Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-25@14:14:44 GMT

خصوصیات تلفن‌های سانترال آنالوگ چیست؟

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۶۲۷۹

امروزه در مراکز مختلف از تلفن های سانترال پاناسونیک استفاده می نمایند. زیرا این نوع تلفن سانترال باعث ارتباط داخلی در میان کارکنان شرکت و برقراری ارتباط با بیرون از شرکت خواهد شد. که دارای مزیت های فراوانی می باشد. تلفن هایی که بر روی مراکز سانترال پاناسونیک می توان نصب کرد ، به 2 بخش دیجیتال و آنالوگ تقسیم می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و با توجه به نوع استفاده از آن در یک مجموعه برای کاربران متفاوت ، تلفن دیجیتال یا آنالوگ در نظر گرفته خواهد شد.

تلفن سانترال آنالوگ  

تلفن های سانترال آنالوگ به تلفن هایی می گویند که به طور مستقیم بر روی خطوط قابل نصب می باشد و بیشترین کاربرد آن در منازل است. این نوع تلفن ها هنگامی که بر روی مراکز تلفن سانترال ، به عنوان یک داخلی آنالوگ استفاده می شود ، فرد مورد نظر با گرفتن شماره ۰ یا ۹ ، خطوط شهری را می تواند آزاد و از آن استفاده کند. همچنین از محدودیت های این نوع از تلفن ها این است که نمی توان خطوطی در حال استفاده را مشاهده نمایید.

در سیستم آنالوگ ، امواج به صورت کاملا اولیه ارسال و دریافت می شوند. این بدان معناست که در سیستم های مخابراتی ، خطوط شهری و خطوط داخلی از طریق سیستم آنالوگ و صوت انجام پذیر خواهد بود. این نوع از سیگنال ها مانند یک موج می باشد و در زمان های متفاوتی شرایط خاصی را خواهد داشت. وظیفه اصلی این نوع سیگنال ، تبدیل نمودن صوت به پالس است.

از اصلی ترین خصوصیات تلفن های سانترال آنالوگ می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

1- برقراری محدودیت در هنگام مکالمه و تماس خطوط داخلی

2- انتخاب نوع صدای زنگ متفاوت ، برای تماس های شهری و همچنین داخلی

3- ایجاد تماس به صورت کنفرانس پنج طرفه با خطوط داخلی و شهری ( پنج داخلی ، چهار داخلی و یک خط شهری ، سه داخلی و دو خط شهری)

4- ایجاد گروه های داخلی به تعداد حداکثر هشت گروه

5- دارای سیستم پاسخگویی به صورت خودکار

6- فوروارد نمودن تماس های داخلی و مستقیم در صورت اشغال بودن خطوط و یا عدم پاسخگویی شماره داخلی مورد نظر (شما می توانید به یک خط داخلی دیگر و یا یک خط مستقیم فوروارد نمایید)

7- ایجاد تنظیمات حالت و مد برای سیستم سانترال. این ویژگی بدان معناست که سیستم سانترال خواهد توانست در زمان های مختلف ، عملکرد متفاوتی داشته باشد ( حالت روز ، حالت شب و … )

تلفن دیجیتال سانترال:

تلفن های دیجیتال سانترال ، به تلفن هایی می گویند که فقط بر روی مراکز تلفن سانترال قابل نصب خواهد بود و بر روی خطوط مستقیم نمی توان از آن استفاده نمود. به این نکته توجه داشته باشید ، کاربری که از این نوع تلفن استفاده می نماید از سهولت بیشتری در نحوه برقراری ارتباط برخوردار خواهد بود. به این صورت که کاربر با فشردن کلیدهای جانبی تلفن سانترال پاناسونیک دیجیتال خواهد توانست با تمام خطوط شهری ارتباط برقرار نماید.

گوشی تلفن های سانترال دیجیتال می تواند از پروتکل PBX که یک پروتکل بخصوص می باشد ، استفاده نماید و قابل استفاده بر روی هیچگونه پروتکل دیگری نخواهد بود.

سیستم دیجیتال به صورت اعداد 0 و 1 تبدیل می گردند. وظیفه اصلی سیستم دیجیتال ، شکستن سیگنال صوت (سیستم آنالوگ) و تبدیل نمودن آن به اعداد است. سیستم دیجیتال به علت ویژگی خاصی که دارد ، به صورت خطی خواهد بود.

سیستم دیجیتال به دلیل ساختار مستحکمی که دارد ، قادر می باشد تا هر خطایی را در زمان ارسال و دریافت مواجه می شود اصلاح نماید. که این امر باعث بالا رفتن کیفیت وضوح صدا در سیستم های ارتباطی خواهد شد.

با توجه به مطالب ارائه شده ، می توان این نتیجه را گرفت که تلفن سانترال آنالوگ از مدل سیستم های ارتباطی ساده ای است که جهت برقراری و ارسال سیگنال از صوت استفاده می نماید. تلفن های سانترال آنالوگ معمولا دارای خصوصیات محدودی می باشند.

تلفن سانترال دیجیتال نیز جز محصولات پیشرفته به شمار می آید. کیفیت صدا در این نوع تلفن ها بی نظیر می باشد که باعث گردیده تا حتی در شلوغ ترین مکان ها نیز صدایی واضح را دریافت نمایید. فناوری استفاده شده در این نوع از تلفن ها باعث جلوگیری از خستگی گوش و سردرد خواهد شد. این خصوصیات در ساده ترین تلفن های سری دیجیتال به کار رفته است که باعث افزایش سیر صعودی فروش این محصولات خواهد شد.

در ادامه به برخی از برتری های تلفن سانترال دیجیتال بر آنالوگ اشاره می نماییم:

1- طراحی زیبا و دارای قابلیت تنظیم صفحه نمایشگر و نور آن

2- جلوگیری از وقوع سردرد در هنگام مکالمه های طولانی مدت

3- داشتن مدیریت بیشتر و مشاهده خطوط

4- دارای انتقال مکالمه آسان

5- دارای امکان برقراری تماس به صورت کنفرانسی

6- امکان برنامه ریزی بر روی تلفن و یا دستگاه از طریق گوشی

7- دارای ارتباطی راحت با صندوق صوتی شخصی

8- داشتن کلید میانبر تماس ، جهت برقرار نمودن مکالمه در زمانی کوتاه

9- دارای ویژگی تنظیم تلفن در حالت عدم دریافت تماس (DND)

10- امکان تنظیم نمودن تلفن در حالت انتقال تماس به خطوط داخلی دیگر و یا به صورت اتوماتیک (FWD)

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: پاناسونیک تلفن فناوری مد نمایشگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۶۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای کما و فوت دختر تهرانی در متروی تجریش به روایت تسنیم

به گزارش صدای ایران،خبرگزاری تسنیم نوشت: در روز‌های گذشته مشخص شد که این خانم به دلیل سرقت تلفن همراهش ترسیده و تشنج کرده و هیچ ارتباطی با تذکر گشت ارشاد و مسائل مربوط به طرح نور ندارد.

این دختر بعد از ثبت شکایت در کلانتری برای پیگیری تلفن همراه سرقتی خود، صفحه اینستاگرامی جدیدی ایجاد و توضیحاتی را در این حادثه بیان می‌کند. اکنون مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی فیلم کامل‌تری از این حادثه به همراه توضیحات این دختر خانم منتشر کرده است.

دیگر خبرها

  • روزی به نام تلفن!/الو... صدا میاد؟
  • روزی به نام تلفن!
  • ساخت نخستین آسمان نمای دیجیتال در بروجن
  • توسعه فناوری همگام با تحولات آموزشی/ تولید نرم‌افزار داخلی با قابلیت آزمایشگاه فیزیکی شخصی
  • تلفن ثابت سازمانی
  • ماجرای کما و فوت دختر تهرانی در متروی تجریش به روایت تسنیم
  • (ویدیو) کما و فوت دختر تهرانی در متروی تجریش؛ اصل ماجرا چیست؟!
  • انواع مرغ ماهی خوار در ایران + بررسی خصوصیات آن ها
  • خصوصیات کلیدی خانه‌های خلاق کدام است؟
  • افراد ۱۴۴ بار در روز تلفن‌های خود را چک می‌کنند!