Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-03-28@12:24:29 GMT

آمارهای قدیمی مرکز آمار از بازار مسکن

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۵۶۶۷

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان این‌که رشد اجاره‌بها در سال جاری به طور متوسط ۳۰ درصد بوده است، گفت: البته این آمار، آمار نسبی و تحقق یافته‌ای نیست چون برای بخش قابل توجهی از قراردادهای اجاره کد رهگیری صادر نمی شود.

به گزارش صدای ایران از تسنیم، حسام عقبایی در خصوص جدیدترین وضعیت بازار اجاره بهای مسکن اظهار کرد:‌ طی سال جاری متوسط رشد نرخ اجاره‌ مسکن در شهرهای بزرگ بر اساس قراردادهای ثبت شده در سامانه املاک و مستغلات 25 تا 30 درصد و در شهرهای متوسط 15 تا 20 درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان این‌که در شهرهای کوچک به دلیل تناسب عرضه و تقاضا رشد اجاره بها محسوس نبوده است، افزود: موضوع اصلی این است که در شهرهای بزرگ رشد متوسط 25 تا 30 درصد را تایید می‌کنم، اما در برخی مناطق رشد اجاره بها از این مرز هم عبور کرده است.

وی با بیان این‌که آمارهای مربوط به افزایش اجاره بها نسبی و تحقق یافته نیست در بیان این مسئله توضیح داد: این آمار بر اساس کد رهگیری صادر شده برای قراردادهای اجاره استخراج شده است. این در حالی است که برای بخش قابل توجهی از قراردادهای اجاره اساسا کد رهگیری صادر نمی‌شود.

نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک با بیان این‌که مرکز آمار ایران 3 سال از آمار عقب است، ادامه داد: در حال حاضر بر اساس آمار مرکز آمار 2.6 میلیون واحد مسکونی خالی از سکنه در کشور داریم که 500 هزار واحد آن در تهران قرار دارد.

عقبایی تاکید کرد:‌ این آمار مربوط به سال 95 است و مشخص نیست طی سه سال اخیر چه تعداد به این آمار افزوده یا از آن کاسته شده است. این در حالی است که مرکز آمار باید حداقل ماهانه آمار دهد و آمار دقیقی در این رابطه وجود ندارد و ممکن است این آمارهای متناقض عامل گرانی مسکن باشد.

وی یادآور شد: به طور کلی فشردگی جمعیت و تقاضا باعث افزایش نرخ اجاره مسکن می‌شود؛ به عنوان مثال در مناطق شرقی و غربی پایتخت به دلیل این دو عامل افزایش نرخ اجاره بیش از سایر مناطق بوده است.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: مرکز آمار ایران مسکن صدای ایران ایران صدا ایران صدا ایرانصدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۵۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی بورس سه شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳

زی‌سان: تابلوی معاملات بازار سهام در پایان دادوستد‌های روز دوشنبه به سبزی تابلوی روز یکشنبه نبود. تراز ورود پول حقیقی به سهام و حق تقدم‌ها هم با کاهش مواجه، اما همچنان مثبت بود. با این حال، اما حجم و ارزش معاملات خرد نسبت به روز یکشنبه رشد چشمگیر و امیدوارکننده‌ای داشت. آیا این به معنای تداوم رشد بازار است؟

فعالان بازار سهام معتقدند که رونق این بازار لزوما به معنای رشد شارپی و یکسره شاخص‌ها نیست، بلکه افزایش چرخش پول در این بازار و رشد خرید و فروش سهام نشانه مهمی از رونق و پویایی بازار است.

اکنون نیز به نظر می‌رسد دست کم با توجه به نوع تحرکات روز دوشنبه، بازار در همین مسیر گام برمی‌دارد. در این میان به وضوح تمایل معامله‌گران به سهم‌های کوچک و متوسط بازار قابل مشاهده است. ضمن آنکه همچنان برخی از فعالان بازار در حال مشاهده و مطالعه سهام برای خرید و فروش قبل از آغاز فصل مجامع هستند.

پیش بینی بورس سه شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳

بر اساس آنچه گفته شد به نظر می‌رسد انتظار تداوم رشد‌های پرشور و هیجانی از بازار سهام، چندان معقول نیست. ضمن آنکه به دلیل ارزندگی و اصلاح طولانی‌مدت بازار، مطالعه و تماشای مسیر انواع سهم‌ها بسیار بااهمیت است. در حال حاضر سهم‌های کوچک و متوسط زیادی مستعد پروژه شدن هستند و بر همین اساس فعالان بازار باید با احتیاط بیشتری به معامله بپردازند. با پایان رسمی تعطیلات و آغاز نیمه دوم فروردین، بازار سهام تحرکات جدی‌تری خواهد داشت.

منبع: تجارت نیوز

tags # بورس سایر اخبار (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ آیا حیوانات هم از آمیزش جنسی لذت می‌برند؟ اگر ماه به زمین برخورد کند چه می‌شود؟ (عکس) انسان‌های امروز چقدر شبیه نئاندرتال‌‌ها هستند؛ از دماغ بزرگ تا کشیدن سیگار!

دیگر خبرها

  • بازار بی سرپناه مسکن
  • بازار بی‌سرپناه مسکن
  • بازار اجاره مسکن با راه‌اندازی سامانه خودنویس انحصارزدایی می‌شود
  • بازار اجاره مسکن با راه‌اندازی سامانه خودنویس انحصار زدایی می‌شود
  • ثبت قراردادهای اجاره در سامانه خودنویس اجباری است
  • ثبت قراردادهای اجاره ملک در سامانه خودنویس اجباری شد
  • انحصارزدایی از بازار اجاره نویسی با اعطای حق انتخاب به مردم
  • هفت برنامه برای کمک به مستاجران
  • ۷ برنامه برای کمک به مستاجران
  • پیش بینی بورس سه شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳