Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@20:49:40 GMT

۱۰ متخصص متقاضیان تئاتر شهر را بررسی می‌کنند

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۵۹۹۲

۱۰ متخصص متقاضیان تئاتر شهر را بررسی می‌کنند

عباس اقسامی، مسئول ارزیابی هنری مجموعه تئاترشهر گفته است آثار متقاضی توسط ۱۰ نفر ارزیابی می‌شود. او نامی از این افراد نبرده است. ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲ فرهنگی سینما و تئاتر نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی تسنیم، مسئول ارزیابی هنری مجموعه تئاترشهر در گفتگویی با روابط عمومی تئاتر شهر اطلاعاتی درباره نحوه انتخاب آثار در تئاتر شهر داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفته این رویه توسط 10 متخصص تئاتری ارزیابی می‌شود؛ اما آقای اقسامی نگفته این گروه شامل چه کسانی است.

وی گفته از نیمه فروردین 1398 طبق شرایط تازه دریافت پیشنهادها 76 متن نمایشی مشتمل بر 55 اثر ایرانی و 21 نمایشنامه خارجی ارائه شده است که در کنار آنها 54 نمایش نیز توسط مجموعه تماشا شده است.

آثار متقاضی پس از تکمیل فرم‌ها و بررسی اولیه فرم، بایستی مورد تایید مدیریت مجموعه قرار گیرد. البته اقسامی تأیید کرده است از هرگونه به کار بستن ِ سلیقه شخصی در انتخاب آثار ممانعت می‌َود و او صرفاً نتیجه نهایی بررسی کارشناس- مشاوران را به گروه‌ه اعلام می‌کند. او همچنین گفته او نقش دراماتورژ در تئاتر شهر را ندارد.

عباس اقسامی همچنین درباره ملاک‌های انتخاب آثار گفته است «براساس پتانسیل موجود تئاتر کشور و گروه‌های متقاضی، بهترین‌ها را بر مبنای توجه به وجوه هنری، ملی، جذاب بودن در عین سلبریتی‌محور نبودن و همچنین تاکید بر حضور تجربیاتی از تمامی نسل‌های کارکشته و دانشجویان مستعد تئاتر ایران و همچنین هنرمندان خلاق غیر تهرانی انتخاب کرده و رد این نگاه را می‌توان در آثار روی صحنه رفته در این چندماه نیز شاهد بود.»

در گذشته، مدیریت‌های تئاتر شهر با انتخاب شوراهای هنری، انتخاب آثار را به گروهی از هنرمندان می‌سپردند. این رویه تا زمان حضور پریسا مقتدی در تئاتر شهر پابرجا بود و با رفتن او شوراهای هنری نیز برچیده شدند. شیوه انتخاب آثار توسط چند کارگردان در آن زمان با انتقادهای بسیاری همراه بود. از جمله آنکه اجراها از لحاظ فرم و محتوا کانالیزه می‌شدند.

با این حال مشخص نیست گروه متخصص کنونی متشکل از چه افرادی با چه تخصص‌هایی است.

انتهای پیام/

R1369/P/S4,34/CT1 واژه های کاربردی مرتبط تئاتر شهر تئاتر

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تئاتر شهر تئاتر تئاتر شهر تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۵۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام فراخوان جایزه ملی داستان و بازآفرینی در اصفهان

رئیس حوزه هنری اصفهان با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار تا پایان تیر است گفت: نخستین دوره جایزه ملی داستان و بازآفرینی پاییز امسال در حوزه هنری اصفهان برگزار می‌شود.


احمد نوری با اشاره به اینکه مواجهه خلاق با پیشینه فرهنگی و تمدن، شاخص ارزیابی آثار ارسالی به نخستین دوره «جایزه ملی داستان و بازآفرینی» است افزود: برای خلق داستان‌های ریشه‌دار و موافق سلیقه روز ِمخاطبان باید به سمت بازآفرینی حرکت کنیم، با توجه به اینکه داستان یک مقوله مهم و تاثیرگذار است که کالا‌های مرتبط با آن مانند فیلم، سریال و انیمیشن در زندگی روزمره نقش محوری دارد و از سو دیگر هجمه فرهنگی نیز با داستان یا هنر‌های مرتبط با آن شکل می‌گیرد.


وی ادامه داد: بخش رقابتی این رویداد که ارسال آثار برای آن آغاز شده شامل تولید و بررسی داستان، رُمان، داستان کوتاه، داستان کوتاه ِکوتاه، جُستارنویسی و طرح داستان است و بخش ترویجی این جشنواره نیز با برگزاری کارگاه‌های هنری و داستانی است در شهر‌های مختلف ادامه می‌یابد.


نوری گفت: هیچ محدودیتی برای شرکت کنندگان وجود ندارد و همه علاقه‌مندان به نویسندگی در رده‌های سنی مختلف می‌توانند در این جایزه ملی شرکت کنند.

رییس نخستین دوره «جایزه ملی داستان و بازآفرینی» با بیان اینکه با توجه به میزان استقبال امکان تمدید مهلت برای دریافت آثار وجود دارد، افزود: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا تیر امسال به دبیرخانه جشنواره به نشانی dastanvabazafarini.ir ارسال کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • اعلام فراخوان جایزه ملی داستان و بازآفرینی در اصفهان
  • راهیابی دو اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • ۲ اثر به جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد راه یافت
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه
  • دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد
  • رشد ۵۰ درصدی آثار هنری شرکت کننده در جشنواره بین المللی امام رضا
  • ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر
  • پیش بینی استقبال ۱۰ برابری از جشنواره امسال تئاتر کودک و نوجوان رضوی
  • آغاز فرایند انتخاب واحد‌های نمونه صنعتی و معدنی استانی و ملی