Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه پردیسان با بیان اینکه پروژه مسجدجامع و مصلی پردیسان مورد حمایت مجلس و دولت نیست و ردیف بودجه‌ای ندارد، خاطر نشان کرد: این طرح با کمک‌های مردمی و خیرین در حال ساخت است و با توجه به هزینه‌های بالا نیاز به همکاری بیش از پیش خیرین دارد.
آیت الله سید صمصام‌الدین قوامی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه قم، بیان کرد: پروژه مسجد جامع پردیسان(مصلی) در زمینی به وسعت ۵ هکتار و زیربنای ۱۰هکتار درحال ساخت است، یک پنجم آن به محل نماز اختصاص دارد و ۴ هکتار مابقی شامل موسسات و مراکز فرهنگی حوزوی آموزشی و محل اسکان میهمانان، مدرسه علمیه، کتابخانه، آمفی تئاتر، پارکینگ، مزار شهید گمنام و فضای سبز خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی‌ عنوان کرد: در حال حاضر کارهای زیربنایی در حال انجام است و تا پایان شهریورماه نقشه‌های این پروژه که محوریت اسلامی، دینی و ملی دارند تکمیل خواهد شد، و هم اکنون با وجود نیمه‎کاره بودن، هزاران نفر از مردم مومن پردیسان در نماز جمعه‌ها شرکت کرده و نزدیک به ۲۴ فعالیت در این محل در حال انجام است؛ از جمله پایگاه بسیج، کانون قرآنی، مرکز خیریه، دفتر امام جمعه، شورای امر به معروف و نهی از منکر، معاونت طرح امامت و عمارت و شورای محله یاران، شورای معاونین امام جمعه و مرکز مشاوره مشغول به فعالیت هستند.
زمان دقیقی برای اتمام پروژه مسجد جامع قابل پیش‌بینی نیست امام جمعه پردیسان با ذکر این نکته که این پروژه مورد حمایت مجلس و دولت نیست و ردیف بودجه‌ای ندارد، خاطر نشان کرد: این طرح با کمک‌های مردمی و خیرین در حال ساخت است و با توجه به هزینه‌های بالای این پروژه نیاز به همکاری بیش از پیش خیرین دارد و با این وجود زمان دقیقی برای اتمام طرح قابل پیش بینی نیست؛ و برای درآمدزایی و کمک به هزینه‌های ساخت توافقی مبنی بر ایجاد مغازه‌هایی در اطراف پروژه و رهن آنان به متقاضیان با شهرداری به امضا رسیده است. 
رییس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی‌ با اشاره به اینکه این پروژه همانند درختی است که کم‌کم رشد کرده و به ثمر خواهد نشست، افزود: انجام پروژه آب، برق و گاز رسانی به کل مجموعه صورت گرفته است و پیشرفته ترین سیستم‌های تهویه و مخابرات، تحلیل محتوا و ارتباط آنلاین برای این مجتمع فاخر اجرا خواهد شد، نکته قابل توجه بازگشایی هرچه سریعتر بلوار امام علی است که می‌تواند دسترسی به مجموعه را آسانتر کرده و مجموعه را از انزوا نجات دهد.
گردهمایی ائمه جمعه، فرصت مناسبی برای تامل و آشنایی با فعالیت‌های سایر ائمه جمعه بود آیت‌الله قوامی با اشاره به گردهمایی ائمه جمعه سراسر کشور در تهران گفت: ائمه جمعه همانند دانه‌های تسبیح هستند که هرکدام در شهر و استان خود مشغول به فعالیت بودند این نشست همانند نخ تسبیح امامان جمعه را برای فعالیت‌های متحد و منسجم در کنار یک‌دیگر قرار داد؛ رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، حجت‌السلام و المسلمین حاج علی اکبری با مدیریت عالی، با برنامه و جهت دادن به فعالیت ائمه جمعه، حرکتی جدید را آغاز کرده‌ است.
امام جمعه پردیسان ادامه داد: تصویب و اجرای طرح شبکه متحد و متصل ائمه جمعه یکی از بهترین دستاورد‌های این نشست بود؛ در این سامانه تمام ائمه جماعت مساجد شهر و روستاها زیرنظر ائمه جمعه شهرها خواهند بود این طرح باعث اتحاد و یکپارچه شدن فعالیت مساجد و تاثیرگزاری بیشتر خواهد شد؛ در این سامانه تمام افراد فعال در زمینه‌های فرهنگی دینی آموزشی می‌توانند ثبت نام کنند، به علاوه، این سامانه بانک اطلاعاتی برای آگاهی از تعداد معلولین، سالمندان و سایر نیازمندان محله‌ها است که می‌تواند کمک شایانی به آباد کردن محله‌ها بکند.
گفتنی است:  طرح "اتحاد امامت و امارت"، الگویی برای اقامه دولت اسلامی است که توسط آیت‌الله قوامی و با پشتیبانی بنیاد فقهی مدیریت اسلامی طراحی و تولید شده و به صورت آزمایشی، چند سالی است که در پردیسان در حال اجرا بوده و به طور چشم گیری، به اهداف خود نائل آمده است.
کانال @qavami درایتا راه ارتباطی امام جمعه پردیسان و شهروندان است، همچنین گزارش فعالیت‌های روزانه امام جمعه پردیسان در این کانال منعکس می شود. 

انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امر به معروف و نهی از منکر سالمندان فضای سبز قم کمک های مردمی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۵۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصلی امام خمینی (ره) برای برگزاری نمایشگاه کتاب آماده می‌شود

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، پیش از ظهر جلسه هماهنگی های مدیران شهرداری منطقه برای برگزاری سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب برگزار شد.

نصرالله آبادیان شهردار منطقه با بیان این که نمایشگاه کتاب بر اساس سنوات گذشته، امسال هم در مصلی برگزار خواهد شد گفت: با توجه به این مساله لازم است تمامی همکاران نهایت همکاری و مساعدت خود را با سایر نهادها برای برگزاری بهتر نمایشگاه، داشته باشند.

او گفت: به هر محل برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی امام خمینی(ره) برای برگزاری نمایشگاه نیاز به آماده سازی دارد و شهرداری منطقه هفت به نمایندگی از شهرداری تهران بخشی از وظایف مربوط به آماده سازی در این زمینه را بر عهده دارد و باید در زمان مقرر مصلی به صورت آراسته و آماده در اختیار برگزار کنندگان نمایشگاه کتاب قرار گیرد.

وی با اشاره به حجم ترافیک در معابر اطراف مصلی در زمان برگزاری گفت: لازم است هماهنگی های لازم بین شهرداری و سایر نهادها برای تامین ناوگان حمل و نقل شهری برای مخاطبان این نمایشگاه و نیز تامین پارکینگ برای خودروها فراهم شود.

شهردار این منطقه با اشاره به برگزاری نمایشگاه در سال قبل گفت: نمایشگاه کتاب در سال قبل با توجه به محدودیت ها و فرصت کوتاه آماده سازی از مراسم عید فطر تا آغاز نمایشگاه به اذعان همه کارشناسان به خوبی برگزار شد و باید کاری کنیم که نمایشگاه امسال نسبت به سال قبل بهتر برگزار شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • منادی شفاف سازی در تولیت
  • نماز جمعه ‌به هیچ عنوان نباید وارد فضای ‌جناحی و گروهی شود
  • گردهمائی عهد حضور ویژه ائمه جمعه تا پایان سال در ۸ منطقه کشور + فیلم
  • وحدت در بین مردم شیعه و سنی گلستان مثال زدنی است
  • گردهمائی عهد حضور ویژه ائمه جمعه تا پایان سال در ۸ منطقه کشور
  • گرد همایی منطقه‌ای ائمه جمعه منطقه یک کشور در گلستان
  • گرد همایی منطقه ای ائمه جمعه منطقه یک کشور در گلستان
  • مصلی امام خمینی (ره) برای برگزاری نمایشگاه کتاب آماده می‌شود
  • پیش‌بینی اتمام مرمت پل خاتون تا پایان سال ۱۴۰۳
  • مساجد و ائمه جماعات قزوین به کانون‌های فرهنگی تبدیل شوند