Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر میز ترکمنستان در سازمان توسعه تجارت ایران گفت: به دنبال استفاده از مکانیزم تهاتر جهت تقویت تعاملات تجاری هستیم.

رحمت الله خرمالی در گفت و گو با ایسنا، منطقه خراسان شمالی، افزود: با توجه به شرایط جدید اقتصادی حاکم بر ایران به دنبال استفاده از مکانیزم تهاتر جهت تقویت تعاملات تجاری هستیم.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر رونق تولید بیان کرد: یکی از راه های محقق شدن این هدف توسعه تجارت است که به دنبال تقویت حضور در کشورها به خصوص کشورهای ساحلی دریای خزر هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به موافقت نامه همکاری اقتصادی-تجاری ساحلی خزر گفت: این امر در حال طی مراحل جهت تصویب در مراجع قانونی کشورمان است که این سند بسترساز تقویت تعاملات ایران با کشورهای حاشیه خزر خواهد بود.

خرمالی در ادامه با اشاره به پیشنهاد کشور ترکمنستان بر موافقت نامه توسعه تجارت مرزی اظهار کرد: امیدوار هستیم تا پایان سال این موافقت نامه به امضاء برسد.

وی ادامه داد: با امضاء این موافقت نامه مبادلات مرزی تقویت خواهد شد.

وی با بیان اینکه میزان صادرات کالا در سال جاری به کشور ترکمنستان از سوی ایران کاهش یافته است، تصریح کرد: یکی از علل این امر این است که کشور ترکمنستان به دنال تولید کالای جایگزین واردات است.

دبیر میز ترکمنستان در سازمان توسعه تجارت ایران تاکید کرد: برای نخستین بار قرار بر این است که نمایشگاه فن‌آوری های نوین کشورهای ساحلی خزر در ترکمنستان برگزار شود که یکی از مکانیزم های تثبیت وضعیت ما در آن کشور حضور در این نمایشگاه است.

وی افزود: این نمایشگاه در بین پنج کشور ترکمنستان، ایران، آذربایجان و قزاقستان و روسیه برگزار خواهد شد و حضور در این نمایشگاه زمینه چانه زنی را فراهم می کند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: باید به دنبال افزایش حجم کالاهای صادراتی، تنوع محصولات صادراتی به ترکمنستان باشیم.

خرمالی میزان صادرات کالا از ایران به ترکمنستان در سال گذشته را 400 میلیون دلار اعلام کرد.


انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال خراسان شمالی دریای خزر روسیه مقام معظم رهبری واردات قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۵۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان توسعه یابد

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی زاده پنج شنبه شب در نشست با سفیر ازبکستان در جمهوری اسلامی ایران با تشریح ظرفیت‌های مختلف اقتصادی و تجاری استان بوشهر اظهار داشت: این استان ضمن اینکه در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی از ظرفیت‌های مهمی برخوردار است در بخش تولید محصولات صنعتی و کشاورزی نیز دارای ظرفیت بالایی است.

وی، تولید ۴۰ نوع محصول خرما در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و افزود: استان بوشهر ۵۰ درصد میگو پرورشی کشور را تولید می‌کند که این ۲ محصول، بازار خوبی در ازبکستان دارد.

استاندار بوشهر با تاکید بر آمادگی توسعه روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان بیان کرد: اعزام هیئت‌های تجاری ایران و ازبکستان به دو کشور و ایجاد نمایشگاه ارائه محصولات در بوشهر و تاشکند می‌تواند در توسعه ارتباط و معادلات تجاری اثربخش باشد.

کد خبر 6082169

دیگر خبرها

  • عراق؛ شریک تجاری همیشگی ایران/ پیش بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات
  • روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان توسعه یابد
  • حجم مبادلات تجاری ایران و تاجیکستان به ۲۷۰ میلیون دلار رسید
  • هاکی روی یخ جام آزاد ترکمنستان؛ شکست آیس باکس ایران مقابل میزبان
  • رشد دیپلماسی منطقه‌ای سیاست دولت است
  • روند توسعه دیپلماسی منطقه‌ای تداوم می‌یابد
  • گمرک استان کرمانشاه به دنبال تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است
  • کاپ آزاد ترکمنستان| منتخب هاکی روی یخ ایران در اولین گام پیروز شد
  • گردشگران بلاروس می‌توانند بدون روادید به ایران سفر کنند
  • رقیب جدی الهلال ظهور کرد/ تیمی که از زمان تاسیس پیروز شده است