Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی گفت: واحدهای صنعتی خراسان رضوی باید از خروجی‌های خط تولید همچون پساب کسب درآمد کنند. ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از چناران، تورج همتی ظهر امروز پس از بررسی اقدامات صورت گرفته در کارخانه قند چناران ضمن اشاره به اینکه با پیشرفت فناوری انواع آلاینده‌ها تحت کنترل  قرار گرفته و قابل پیشگیری است اظهار داشت: فرهنگ حفظ محیط زیست باید در فعالان بخش صنعت استان و کشور نهادینه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی تصریح کرد: نظر به شرایط کنونی محیط زیست، اصلاح و بازسازی سیستم‌ها و فناوری‌های صنایع براساس شیوه‌های نوین و پاک، ضرورتی است که سیاست برد-برد برای صنعت و محیط زیست را دنبال می‌کند، ضمن اینکه امروزه در سراسر دنیا کالاهای دارای استاندارد زیست محیطی از نظر مصرف‌کننده در اولویت هستند و برد تجاری صنایع پاک روز به روز بیشتر می‌شود.

همتی همچنین شهرک تخصصی مجموعه‌سازی توس و خمیر مایه رضوی را نیز مورد پایش قرار داد و در این زمینه عنوان کرد: واحد خمیر مایه رضوی در موضوع مدیریت فاضلاب تولیدی و تبدیل آن در یک فرآیند دانش نوین به خوراک دام و تولید پساب قابل استفاده در اراضی کشاورزی و پیاده‌سازی نظام زیست محیطی محصول(EPD) گام های خوبی برداشته شده است.

تصویب کلیات یک لایحه درباره محیط زیست دریای خزرپاسخ اداره کل محیط زیست استان اردبیل به وضعیت دریاچه نئورعصبانیت سازمان محیط زیست از رسانه‌هایی که نمک‌گیر طرح "بایوجمی" نشدند!

وی ضمن اشاره به اینکه امروزه واحدهای صنعتی باید به سمتی حرکت کنند که بتوانند از خروجی‌های خط تولید همچون پساب کسب درآمد کنند گفت: صنایع به دلیل خطوط مختلف تولیدی و تنوع محصولات، فاضلاب تولیدی با کمیت و کیفیت متغیری دارند و کسب استانداردهای پساب خروجی، مدیریت زیست محیطی مناسبی می‌طلبد و عدم مدیریت فاضلاب می‌تواند علاوه بر مشکلات آلودگی محیط زیست و بهداشت و سلامت، مشکلات زیبایی شناختی در محیط و زیان‌های اقتصادی را به همراه داشته باشد.

همتی با تاکید بر اینکه تمامی اقدامات در زمینه تولید، جمع‌آوری، تصفیه، دفع و استفاده مجدد از فاضلاب باید با توجه به ملاحظات فنی، اقتصادی و زیست محیطی صورت پذیرد گفت: مدیریت فاضلاب تولیدی در یک مجموعه باید با یک نگاه جامع و بلندمدت مورد توجه قرار گیرد زیرا معمولا محاسبه اقتصادی زیان‌های وارده به محیط زیست از پیچیدگی‌های خاصی برخوردار بوده و با نگاه کوتاه مدت قابل لمس نیست.

انتهای پیام/ح

R41347/P/S6,1188/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۶۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی اردبیل

ایسنا/اردبیل مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از تعیین مسئول و کمیته ویژه برای پیگیری و حل مشکلات سرمایه گذاران و واحدهای تولیدی خبر داد.

هاشم علایی، ۸ فروردین با اشاره به نامگذاری سال جدید به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» و تاکید مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری بر حل مشکلات سرمایه‌گذاران، اظهارکرد: طی چند سال اخیر، شعار سال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان حمایت از تولید و اشتغال نامگذاری می شود که موضوع نشان از اهمیت توجه به تولید و سرمایه‌گذاری در کشور دارد.

وی ادامه داد: در راستای تحقق شعار سال، این شرکت مبادرت به تشکیل کمیته تسهیل و رفع موانع تولید و تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و رفع مشکلات واحدهای تولیدی کرده است.

علایی، کارآفرینان و صنعتگران را ولی نعتمان کشور برشمرد و افزود: واحدهای تولیدی به عنوان جهادگران اقتصادی، نقشی بسیار مهم و اساسی در خودکفایی و تامین نیازهای کشور برعهده دارند که باید تلاش شود زمینه‌های حل مشکلات آنان و در نتیجه رونق و جهش تولید در کشور برآورده شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با اشاره به بازدیدهای مستمر از واحدهای تولیدی، اظهار داشت: در سال گذشته، بیش از ۱۳۰ بازدید از شهرکها و نواحی صنعتی استان انجام شد تا مشکلات واحدهای تولیدی به صورت میدانی مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: طی چند سال گذشته، قدم‌های بسیار مناسبی برای جهش تولید در صنعت استان برداشته شده است که تلاش خواهیم کرد از تمامی ظرفیت‌های ممکن، برای حمایت از سرمایه گذاران استفاده کنیم.

علایی ادامه داد: مطمئناً با عمل به شعار سال، این شرکت با برنامه‌ریزی‌های خود در ابتدای سال و با همراهی واحدهای صنعتی، مدل‌های حمایتی مختلف را در سرلوحه برنامه‌های خود قرار خواهد داد تا موجبات افزایش رضایتمندی صنعتگران و کارآفرینان و رشد و توسعه همه جانبه استان، مهیا شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زنده گیری یک قلاده گرگ هار توسط پلیس مشهد
  • شناسایی و توقیف دو دستگاه تانکر حمل فاضلاب در شهرستان زابل
  • یک واحد کشتارگاه دام در ایرانشهر اخطاریه زیست محیطی دریافت کرد
  • تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی اردبیل
  • تشدید پایش و نظارت محیط زیست بر واحدهای صنعتی مرکزی
  • زنگ خطر برای اکوسیستم زاگرس مرکزی به صدا درآمد
  • پایش محیط زیستی ۳۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی در استان مرکزی
  • پایش زیست محیطی سه هزار و ۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی استان مرکزی
  • ۳۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی در استان مرکزی پایش شد
  • پرداخت ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های زیست محیطی