Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@22:13:56 GMT

آئین شکرگزاری برداشت گندم در اهر برگزار شد

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۵۷۲۲

آئین شکرگزاری برداشت گندم در اهر برگزار شد

آئین شکرگزاری برداشت گندم در روستای مزرعه حاج عابدین اهر برگزار شد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در این آئین، امنیت غذایی را جزو مقوله های مهم در بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت: امنیت نظامی و امنیت غذایی مکمل همدیگر بوده و سربازان این عرصه نیز کشاورزان هستند که با تلاش و همت خود این امنیت غذایی را به نحو احسن ایجاد می کنند تا همنوعان خود در آسایش و رفاه باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
اکبر فتحی گفت: به برکت نظام جمهوری اسلامی در بخش کشاورزی به پیشرفت های زیادی دست یافته ایم که می توان به تولید 125 میلیون تن از تولیدات بخش کشاورزی اشاره کرد که قبل از انقلاب این مقدار بین 20 تا 25 میلیون تن در سال بوده است و این توفیق بزرگی در توسعه و پیشرفت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه کشاورزی است که باید شکرگزار این نعمت ها باشیم.
وی در ادامه خواستار توجه ویژه کشاورزان به رعایت اصول علمی، استفاده از نکات فنی کارشناسان و استفاده از بذرهای اصلاح شده در جهت بالا بردن سطح کیفیت و راندمان محصولات کشاورزی شد و گفت: امیدواریم تمامی اقدامات در بخش کشاورزی به سمت و سویی پیش برود که بتوانیم با عمل به توصیه‌های کارشناسان و تلفیق تجربیات با دانش کارشناسان به عملکرد مطلوب و عالی دست پیدا کنیم.   وی در ادامه از واردات شش میلیون تن گندم به کشور نیز خبر داد و گفت: این مقدار خرید در کنار ذخیره سال‌های قبل در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.    فتحی افزود: به حد کافی محصول جو در استان وجود دارد و دامداران می توانند دور از هرگونه نگرانی از قیمت محصول با گرفتن معرفی از جهاد کشاورزی و مراجعه به شرکت پشتیبانی دام و یا تعاونی های مربوطه جوی مورد نیاز دام های خود را به قیمت 1500 تومان تهیه کنند. 
در ادامه این مراسم مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر نیز گفت: برداشت گندم در این شهرستان در حال تکمیل شدن است و انتظار داریم  کشاورزان برای کشت گندم در سنوات آتی از بذرهای اصلاح شده که در مراکز توزیع عرضه می شود خریداری و برای آماده سازی زمین های خود نیز از ماشین آلات و دانش روز کشاورزی و همچنین استفاده از خاک ورزی حفاظتی که باعث ارتقاء کیفیت و راندمان محصولات آنها خواهد بود توجه ویژه داشته باشند. 
محمد اسدی از کشاورزان خواست با جدیت کامل در کلاس های ترویجی که در سطح شهرستان و روستاها توسط کارشناسان مجرب این اداره برگزار می شود شرکت کنند.
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال انقلاب پیروزی انقلاب اسلامی توسعه و پیشرفت کشاورزی نظام جمهوری اسلامی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۵۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی برداشت بیش از ۹۰ هزار تن گندم در میاندوآب

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز مهاباد، امسال بیش از ۱۸ هزار و ۶۱۹ هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت این محصول رفته است و پیش بینی می شود بیش از ۹۳ هزار تن محصول از این اراضی برداشت شود.

رضا مقدم افزود: با هدف افزایش عملکرد محصول، ۴۰ تن بذر مادری و ۱۰ تن بذر پرورشی گندم جهت کشت در بین کشاورزان پیشرو میاندوآب توزیع شده است.

او ادامه داد: با نظارت کارشناسان جهاد کشاورزی ۱۷۴ هکتار از مزارع گندم به کشت بذر مادری و ۲۶ هکتار نیز به کشت بذر پرورشی اختصاص یافته و ۹۴۲ تن بذر گواهی شده گندم در بین کشاورزان شهرستان توزیع شده است.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب اظهار داشت: تاکنون در ۱۵ هزار و ۳۶۰ هکتار از مزارع گندم با علفهای هرز پهن برگ و کشیده برگ و در چهار هزار و ۵۵۱ هکتار از مزارع گندم با آفت سن غلات در مرحله مادری مبازره انجام گرفته است.

 

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تولید ۱۳.۵ میلیون تن گندم در سال جاری
  • پیش بینی تولید ۱۳.۵ میلیون تن گندم در سال جاری
  • گندم‌کاران از کمباین‌های دارای معاینه فنی استفاده کنند
  • ۳۱ فروردین، روز ملی گندم و نان
  • پیش بینی برداشت بیش از ۹۰ هزار تن گندم در میاندوآب
  • تلاش برای خودکفایی در تولید بذر گندم در سیستان و بلوچستان
  • اختصاص ۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی بخش جلگه رخ تربت حیدریه به کشت کلزا
  • ثبت نام کشاورزان در سامانه پهنه بندی، شرط خرید گندم
  • وقتی آسیابان‌های تهران بیکار شدند
  • خرید ۵۱ تن گندم از کشاورزان خوزستان