Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@21:09:43 GMT

نسبت به شفاف سازی آمار معتادین اقدام می‌کنیم

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۶۷۳۹

نسبت به شفاف سازی آمار معتادین اقدام می‌کنیم

دبیر شورای هماهنگی با مبارزه با مواد مخدر در کردستان، با اشاره به افزایش آمار معتادین در استان کردستان، گفت: شورای مبارزه با مواد مخدر متولی اصلی آمار متعادین در استان است که نسبت به شفاف سازی آمار معتادین اقدام می‌کنیم.

به گزارش ایسنا منطقه کردستان، رحمان حریری، امروز(30 تیرماه) در جلسه هم اندیشی با اصحاب رسانه کردستان، اظهار کرد: رسانه ها بیان کننده واقعیت، نهاد تربیتی و بازگو کننده امر اعتیاد در جامعه هستند که می‌توانند ارتباط مستقیمی را با مردم ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این راستا شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر معتقد است رسانه‌ها نقش موثری در پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر دارند چرا که رسانه ابزار اصلی کار است که با شفاف سازی می‌تواند کارآیی بیشتری از برخی از دستگاه‌های اجرایی داشته باشد و بدین منظور باید از این ظرفیت بزرگ استفاده بهینه کنیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان، بیان کرد: شورای هماهنگی بالاترین مرجع در راستای مبارزه با مواد مخدر است که متشکل از 24 نهاد عضو اصلی بوده و طبق مصوبه سال 67 مجمع تشخیص مصلحت نظام این ستاد وظیفه سیاست گذاری، برنامه ریزی و هماهنگی نظارت بر عملکرد ادارات را بر عهده دارد.

حریری با اشاره به اینکه 70 درصد فعالیت کمیته فرهنگی در راستای پیشگیری از مواد مخدر است، افزود: هدف متولیان اصلی مبارزه با مواد مخدر پیشگیری از اعتیاد است اما لازم است بیشترین بودجه در حوزه درمان هزینه شود.

وی با اشاره به افزایش آمار معتادین در استان کردستان، عنوان کرد: شورای مبارزه با مواد مخدر متولی اصلی آمار متعادین در استان است، لذا نسبت به شفاف سازی آمار معتادین اقدام می‌کنیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان، با اشاره به اینکه 65 درصد هزینه‌ها شورای هماهنگی صرف درمان معتادین می‌شود، ذکر کرد: قانون بنا کرده که معتادین فقط باید دو بار به کمپ‌ها بروند و بار سوم به زندان معرفی شوند اما برخی نیز در این راستا گفته‌اند معتادان نباید به زندان ها بروند چرا معتادین بیمار هستند و باید درمان شوند.

حریری در ادامه با اشاره به کاهش قیمت مواد مخدر شیشه، اعلام کرد: در 2 سال گذشته مواد مخدر شیشه از 200 میلیون تومان به 60 میلیون تومان رسیده و دلیل اصلی ارزانی این مواد تولید داخلی در کشور است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان، با اشاره به اینکه وضعیت معتادان متجاهر نیازمند ساماندهی است، گفت: صیانت از وضعیت سلامتی شهروندان با کمک پیشگیری در اولویت قرار دارد در این راستا معتادان متجاهر شش ماه تا یک سال تحت مراقبت قرار می‌گیرند.

حریری بیان کرد: کشت خشاش در افغانستان 50 درصد کم شده و لابراتوارهای تولید موادمخدر صنعتی 40 درصد بیشتر شده است.

وی با اشاره به مصرف مواد مخدر در استان کردستان، خاطرنشان کرد: به تربیت موادمخدر تریاک، شیشه، هروئین، گل و قرص‌های متادون و ریتالین در استان بیشترین مصرف را دارند.

 

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA MicrosoftInternetExplorer4
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال افغانستان درمان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مبارزه با مواد مخدر مجمع تشخیص مصلحت نظام قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۶۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری زوج مواد فروش با ۲۴۴ کیلو حشیش و تریاک

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حسین باباپور رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران در تشریح جزئیات این خبر اعلام کرد: در پی ارجاع چندین فقره گزارش و شکایات مردمی مبنی بر فروش و توزیع مواد مخدر در شهر تهران پرونده‌ای در این رابطه تشکیل و تیمی از مأموران پایگاه یازدهم این پلیس رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی در ادامه افزود: اقدامات اطلاعاتی نشان از این داشت، این زوج جوان که از سوداگران سابقه دار مواد مخدر در پایتخت هستند، ضمن مراجعه به استان‌های شرقی کشور مبادرت به تهیه مواد مخدر و انتقال آن به شهر تهران کرده‌اند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران ادامه داد: با شناسایی مخفیگاه متهمان در جنوب تهران، هر ۲ متهم در یک عملیات پلیسی، دستگیر و در بازرسی از این محل ۱۱۷ کیلو تریاک و ۱۲۷ کیلو حشیش کشف شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در پایان خاطرنشان کرد: متهمان پس از دستگیری به مقر پلیس منتقل و پس از انجام تحقیقات تکمیلی برای سیر مراحل قانونی در اختیار مقام قضائی قرار گرفتند.

کد خبر 6062849

دیگر خبرها

  • کشف مواد مخدر در کرمان
  • جزئیات دستگیری یکی از موادفروشان بزرگ تهران
  • کشف بیش از ۹۴ کیلوگرم تریاک در رودسر
  • سردسته قاچاق شیشه در تهران دستگیر شد
  • کشف بیش از ۱۰۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر در مازندران
  • باند ۴ نفره توزیع هروئین در اصفهان منهدم شد
  • کشف بیش از ۲ کیلو شیشه در خرمشهر
  • اجرای طرح جمع آوری معتادان متجاهر در اهواز
  • کشف بیش از ۲ تن مواد مخدر استان بوشهر
  • دستگیری زوج مواد فروش با ۲۴۴ کیلو حشیش و تریاک