Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان امور مالیاتی، امید علی پارسا در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ)، اظهار داشت: فناوری های پیشرفته، بستر ایده آلی را برای رصد اطلاعات و پردازش و مدیریت آن فراهم کرده اند; به گونه ای که در نظام های مالیاتی دنیا، امکان فرار مالیاتی، بسیار کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور، پایانه های فروشگاهی و ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات های مستقیم را از ظرفیت های مهم در اختیار برای دستیابی به ریز داده های مربوط به فعالیت اقتصادی افراد عنوان کرد و گفت: با تکیه بر این ظرفیت ها، جمع آوری و نگهداری اطلاعات واقعی افراد و به دنبال آن تشخیص مالیات و تولید اظهارنامه های قابل اعتماد و باکیفیت میسر و امکان اخذ مالیات متناسب با ثروت، درآمد و مصرف و نهایتاً گسترش هر چه بیشتر عدالت مالیاتی فراهم می شود.

پارسا با بیان اینکه فرارمالیاتی مهمترین چالش نظام مالیاتی است، اظهار داشت: مسدود کردن مفرهای مالیاتی به جز از طریق دستیابی به اطلاعات همه دستگاه های ذیربط در خصوص مبادلات، معاملات، دارایی ها و سرمایه افراد امکان‌پذیر نیست.

وی ادامه داد: بدیهی است حذف فرار مالیاتی موجب عدالت مالیاتی، تحقق کامل درآمدهای مالیاتی و به تبع آن تامین هزینه‌های جاری و عمرانی و رشد و توسعه همه جانبه کشور می‌شود.

رییس کل سازمان امورمالیاتی، طرح جامع مالیاتی را به مثابه دوربین نامحسوسی دانست که همه فعالیت های اقتصادی را رصد می کند و جایی برای انکار باقی نمی گذارد و با حذف پنهان کاری ها، صداقت در اظهارات مودیان را به ارمغان می آورد.

پارسا با بیان اینکه کشور باید از طریق درآمدهای مالیاتی اداره شود، تصریح کرد: اگر درآمدهای مالیاتی نباشد تورم رشد پیدا می کند و این به معنای فشار به طبقه متوسط، حقوق بگیر و بازنشسته است.

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور بر ضرورت هوشمندسازی نظام مالیاتی تاکید کرد و گفت: با تکمیل طرح جامع مالیاتی و دریافت اطلاعات کامل مورد نیاز از دستگاه های ذیربط، شاهد نظام نوین مالیاتی مبتنی بر عدالت خواهیم بود.

وی همچنین بر حمایت همه جانبه از تولید و اشتغال کشور تاکید کرد و گفت: حمایت از تولید باید محدود، مشروط، کاهنده و تضمین دار باشد و صرفاً تولید کنندگان واقعی از این حمایت ها بهره مند شود.

پارسا با بیان اینکه هدف نظام مالیاتی صرفاً مالیات ستانی نیست، اظهار داشت: هدف اصلی نظام مالیاتی، شفاف سازی و سلامت اقتصادی کشور است و در یک کلام می توان گفت هدف اصلی نظام مالیاتی، ریل گذاری برای توسعه پایدار کشور است.

کد خبر 4673076 سمیه رسولی

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان امور مالیاتی مالیات فرار مالیاتی درآمدهای مالیاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۶۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارنامه پیش فرض ثمره اجرای سامانه مودیان

 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، محمد نوری دستیار و مشاور رئیس کل سازمان امور مالیاتی در حوزه هوشمندسازی نظام مالیاتی در نشست مسئولان مالیاتی با نخبگان افزود: سال‌های گذشته یکی از آرزو‌های پیشکسوتان حوزه مالیات فراهم شدن ساختاری برای محاسبه  پیش فرض مالیات مودی بود که با تحقق این آرزو، برای نخستین بار از فروردین اظهارنامه‌های پیش فرض مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲ بصورت سیستمی محاسبه می‌شود.

نوری با اشاره به اینکه در حوزه هوشمندسازی قوانین و نرخ‌های متفاوتی در حوزه مالیات وجود دارد و برای تسهیل این موضوع، سامانه مودیان را با نرخ‌های متعدد پوشش دادیم، گفت: برای تسهیل و عادلانه شدن محاسبات در سامانه مودیان برای کالا‌ها و خدمات، شناسه عمومی و تخصصی قرار دادیم.

وی همچنین به سه پایه اصلی مالیات یعنی درآمد، مصرف و ثروت اشاره کرد و افزود: در مالیات بر درآمد اشخاص حقوقی (مالیات بر شرکت‌ها) عقب ماندگی خاصی در مقایسه با سایر کشور‌های پیشرفته نداریم، اما در بحث مالیات بر درآمد اشخاص حقیقی عقب ماندگی وجود دارد که برای جبران آن، توسعه ظرفیت محاسبه مالیات  با تکیه بر داده‌هاست.

دستیار و مشاور رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت : طبق «قانون تسهیل تکالیف مودیان» تمام هزینه‌های مربوط به صدور صورتحساب الکترونیک را دولت متقبل شده و لازم نیست مودی هزینه ای بپردازد  و چنانچه مودی بخواهد خدمات تکمیلی یا مشاوره‌ای از شرکت‌های معتمد در یافت کند، باید هزینه‌ پرداخت کند.

دیگر خبرها

  • اجلاس روسای FIU کشورهای عضو بریکس در کشور روسیه برگزار شد
  • روسای FIU سازمان بریکس با یکدیگر دیدار کردند
  • سود بازار 1100 هزار میلیاردی خودرو
  • کاهش ۱۷۰ هزار میلیاردی مالیات با دستکاری دولت و مجلس
  • تکلیف مجلس به سازمان امور مالیاتی برای قبول هزینه‌های دارای صورتحساب الکترونیکی
  • تکالیف سازمان امور مالیاتی در باره صورتحساب الکترونیکی
  • سازوکار تعیین هزینه‌های قابل قبول مالیاتی مشخص شد
  • اظهارنامه پیش فرض ثمره اجرای سامانه مودیان
  • آمار ترسناک از قربانیان دخانیات در ایران
  • فروش نخی سیگار، ممنوع