Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران در نخستین مصاحبه اش پس از رفع محرومیت خود از سوی کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال توضیحاتی را در خصوص برگزاری مسابقات ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  سعید فتاحی، مدیر مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران درباره آخرین وضعیت شروع نوزدهمین دوره لیگ برتر بیان کرد: از سه ماه پیش برنامه رقابت‌ها را تدوین کرده و حتی نشستی را با سرمربیان تیم‌های لیگ برتری برگزار کردیم و نظرات آن‌ها را در تقویم مان اعمال کردیم، اما با توجه به مسائلی که سال گذشته رخ داد و تنها معطوف به بازی فینال جام حذفی هم نمی‌شد بلکه از ابتدای لیگ با آن‌ها درگیر بودیم، فعلا شرایط برگزاری لیگ فراهم نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخش اعظم این مشکلات هم مربوط به زیرساخت‌ها است. بسیاری از اتفاق‌هایی که در لیگ ما رخ داد، در لیگ‌های معتبر اروپایی هم افتاده است و بار‌ها اعلام کردیم باید مانند اروپایی‌ها ورزشگاه‌های مان به سیستم بلیت فروشی الکترونیکی، گیت‌های بازرسی، صندلی‌های شماره دار و دوربین‌های مداربسته مجهز شود تا با افراد خاطی برخورد صورت بگیرد.


افرادی که در ورزشگاه‌های انگلیس تخلف می‌کنند، باید در کلانتری بازی را ببینند

او ادامه داد: وضعیت فوتبال ایران از فوتبال ۱۰، ۱۵ سال انگلیس که بدتر نیست. بی شک یادتان می‌آید لیگ انگلیس در چه شرایطی برگزار می‌شد و حتی در مسابقات ملی آن بین هواداران درگیری به وجود آمد. خودم یاد دارم هواداران انگلیس در زمان بازی تیم ملی این کشور با آلمان در برلین درگیری ایجاد کردند، اما انگلیسی‌ها با کار کارشناسی، مسائل ایمنی و امنیتی را جدی گرفتند. اکنون هر فردی در ورزشگاه‌های انگلیس خلاف کند بلافاصله به مراجع قضائی معرفی شده و پس از صدور حکم جلب برای او همان شبی که مرتکب تخلف شده باشد دستگیر می‌شود. حتی اگر او را به صورت مثال بین ۲ تا ۵ ماه از حضور در ورزشگاه‌ها محروم کنند، موظف است خود را به کلانتری محل معرفی کرده و در آن محل بازی را ببیند. تا زمان اتمام دوران محکومیتش حتی نمی‌تواند وارد ورزشگاه شود.


بهترین ورزشگاه ما آزادی است که ۹۵ درصد پیشرفت داشته است

فتاحی تصریح کرد: ما هم مشغول انجام دادن همین کار هستیم و به باشگاه هایمان از ۲ ماه پیش و زمانیکه لیگ برتر تمام نشده و اتفاق‌های فینال جام حذفی هم رخ نداده بود نامه زده و اعلام کردیم باید بلیت فروشی الکترونیکی، گیت گذاری، شماره گذاری صندلی‌ها و پایش تصویری انجام بدهند. با این وجود تاکنون هیچ باشگاهی آمادگی اش را به ما اعلام نکرده است. مجهزترین ورزشگاه ما آزادی است که ۹۰ تا ۹۵ درصد پیشرفت داشته و فکر می‌کنم به زودی مراحل تجهیز آن تمام می‌شود. تنها مشکل این ورزشگاه بلیت فروشی است. ۲ سال است بلیت فروشی را به باشگاه‌ها واگذار کرده ایم و خودشان باید سیستم بلیت فروشی الکترونیکی را راه اندازی کنند. آن‌ها موظف هستند از راه‌هایی مانند کارت هواداری، ارائه کارت ملی یا هر راهکاری که خودشان می‌دانند، این بحث را پیگیری کنند. متاسفانه هیچ ورزشگاهی آماده نیست سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال اصرار دارد تا زمانیکه این تجهیزات آماده نشود، لیگ را شروع نکنیم. البته اگر ۵ یا ۶ ورزشگاه آ‌ماده شود لیگ را شروع می‌کنیم و تیم‌های دیگری که آماده نیستند در شهر دیگری بازی خود را بدون تماشاگر برگزار می‌کنند.


هر تیمی ورزشگاهش آماده نشود باید بازی خود را بدون تماشاگر در شهر دیگری برگزار کند

فتاحی درباره اینکه آیا تیمی که ورزشگاهش آماده نشده می‌تواند بازی اش را در شهر خودش و بدون تماشاگر برگزار کند یا خیر، اظهار داشت: برگزاری بازی بدون تماشاگر در همان شهر تبعات خاص خودش را دارد و طبق قانون مصوب هیئت رئیسه سازمان لیگ هر تیمی که ورزشگاهش آماده نشود باید بازی خود را بدون تماشاگر در شهر دیگری برگزار کند. وقتی باشگاه‌ها با بازیکن قرارداد می‌بندند باید فکر زیرساخت هایشان هم باشند. این مسائل در فوتبال حرفه‌ای ما باید انجام بشود و این اتفاق‌ها هم مزید بر علت شد. امیدوارم زیرساخت‌ها فراهم بشود تا بتوانیم لیگ را شروع کنیم. تاکنون برای زمان و مکان قرعه کشی هم تصمیم خاصی نگرفته ایم.

فکر می‌کنم تا ۱۰ روز دیگر دست کم ۵، ۶ ورزشگاه آماده داشته باشیم

مدیر مسابقات سازمان لیگ درباره اینکه به نظر می‌رسد آماده سازی ورزشگاه‌ها دست کم سه ماه زمان می‌برد، گفت: به هیچ وجه اینگونه نیست و سه ماه طول نمی‌کشد. بسیاری از ورزشگاه‌ها تنها ۱۰ درصد کارشان باقی مانده است. به صورت مثال ورزشگاه فولاد اهواز تنها ۱۰ تا ۲۰ گیت بازرسی می‌خواهد که نصب آن شاید ۱۰ روز طول بکشد یا مثلا بیشتر کار‌های ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد انجام شده است. دوربین‌های مداربسته پیشرفته در ورزشگاه نقش جهان اصفهان از بازی سپاهان و پرسپولیس آماده بود و این ورزشگاه اتاق کنترل هم دارد. تنها بحث بلیت فروشی الکترونیکی و نصب گیت در ورزشگاه نقش جهان باقی مانده که فکر کنم در صورت همت باشگاه‌ها تا ۱۰ روز آینده این مسائل رفع شود و دست کم ما ۵، ۶ ورزشگاه آماده داشته باشیم که بتوانیم بازی هایمان را برگزار کنیم.


من تابع قانون هستم و در این مدت مشکلی در روند کار‌ها ایجاد نشد

او درباره اینکه اگر ماجرای صدور حکم محرومیت ۲ ساله اش از سوی کمیته اخلاق نبود، به نظر زمان بیشتری برای رسیدگی به بحث استانداردسازی ورزشگاه‌ها داشت، بیان کرد: اینگونه نیست چراکه سایر دوستان در واحد‌های مختلف کار‌ها را انجام می‌دادند و فکر می‌کنم مشکلی در روند کار‌ها به وجود نیامد. من تابع قانون هستم و مراجع قضائی فدراسیون فوتبال موضوع را بررسی کرده و حکم خود را اعلام کردند. باید باشگاه ها، رسانه‌ها و مردم کمک کنند تا لیگ هرچه سریع‌تر آغاز شود. به صورت مثال به هیچ وجه فکر نمی‌کردیم ورزشگاه قائمشهر آماده شود، اما از ۲، ۳ روز پیش شبانه روزی در آن کار می‌کنند. صندلی گزاری این ورزشگاه شروع شده و انشالله به زودی گیت هایش نصب شود تا مردم خوب قائمشهر بتوانند بازی شان را در ورزشگاه خود میزبانی کنند.

او افزود: ورزشگاه تازه تاسیس بوشهر کارش را شروع کرده است، اما ورزشگاه پارس جنوبی نیاز به همت مسئولان و کار شبانه روزی دارد.

تا زمانیکه دست کم ۵، ۶ ورزشگاه‌ها آماده نشود، لیگ را شروع نمی‌کنیم.

فتاحی درباره اینکه آیا لیگ برتر در مرداد آغاز می‌شود یا خیر، بیان کرد: تا زمانیکه دست کم ۵، ۶ ورزشگاه‌ها آماده نشود، لیگ را شروع نمی‌کنیم. ورزشگاه نقش جهان اصفهان، آزادی تهران، امام رضا (ع) مشهد، فولاد اهواز و یادگار امام تبریز بالای ۹۰ درصد آماده است و شش تیم بازی هایشان را در این ورزشگاه‌ها برگزار می‌کنند. ورزشگاه‌های قائمشهر، بوشهر، آبادان و جم هم کوچک هستند و کار زیادی ندارند. مسئولان ورزشگاه نفت مسجد سلیمان هم به صورت جدی کار می‌کنند و امیدوارم همه کار‌ها انجام بشود تا بتوانیم لیگ را شروع کنیم و هر تیمی در ورزشگاه خودش میزبانی کند.


امنیت هواداران مهم‌ترین اصل برای برگزاری بازی است و ما هم زمان شروع رقابت‌ها را به مربیان اعلام نکرده ایم

او درباره اینکه آیا سازمان لیگ در تماس تلفنی با سرمربیان تیم‌ها تاریخ شروع لیگ را به آن‌ها اعلام کرده است تا بسیاری از آن‌ها که تیم هایشان از لحاظ امکانات و منابع مالی «فقیر» محسوب می‌شوند، در جریان این موضوع قرار گرفته و از این طریق برنامه‌های خود را پیش ببرند، گفت: اصلا چنین کاری انجام نداده ایم. از ۱۶ تیم لیگ برتری حتی یک تیم هم برای آماده بودن ورزشگاه و آغاز بازی‌ها اعلام آمادگی نکرده است. در ۷، ۸ سال اخیر برنامه ۳۰ هفته بازی‌ها را اعلام می‌کردیم و یک روز هم شروع رقابت‌ها به تاخیر نمی‌افتاد، اما امسال به دلیل مسائل ایمنی- امنیتی خود هواداران و اینکه امنیت مهم‌ترین اصل برای برگزاری یک بازی است و بدون آن تماشاگر نمی‌تواند وارد ورزشگاه بشود، شروع لیگ را به تاخیر انداختیم. تمام سعی مان این است افراد خاطی و آن‌هایی که مخل نظم ورزشگاه هستند به آنجا نیایند.

مدیر مسابقات سازمان لیگ درباره اینکه اعلام شده تمام مسائل مربوط به سیستم VAR زیرنظر کمیته مسابقات این سازمان است، اظهار داشت: همه جای دنیا اینگونه است که برای برگزاری رقابت‌ها ساماندهی داوران برعده سازمان لیگ است. تیمی هستیم که با همکاری کمیته داوران کار‌ها را انجام بدهیم. دوره VAR از اول مرداد آغاز می‌شود. در فروردین هم دوره‌ای را در کشور قطر پشت سر گذاشتیم و تمام تلاشمان را به کار گرفته ایم فصل آینده از این سیستم استفاده کنیم.


من قبول کردم در خط مقدم کار کنم

او درباره اینکه آیا از کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال دلخور است یا خیر، گفت: از تمام هواداران، مدیران، سرمربیان تیم‌ها و رسانه‌ها خواهش می‌کنم دست به دست هم داده و کمک کنند این اتفاق دیگر در ایران رخ ندهد. از وزارت خانه‌های ورزش، نفت، صنعت که در لیگ برتر تیم دارند و حتی تیم‌های خصوصی مانند پدیده، ماشین سازی، تراکتورسازی و نساجی می‌خواهم ورزشگاه هایشان را آماده کنند تا لیگ برتر تنش نداشته باشد و فوتبالمان پیشرفت کند. وقتی شما قبول می‌کنی در خط مقدم کار می‌کنی این مسائل هم طبیعی است. همه می‌دانید تجهیزات ما کامل نیست و همین که در روز برگزاری فینال جام حذفی مشکلی پیش نیامده و خون از دماغ کسی نیامد، جای شکر دارد. تمام تلاش وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ این است دیگر شاهد این مسائل نباشیم. باید هواداران در خانه خودشان بلیت را بخرند و سه ساعت قبل از بازی درب ورزشگاه را باز کنند نه از ساعت ۸ صبح.

بیشتر بخوانید:

زمان شروع نوزدهمین دوره لیگ برتر همچنان نامشخص است

صالحی: کمیته اخلاق برای رسیدگی به حواشی فینال جام حذفی صالح بود/ هیچ فشاری برای تبرئه مسئولان سازمان لیگ حس نکردیم

دادرس: فشاری بر روی ما در پرونده فتاحی و بهاروند نبود/ کفاشیان و ترابیان باید از خودشان دفاع کنند

انتهای پیام/

آخرین اخبار از سازمان لیگ فوتبال ایران

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی فدراسیون فوتبال لیگ برتر فوتبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۶۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌سازی ورزشگاه آزادی برای جشن ۱۵۰ هزار نفری+ فیلم

ورزشگاه آزادی امروز میزبان بزرگ‌ترین محفل قرآنی ایران با ۱۵۰ هزار مهمان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از تهران، از حدود یک هفته پیش گروه‌های مردمی و نهادهای برگزارکننده محفل قرآنی امام حسنی‌ها، بزرگ‌ترین اجتماع قرآنی ایران برای پذیرایی از مردم و علاقه‌مندان، ۱۵۰ هزار بسته افطاری در ورزشگاه صد هزار نفری آزادی تدارک دیده‌اند.

عصر امروز ورزشگاه آزادی میزبان خانواده‌ها و علاقه‌مندان قرآن کریم است. در این مراسم چهره‌های مشهوری همچون قاریان بین المللی، داوران برنامه قرآنی تلویزیونی «محفل»، حسین طاهری و ابوذر روحی از مداحان اهل بیت اهل‌بیت و دیگر چهره‌های فرهنگی_قرآنی حضور پیدا می‌کنند.

همچنین طی ایده‌ای از سوی مسئولان برگزاری محفل قرآنی امام حسنی‌ها امروز برای ابراز همدردی با مردم غزه و یادبود شهدای غزه از شرکت‌کنندگان در این مراسم بزرگ خواسته شده تا هر کدام تصویر یکی از شهدای غزه را روی تلفن همراه خود داشته و به نمایش بگذارند.

امروز، سه‌شنبه هفتم فروردین هم‌زمان با میلاد باسعادت امام حسن مجتبی (ع)، بزرگترین اجتماع قرآنی ایران از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷ در ورزشگاه آزادی با عنوان «محفل قرآنی امام حسنی‌ها» برگزار می‌شود.

کد خبر 739362

دیگر خبرها

  • سپاهان در مقابل تراکتور بازی نمی‌کند؟
  • تهدید سپاهان به بازی نکردن مقابل تراکتور
  • سوپرایز سپاهان برای هواداران در شروع فصل جدید
  • اکونومیست: روسیه برای عملیات بزرگ بهاری در اوکراین آماده می‌شود
  • ادامه تمرینات پرفشار سپاهان بدون ملی‌پوشان
  • شروع برداشت نخستین گندم کشور در هرمزگان
  • شهدای غزه، میهمان ضیافت‌ تهران‌اند یا میزبان؟
  • النخاله در ورزشگاه آزادی: قطعا اسرائیل را شکست خواهیم داد
  • ورزشگاه آزادی آماده بزرگترین محفل قرآنی ایران + فیلم
  • آماده‌سازی ورزشگاه آزادی برای جشن ۱۵۰ هزار نفری+ فیلم