Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-03-29@12:14:30 GMT

ایران هوشمند شعار نیست، یک مطالبه جدی است

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۶۳۸۵

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سید جمال هادیان، رییس این مرکز در بازدید از خبرگزاری ایلنا، تسنیم و خبرآنلاین با اشاره به اینکه ارتباطات رو در رو روابط عمومی و رسانه باعث نزدیکی بیشتر رسانه ها با موضوعات روز فضای ارتباطی جامعه می شود، گفت: فناوری های جدید حوزه ارتباطات ظرفیت زیادی برای ایجاد اشتغال و ثروت آفرینی در کشور دارد و این وظیفه رسانه ها است که بستر آگاهی بخشی برای استفاده از این ظرفیت ها و فضای مطالبه گری را در جامعه ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هادیان با اشاره به اینکه ایران هوشمند، یک شعار نیست بلکه یک مفهوم تعالی بخش و مطالبه جدی است، تصریح کرد: شفافیت، بهره وری، کاهش فساد، رفاه نسبی و ارزش آفرینی ارمغان استفاده از ظرفیت های نوین فناوری اطلاعات و گام برداشتن به سوی هوشمند سازی کشور است.

رییس مرکز روابط عمومی ادامه داد: رسانه ها با ورود به فضای مفهومی هوشمند سازی می توانند فضای مطالبه آن را در جامعه ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه هم اکنون بستر حمایت همه جانبه از استارت آپ ها توسط وزارت ارتباطات فراهم شده است و رسانه می توانند با ورود به این فضا شرایط را برای معرفی ایده های نو در این حوزه فراهم کنند، خاطرنشان کرد: استارت آپ های موفقی در بخش های مختلف به ویژه خدمات در کشور فعال هستند و رسانه ها می توانند با معرفی ایده های جدید فضا  را برای ایجاد و توسعه کسب و کارهای نو فراهم کنند.

این مقام مسول ادامه داد: بسیاری از این اقدامات برای مردم و حتی جوانان ناشناخته است که رسانه ها می توانندبا نقش اطلاع رسانی و آگاهی بخشی خود را برای ایده های جدید باز کنند تا این ایده ها منشا اشتغال زایی شوند.

هادیان با اشاره به برگزاری بیست و پنجمین نمایشگاه الکامپ در تهران گفت:  نمایشگاه از چند بخش الکام استارز، الکام ترندز، الکام تالکز و الکام گیمز تشکیل شده است و اما تمرکز اصلی بر روی معرفی استار آپ های موفق بود که شرایط خوبی برای معرفی ظرفیت این استارت آپ ها ایجاد شده است.

رییس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: وظیفه رسانه این است که مفاهیم ثقیل حوزه فناوری اطلاعات مانند بلاک چین، اینترنت اشیا، استارت آپ و غیره را از زبان تخصصی به زبان همگانی تبدیل کند.

وی ادامه داد: یکی از آفت های امروز فضای رسانه ای گسترش رسانه های جعلی یا به عبارت دیگر«باج نیوزهایی» است که به جای انجام رسالت اطلاع رسانی خویش از راه تخریب یا تقویت اشخاص مشهور  ارتزاق می کنند و در چنین فضایی حیات رسانه های اصیل و اثرگذار دچار مشکل شده است.

 خانم مهدیانی سردبیر خبرگزاری ایلنا در این دیدار با بیان اینکه خبرنگاران باید با مفاهیم حوزه آشنایی داشته باشند تا بتوانند آن را به مردم معرفی کنند، گفت: پیشنهاد می کنم وزارت ارتباطات دوره های تخصصی فناوری اطلاعات را برای خبرنگاران حوزه علم و فناوری برگزار کند.

 در ادامه هادیان با استقبال از این پیشنهاد افزود: روابط عمومی وزارت ارتباطات به زودی دوره های تخصصی مفاهیم فناوری اطلاعات و ارتباطات را برای خبرنگاران این حوزه به صورت حضوری و غیر حضوری و  از طریق ویدئو راه دور برگزار می کند.

حسن نیا دبیر سرویس فناوری اطلاعات خبرگزاری تسنیم در این دیدار با اشاره به اینکه ارتباط دو سویه روابط عمومی و رسانه ها بستر بسیار خوبی برای فعالیت رسانه ها ایجاد می کند، گفت: فناوری اطلاعات فضای خوبی را برای اشتغال و ورود سرمایه به کشور فراهم کرده است که رسانه ها باید آن را به مردم معرفی کنند.

وی با بیان اینکه فعالیت رسانه ای و خبری آذری جهرمی وزیر ارتباطات قابل تقدیر است، افزود: آذری جهرمی با حضور مستقیم در رسانه های مجازی بستر خوبی را برای ارتباط دوسویه فراهم کرده است.

محمدمهاجری، سردبیر خبرآنلاین نیز با تاکید بر مشکلات متعدد رسانه ها، از چگونگی راه اندازی خبرآنلاین و تداوم فعالیت این رسانه سخن گفت و افزود: فعالیت شرافتمندانه و اثر گذار در فضای رسانه ای کشور بسیار سخت است و خبرآنلاین به عنوان یک رسانه تحلیلی همیشه سعی داشته اعتدال را در دستور کار خود داشته باشد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۶۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونگی کسب اطلاعات دارویی از سامانه «تیتک»

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، سعید کاظمی با قدردانی از تلاش های اداره کل بازرسی وزارت بهداشت به عنوان متولی سامانه اطلاعات دارویی کشور گفت: در صورت عدم دسترسی مردم  به این سامانه اصلاً جای نگرانی وجود ندارد؛ چراکه داروهای کمیاب در سامانه و اپلیکیشن تیتک (TTAC)  قابل جست‌وجو بوده و کاربران می توانند به داروی مورد نظر از نزدیکترین داروخانه دسترسی پیدا کنند.

وی  در توضیح بیشتر افزود: در نرم‌افزار تلفن همراه سامانه رهگیری، ردیابی و کنترل اصالت که به TTAC معروف است و از طریق سامانه و بازار امکان دسترسی دارد، قسمتی  با عنوان  داروهای کمیاب وجود دارد که البته به زودی به جست‌وجوی فرآورده‌های سلامت‌محور تغییر نام پیدا می‌کند. در این بخش امکان جست‌وجوی دارو میسر است.     

این مقام مسئول در سازمان غذا و دارو بیان کرد: هر فرد می‌تواند نام برند یا ژنریک داروی مدنظر خود را با توجه به مختصات جغرافیایی خود جست‌وجو کرده و نرم افزار نزدیک‌ترین داروخانه ای که آخرین استعلام از آن فرآورده را داشته است، پیشنهاد می‌دهد و این امر از سردرگمی فرد متقاضی برای جست‌وجوی دارو  جلوگیری می‌کند.  

به گفته مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و سامانه‌های سلامت سازمان غذا و دارو، این روش درباره راهِ یافتن شیر خشک هم مصداق دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام آخرین مهلت ثبت‌نام در دومین جشنواره «ایده تا محصول صنعت ارتباطات»
  • فناوران به کدام حوزه‌ها گرایش بیشتری دارند؟ + فیلم
  • بحریار مدیر خبر و رسانه‌های نوین آستان قدس رضوی شد
  • چگونگی کسب اطلاعات دارویی از سامانه «تیتک»
  • دیدار نوروزی کارکنان پست بانک ایران با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • دو ماهواره بخش خصوصی آماده پرتاب هستند
  • ارتقاء جایگاه ایران در شاخص توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • در حوزه توسعه ارتباطات از رتبه ۸۱ به رتبه ۷۵ رسیده‌ایم
  • رتبه ایران در شاخص جهانی فناوری اطلاعات و ارتباطات افزایش یافت
  • بازدید معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از سازمان فاوا شهرداری مشهد