Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «بهروز اکرمی» روز دوشنبه در آیین اختتامیه ششمین جشنواره استانی و نودو نهمین جشنواره کشوری مد و لباس در اراک، افزود: طراحی مد و لباس ایرانی اسلامی باید به گونه ای صورت بگیرد که علاوه بر تامین نیاز داخل و جلب رضایت مخاطبان در بازارهای داخلی قابلیت رقابت را داشته باشد و ضمن تولید ثروت پیام های فرهنگی کشور را آن سوی مرزها منتقل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بیش از یک میلیارد مسلمان در جهان وجود دارد که طراحان و دست اندرکاران صنف پوشاک باید از این فرصت طلایی نهایت بهره را ببرند و با  محصولات با کیفیت سهم مناسبی را از بازار داخلی و خارجی برای خود تعریف کنند.

 معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: حضور فعال تولیدکنندگان در بازارهای داخلی و خارجی علاوه بر افزایش درآمد اقتصادی، مناسبات اشتغال را نیز متحول کرده و به حل معضل بیکاری کمک می کند.

اکرمی گفت:  جشنواره ها و نمایشگاه های مد و لباس برای افزایش کارایی، شناسایی و معرفی داشته های این بخش به مردم کشور و جهان باید با محوریت بخش خصوصی ادامه حیات دهند و حوزه دولتی تنها نقش حمایتی برعهده داشته باشد.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز در این آیین گفت: طراحان لباس باید پیوند اسلامیت و هویت ایرانی را در تولیدهای خود روز به روز برجسته تر کنند تا بتوانند حضور پررنگتری در بازارهای و بین مصرف کننده ها داشته باشند.

حجت الاسلام «عباس دانشی» افزود: آثار حاضر در ششمین جشنواره استانی و نودو نهمین جشنواره کشوری مد و لباس استان نسبت به جشنواره سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: ۲۰۶ اثر در ششمین جشنواره استانی و نودو نهمین جشنواره کشوری مد و لباس ارایه شده  که ۱۵۰ اثر توسط داوران گزینش شد و ۳۰ اثر متعلق به ۳۹  هنرمند طراح برتر شناخته شد.

مدیرکل فرهنگی و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: این جشنواره امسال با همکاری ۲ دستگاه فرهنگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و این اداره کل برگزار شده است.

حجت الاسلام دانشی افزود: هدف از این جشنواره نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف در لایه های مختلف جامعه و پیوند بین طراحان لباس با تولیدکنندگان بوده است.

در این آیین از برگزیدگان ششمین جشنواره استانی و نودو نهمین جشنواره کشوری مد و لباس تقدیر شد.

ششمین جشنواره مد و لباس استان مرکزی همزمان با هفته حجاب و عفاف از ۱۷ تا ۲۱ تیرماه جاری در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی استان در اراک برگزار شد.

۱۹۵۵/۶۰۱۳/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگی حجاب و عفاف کارگروه ساماندهی مد و لباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۶۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوستر جالب گل گهر برای مصاف با استقلال خوزستان؛ فوتبال روی فرش ایرانی + عکس

باشگاه گل‌گهر برای مصاف با استقلال خوزستان پوستر جالبی طراحی کرد...

طرفداری| پوستر باشگاه گل‌گهر برای مصاف با استقلال خوزستان، المانی ایرانی دارد.

تیم فوتبال گل گهر سیرجان روز پنجشنبه (30 فروردین) در هفته بیست و چهارم لیگ برتر میزبان استقلال خوزستان است. باشگاه گل گهر پوستر جالبی طراحی کرده توپ و لوگوهای دو باشگاه را روی فرش ایرانی تصویر کرده است.

از دست ندهید ????????????????????????

لیست تیم ملی بسکتبال آمریکا برای المپیک 2024 خشم سرمربی چلسی: این مسخره‌بازی تکرار نمی‌شود تقابل ستاره رئال مادرید با بدترین داور جهان بیرانوند جدید از خرم‌آباد ظهور کرد

دیگر خبرها

  • سند ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی فرصتی برای نظام پوشاک است
  • اصفهان میزبان بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان
  • جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در قم برگزار شد
  • نماد زندگی فانی و باقی
  • بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان برگزار می‌شود
  • آشنایی با آموزش طراحی لباس و بازار کار آن
  • آصفری، نماینده مجلس: هر کشوری حریم هوایی، دریایی و زمینی‌ خود را در اختیار اسرائیل قرار دهد مورد هدف قرار می‌دهیم/ ممکن است اهداف غیرنظامی را هم بزنیم
  • مستند پرتره عبدالحمید قدیریان از رادیو فرهنگ
  • فراخوان ششمین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی 
  • پوستر جالب گل گهر برای مصاف با استقلال خوزستان؛ فوتبال روی فرش ایرانی + عکس