت بدنی و علوم ورزش گرایش روانشناسی ورزشی در پایان نامه خود به بررسی "اثر رایحه اسطوخودوس بر کیفیت خواب، خلق وخو، انسجام تیمی و عملکرد والیبالیست های زن" پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
بر اساس این پژوهش، "اسطوخودوس" یکی از گیاهان دارویی است که از گذشته‌های دور برای مصارف مختلف استفاده شده است. 
این پژوهش با هدف تعیین اثر رایحه اسطوخودوس بر کیفیت خواب، خلق و خوی، انسجام تیمی و عملکرد والیبالیست‌ها انجام شد. در این تحقیق، 24 نفر از والیبالیست‌های زن شرکت کننده در مسابقات باشگاهی لیگ دسته یک جوانان انتخاب شدند و در دو گروه تجربی و کنترل قرار گرفتند. 
گروه تجربی به مدت 21 جلسه، هرجلسه 20 دقیقه به استنشاق رایحه اسطوخودوس پرداختند. در این مدت گروه کنترل از دارونما استفاده کردند. 
قبل و بعد از مداخله، داده‌ها با استفاده از پرسشنامه‌های کیفیت خواب پیتزبورگ، خلقوخوی برونل، انسجام تیمی کارون، ویدمایر و براولی، آزمون دقت سرویس والیبال ایفرد و پرش سارجنت جمع آوری شد و داده‌ها با استفاده از کوواریانس تحلیل شد. 
یافته های تحقیق نشان داد که استنشاق اسطوخودوس می‌تواند اثر مثبتی بر کیفیت خواب، خلق وخو و انسجام تیمی داشته باشد، اما بر روی عملکرد اثری نداشت. 
یافته‌های پژوهش بیانگر این است که رایحه اسطوخودوس می‌تواند نقش مهمی در بهبود سطح کیفیت خواب، خلق وخو وانسجام تیمی ورزشکاران تیم‌های ورزشی داشته باشد. 
به گزارش ایسنا، این پایان نامه با راهنمایی رخساره بادامی در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان (خوراسگان) دفاع شد. کد خبرنگار:13037

انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال اصفهان خواب دانشگاه آزاد اسلامی روانشناسی کارشناسی ارشد قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۵۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دورتموند ۱-۱ لورکوزن: آلونسو به هیچ تیمی نمی‌بازد

به گزارش جام جم آنلاین، در چارچوب رقابت‌های هفته سی‌ام بوندس‌لیگا تیم‌های بایرلورکوزن و دورتموند به مصاف هم رفتند که این بازی با تساوی ۱-۱ به پایان رسید.

دیگر خبرها

  • جوجه یک روزه
  • آشنایی با یک تاثیر منفی کم خوابی
  • اسطوخودوس یا ماشین قیامت اسراییلی/ نقش هوش مصنوعی در جنایات غزه
  • جزییات برگزاری جشنواره اقوام تشریح شد/ نمایش انسجام ملی در سینما
  • ضرورت انسجام جهان اسلام برای مقابله مؤثر با هر گونه اجحاف به کشورهای اسلامی
  • ضرورت انسجام جهان اسلام برای مقابله موثر با هر گونه اجحاف به کشور‌های اسلامی
  • تأثیر رایحه درمانی از نگاه طب سنتی
  • واکنش حبیب احمدزاده به سامانه اسطوخودوس یا ماشین روز قیامت اسراییلی/ فیلم
  • دورتموند ۱-۱ لورکوزن: آلونسو به هیچ تیمی نمی‌بازد
  • تقویت فراکسیون انقلاب اسلامی به حفظ انسجام مجلس کمک می‌کند