Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان در جدیدترین پژوهش خود دریافتند افرادی که دارای گروه خونی A هستند بیشتر از دیگران درمعرض ابتلا به بیماری لایم قرار دارند؛ بیماری لایم بر اثر نیش نوعی کَنِه دربرخی افراد به وجود می‌آید.

محققان کشور چک دریافتند حشره‌ها به گزش افراد دارای گروه‌های خونی مختلف رویکردی متفاوت دارند و برخی گروه‌های خونی را ترجیح می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پژوهشگران برای بررسی اینکه چه افرادی بیشتر درمعرض حشره گزیدگی هستند، نمونه‌هایی از گروه‌های خونی A، B، AB و O را در ظروف آزمایشگاهی قرارداده و رفتار حشره‌ها را مورد تحقیق قرارداده‌اند.

بیشتر حشره‌ها، خون گروه A را مکیده‌اند که نشان می‌دهند افراد دارای گروه خونی A بیش از دیگران درمعرض حشره‌گزیدگی هستند.

بیش از ۳۶ درصد حشره‌ها خون افراد دارای گروه خونی A مکیده‌اند این درحالی است که خون گروه B چندان مورد توجه حشره‌ها نبوده و تنها ۱۵ درصد حشره‌ها از این نوع خون تغذیه کرده‌اند.

کارشناسان به افراد دارای گروه خونی A توصیه می‌کنند از قدم زدن در جنگل و مکان‌های سرسبز بدون پوشیدن لباس‌های پوشیده و استفاده از اسپری دفع کننده حشره‌ها خودداری کنند، زیرا به احتمال زیاد دچار حشره گزیدگی می‌شوند.

حشره گزیدگی یکی از مشکل‌های شایع به ویژه درفصل‌های گرم سال و در جریان مسافرت‌های تابستانی است که می‌تواند فرد را درمعرض ابتلا به بیماری‌های مختلف قرار دهد.

بیماری لایم نوعی بیماری باکتریایی است که به وسیله نیش حشره‌ها به ویژه کنه به بدن انسان سرایت می‌کند. علامت‌های این بیماری شامل تب، سردرد، خستگی و خارش پوستی است.؛ معمولاً درمان بیماری به وسیله آنتی بیوتیک و در چند هفته انجام می‌شود.

چنانچه بیماری درمان نشود، عفونت به مفصل‌ها، قلب و اعصاب سرایت می‌کند و حتی می‌تواند سبب مرگ افراد شود.

در طی سه الی ۳۰ روز اول ورود عفونت به بدن این علامت‌ها ایجاد می‌شوند.

تب، سردرد، خستگی، درد عضلانی و مفصلی، تورم غدد لنفاوی و بثورات جلدی که در حدود ۸۰ درصد افراد آلوده اتفاق می‌افتد.

علامت‌های ثانویه بیماری شامل سردرد شدید و سختی گردن، بثورات، آرتریت با درد مفاصل و تورم، ورم صورت، تپش قلب، اختلال در حافظه کوتاه مدت و دردهای عصبی است.

در برخی از کشورهای دنیا، افراد دارای یک نوع خاص از گروه خونی بیشتر هستند به طور مثال درکشور انگلستان بیش از ۴۴ درصد مردم دارای گروه خونی O و حدود ۴۲ درصد نیز دارای گروه خونی A هستند.

پژوهش‌ها نشان داده است حدود ۱۷ درصد از کنه‌ها به باکتری موسوم به (Borrelia) آلوده می‌شوند که عاملی بسیار خطرناک در ابتلا به بیماری لایم است.

بیماری لایم در برخی مواقع حالت مخفی در بدن بیمار پیدا می‌کند و پس از سال‌ها نشانه‌های آن با علامت‌هایی چون خستگی یا تورم عضله‌های بدن نمایان می‌شود.

افرادی که با دام سرو کار دارند به ویژه سوارکاران بیشتر ازسایر گروه‌ها در معرض خطر گزش با کنه و ابتلا به بیماری لایم هستند و توصیه می‌شود قبل از سوارکاری از بهداشت و نظافت اسب اطمینان خاطر حاصل شود و همیشه با لباس کاملاً پوشیده این ورزش انجام شود.

در صورت مشاهده هرگونه لکه، قرمزی یا خارش پس از حضور در جنگل، رفتن به مسافرت و حتی اقامت در هتل، به پزشک مراجعه کنید، زیرا احتمال گزش با حشره و بروز بیماری وجود دارد.

درصورت مشاهده کنه بر روی بدن به ویژه زمانی که درحال ورود به پوست است، در اولین زمان به پزشک مراجعه کنید تا با استفاده از ابزار، کنه را از پوست شما جدا کند.

منبع:Dailymail

کد خبر 448835

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۶۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماری ایدز چیست؟ + فیلم

HIV (ویروس نقص ایمنی انسانی) ویروسی است که به سیستم ایمنی بدن حمله می کند. اگر HIV درمان نشود، می تواند منجر به ایدز (سندرم نقص ایمنی اکتسابی) شود. در حال حاضر هیچ درمان موثری وجود ندارد. هنگامی که افراد مبتلا به HIV می شوند، آن را برای تمام عمر دارند. اما با مراقبت های پزشکی مناسب می توان HIV را کنترل کرد. افراد مبتلا به HIV که درمان موثر HIV را دریافت می کنند می توانند زندگی طولانی و سالم داشته باشند و از شریک زندگی خود محافظت کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • بیماری ایدز چیست؟ + فیلم
  • همه‌چیز در مورد یک ویروس بهاری؛ بیشتر مراقب کودکان خود باشید
  • غذا‌های مفیدی که بدن هر بیماری را تقویت می‌کند
  • امکان ثبت‌نام مجدد در آزمون استخدامی افراد دارای معلولیت
  • هشدار ایران به گروه ۷؛ مراقب تصمیمات غیرسازنده باشید
  • ۱۱۰۰ نفر در استان ایلام خون اهدا کردند
  • تعهد اشتغال بهزیستی خراسان رضوی؛ ۷۸۲۳ نفر
  • چشم‌رنگی‌ها در معرض این بیماری
  • ۱۱۰۰ نفر در استان ایلام خون اهداء کردند
  • سگ‌ها عامل ۸۰ درصد حیوان گزیدگی‌ها در مشهد