Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز، مدیر مجموعه هوش برتر ایرانیان عقیده دارد، مادامی‌که ما از روش‌های سنتی برای آموزش استفاده می‌کنیم، نمی‌توانیم انتظار پیشرفتی در سطح سواد جامعه داشته باشیم.

 

از روش‌های نوین و کاربردی استفاده کنیم

تندخوانی و آموزش آن امروزه به یکی از مهم‌ترین مهارت‌ ها در سراسر دنیا تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سهیل امانی به‌ عنوان مؤسس مجموعه هوش برتر ایرانیان و همچنین مبدع شیوه تندخوانی و تقویت حافظه تایفون اعتقاد دارد که برای افزایش میزان علاقه در دانش آموزان و دانشجویان ایرانی، ما باید از روش ‌های روز دنیا مثل تندخوانی استفاده کنیم.

آموزش تندخوانی به‌ راحتی و در تمامی مقاطع تحصیلی قابل اجراست. سهیل امانی در این مورد  می‌گوید: من باور دارم که تندخوانی نیاز امروز و ضرورت فرداست و هرچه این مهارت در سنین پایین‌تری به فرزندان ما آموزش داده شود، آن‌ها در آینده پتانسیل بیشتری برای موفقیت خواهند داشت. تندخوانی علاوه بر بالا بردن سرعت مطالعه ما، درک ما را نیز از متنی که مطالعه می‌کنیم افزایش می‌دهد.

سهیل امانی در مجموعه هوش برتر ایرانیان تا به حال توانسته افراد بسیار زیادی را با تندخوانی آشنا کرده و این مهارت را به آن‌ ها بیاموزد. وی در این‌ باره می‌گوید: با توجه به شرایط سختی که فعلاً مردم با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند، دیدن اینکه این تعداد از آن‌ها همچنان به دنبال پیشرفت و یاد گرفتن مهارت‌های جدید هستند موجب ایجاد حس رضایت و خوشحالی عمیقی درون من می‌شود. ما در هوش برتر ایرانیان سعی می‌کنیم تا با استفاده از آموزه ‌ها و نظریات بهترین اساتید، باکیفیت‌ ترین محصولات را در اختیار شما قرار دهیم.

موسسه هوش برتر ایرانیان در سال 1396 و با هدف افزایش کیفیت آموزش در کشور آغاز به کار کرده، و تا به امروز توانسته بسیاری از افراد را با روش های نوین آموزشی آشنا کند. سهیل امانی مدیر این مجموعه می گوید: با توجه به اهمیت آموزش و تعلیم در کشور، ما همواره به دنبال این بوده ایم که با استفاده از راهکار هایی که در مدرن ترین کشور ها در حال اجرا هستند، به رشد و تعالی آموزش در کشورمان کمک کرده باشیم. هدف اصلی ما همواره بالا بردن سواد اجتماعی و کیفیت آموزش در جامعه بوده و هست.

 

او که خود زمانی از سرعت پایین مطالعه‌اش بشدت ناراحت بوده و این موضوع همیشه بخشی از مغزش را درگیر می‌کرده است، حالا با استفاده از روش‌های مختلف تندخوانی  توانسته این مشکل را برای همیشه به فراموشی بسپارد. تندخوانی دانشی است که می تواند تا حد بسیار زیادی زندگی ما را متحول کند و تقریبا در هر زمینه ای موجب افزایش کیفیت زندگی ما شود. 

 

وی در ادامه صحبت‌هایش بر لزوم این موضوع تأکید کرد که :"تندخوانی باید در مدارس و به‌عنوان یکی از واحدهای درسی تدریس شود. چرا که تمرین‌ های مربوط به تندخوانی علاوه بر افزایش سرعت مطالعه ، موجب تقویت حوزه ادراکی و همچنین افزایش تمرکز می‌شود. تقویت این مهارت‌ها در کودک و از سنین پایین، بدون شک تأثیرات مثبت بسیاری بر آینده تحصیلی و حتی شغلی او می‌گذارد.

 

امانی افزود: درگیری‌های موجود در دنیای امروز موجب شده است که ما به‌ندرت زمانی خالی در اختیار داشته باشیم و بتوانیم آن را صرف مطالعه کنیم. اما حتی زمان‌هایی که ما دقایقی زمان خالی پیدا می‌کنیم، یا مطالعه نمی‌کنیم، و یا به‌قدری زمان کمی داریم که قادر به مطالعه کتاب نخواهیم بود.

تندخوانی این امکان را به شما می‌دهد تا علاوه بر افزایش میزان علاقه شما به فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی، قادر باشید که تا چند برابر سریعتر کتاب هایی را که دوست دارید بخوانید. این افزایش سرعت با افزایش درک شما از متن رابطه مستقیمی دارد و با افزایش سرعت خواندن، درک شما نیز افزایش می‌یابد.

 

سهیل امانی بر این باور است که : "تندخوانی نه‌تنها در حوزه تحصیل می‌تواند شمارا کمک کند بلکه حتی در سایر حوزه‌ها مثل پیدا کردن شغل نیز بسیار کاربرد دارد. چراکه فرد تندخوان قادر خواهد بود تا در مورد شغلی که مورد نظرش است به‌خوبی مطالعه کند و عملکرد بهتری در مصاحبه داشته باشد. آموزش تندخوانی باعث می‌شود شما در زندگی روزمره‌تان هم فرد بهتری باشید. برای مثال افزایش تمرکز که یکی از فواید تندخوانی است، به شما کمک می‌کند در انجام هر کاری تمرکز داشته باشید و بهترین عملکرد را از خود بجای بگذارید.

 

سهیل امانی می گوید علاقه او به کتاب و کتاب خوانی، و عدم توانایی او در مطالعه سریع باعث شده که به فکر افزایش سرعت مطالعه خود و به تبع آن افزایش سرعت مطالعه در بین همه ایرانیان شود. " من بعد از آشنایی با دانش تندخوانی در سمینار ها و دوره های استاتید مطرح بین المللی شرکت کردم و توانستم دانش و اطلاعاتی که از این اساتید فرا گرفته بودم را به هموطنانم منتقل کنم. هوش برتر ایرانیان اولین سایتی است که با استفاده از مطالب بهترین اساتید بین المللی و با تکیه بر روش های روز دنیا، اقدام به طراحی دوره تندخوانی کرده است."

امانی همچنین در مورد تبعات استفاده نکردن از روش های جدید آموزشی و یادگیری گفت: " متاسفانه سیستم آموزشی ما بر پایه روش های قدیمی است که تقریبا بطور کامل از غلم روز دنیا کنار رفته و محو شده اند. برای اینکه دوشادوش سایر کشور ها حرکت کنیم و همگام با تکنولوژی روز دنیا پیش برویم، یاد گرفتن روش های جدید آموزشی بر ما واجب است. یکی از راههای تقابل با تهاجم فرهنگی افزایش سطح سواد اجتماعی است. مطالعه کردن می تواند تا حد بسیار زیادی به این موضوع کمک کند اما چیزی که مثل یک کانالیزور عمل کرده و آنرا سریعتر می کند، داشتن مهارت تندخوانی است. تندخوانی علاوه بر افزایش سرعت مطالعه، میزان اشتیاق افراد را نیز به فرهنگ کتاب و کتابخوانی افزایش می دهد و بطور غیر مستقیم بما در مقابله با تهاجم فرهنگی کمک می کند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: هوش برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۶۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه فناوری همگام با تحولات آموزشی/ تولید نرم‌افزار داخلی با قابلیت آزمایشگاه فیزیکی شخصی

سید محسن طباطبایی‌فر فارغ‌التحصیل رشته رباتیک و سازنده اکوسیستم یکپارچه آموزشی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، با ذکر هدف ورود به این حوزه گفت: با احساس خلا در آموزش و با هدف مسئولیت اجتماعی وارد حوزه آموزشی-فرهنگی شدیم. تغییر و تحولاتی در ساختار آموزشی ایران و جهان رخ داد که مجموعه این اتفاقات نیاز‌های متفاوتی را ایجاد کرده است.

وی با ذکر تحولات حوزه آموزش افزود: در حال حاضر، کاهش تایم مفید مشاغل، کاهش تعداد دانشجو و دانش‌آموز که باعث افزایش اهمیت کیفت آموزش می‌شود، ابزار‌های جذاب مجازی و فیزیکی که تایم و تمرکز دانش‌آموز را کاهش می‌دهد، تغییر فضای کار و بازار نیز یکی دیگر از تغییرات بود که بسیاری از مشاغلی که قبلا به آن نیاز داشتیم توسط ماشین آلات، ربات‌ها و هوش مصنوعی جایگزین شده اند.

طباطبایی‌فر با اشاره به نقش رباتیک در حوزه تغییرات آموزشی ادامه داد: تحولات آموزشی باعث تغییر سبک آموزشی می‌شود که رباتیک بخشی از تغییر آن است در این زمینه به نرم افزار‌ها و سخت افزار‌هایی که متناسب با فضلی آموزشی جدید است نیاز داشتیم و چون در کشور تجربه و توان فنی را نداشتیم باعث وابستگی به کشور‌های خارجی می‌شد. کشور‌های خارجی نیز از این قضیه سوء استفاده می‌کردند و محتوای دلخواه خود را در آن می‌گنجاندند؛ این امر باعث می‌شد ما از کیفیت آموزش و آسیب فرهنگی یکی را انتخاب کنیم. 

وی از جایگزینی محصول داخلی در جهت خدمت به فضای آموزشی کشور خبر داد و گفت: مجموعه ما پس از نیاز سنجی، یک نرم افزار جایگزین بومی تولید کرد. نرم افزار محیطی مانند سیستم عامل آموزشی است که درس‌های مختلف با استفاده از این محیط در قسمت‌های آزمایشگاه فیزیکی -نه مجازی- شخصی و آزمایشگاه تحلیلی را انجام دهید.

این تولید کننده ایرانی با ذکر مزیت‌های این سیستم عامل گفت: قابلیت‌هایی همچون آموزش تفکر منطقی، بازی سازی، متحرک سازی، آموزش‌های فیزیک، نور، حرکت و موضوعاتی از این قبیل را پوشش می‌دهد؛ همچنین تفاوت آن با نرم افزار‌های آموزشی این است که این سیستم یک ابزار اجرایی است. مثلا در حوزه برنامه نویسی دانش آموزان به گونه‌ای آموزش می‌بینند که در زندگی واقعی نیز به کار بیاد و امکان وصل شدن به کیس‌های فیزیکی بیرونی همچون دما و فشار را می‌دهد. 

طباطبایی‌فر افزود: برنامه‌ایی که آموزش می‌بینند را به شکل گرافیکی در کامپیوتر مشاهده می‌کنند و در محیط بیرونی به شکل روشن شدن لامپ و موتور می‌بینند به گونه‌ای که باعث اصلاح ذهنیت کودکان راجع به کارایی محصولات اطرافشان می‌شود و بر توانایی حل مسئله و تفکر الگوریتیمی تاثیر دارد که به همراه یک کتاب آموزشی ارائه می‌شود وسرعت برنامه نویسی را افزایش می‌دهد. 

وی در توضیح مخاطبان این محصول گفت: این اکوسیستم برای کسانی که حوزه آموزش فعالیت می‌کنند به عنوان یک آزمایشگاه فیزیکی نسخه دانش آموز با تاکید بر هویت فرهنگی بومی کشورمان است؛ برای مثال استفاده از کاراکتر‌های ایرانی در بازی سازی، علاوه بر آن از خروج ارزش نیز جلوگیری می‌شود، زیرا محصولات مشابه با فرض اینکه زبان فارسی را پشتیبانی کنند نیاز به واردات ابزار گران قیمت در قسمت اتصال سخت افزار دارند. 

وی گفت: شروع سن استفاده از این محصول مقطع ابتدایی بوده و با توجه به کارایی و ظرفت آن تا پایان دوران دانشجویی و ارائه پایان‌نامه نیز مورد استفاده است. 

تولید کننده این محصول ایرانی با ذکر رایگان بودن اکوسیستم یکپارچه آموزشی آیکود افزود: این محصول وارد بازار شده و بخش نرم افزاری آن به طور رایگان قابل استفاده بوده و بخش سخت افزاری با مبلغ کمی قابل دسترس است. 

وی گفت: ما این سیستم عامل را با هزینه شخصی و با هدف ورود به سیستم آموزش و پرورش تولید کردیم. پاسکاری‌های متعدد ببین نهاد‌های مربوط و مسیر ناهموار گرفتن مجوز‌ها یکی از چالش‌های اساسی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایمن سازی و رفع ۴۸۷ نقطه پرحادثه راه‌های کشور
  • تغییرات آب و هوایی چگونه زندگی متولدین ۲۰۲۴ را تحت تاثیر قرار خواهد داد؟
  • هوش مصنوعی آریتمی قلب را از ۳۰ دقیقه قبل پیش‌بینی می‌کند
  • توسعه فناوری همگام با تحولات آموزشی/ تولید نرم‌افزار داخلی با قابلیت آزمایشگاه فیزیکی شخصی
  • ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت
  • توسعه گردشگری نیازمند توجه به آموزش اصولی است/نبود برنامه ریزی چالش بزرگ گردشگری
  • آموزش و پرورش پله اول حفظ حجاب
  • افزایش 22 درصدی ارزش صادرات صنایع دستی از آذربایجان‌غربی
  • ورزش ممکن است پیری را معکوس کند
  • خاطره گویی در جمع دوستان اسرار جنایت یک ساله را فاش کرد | وقتی قاتل خودش را لو داد