Web Analytics Made Easy - Statcounter

طیف اصلاحات در هر شرایطی، وضعیت ایران را در موضع ضعف جا زده و دوگانه دروغین «جنگ-مذاکره» و «جنگ-دیپلماسی» را مطرح کرده و انفعال آمریکا و شرکای واشنگتن را نیز نقطه قوت جا می‌زند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*******

** باید نفتکش انگلیسی را آزاد کنیم، وگرنه آمریکا سواستفاده می‌کند!

روزنامه آرمان در گزارشی با عنوان «تنش نفتکش ها با دیپلماسی فروکش می‌کند» نوشت: «ایران باید با افزایش رایزنی‌ها و گفت‌وگوهای دوجانبه تلاش کند تا مسأله با تحویل همزمان دو نفتکش توسط ایران و انگلستان پایان یابد و آمریکا نتواند از وضعیت فعلی بهره‌ای برای خود ببرد».

روزنامه شرق نیز در شماره امروز در گزارشی به نقل از یک نشریه خارجی- بدون هیچ تعریضی- نوشت: «وضعیت امروز تنگه هرمز بحرانی‌تر از وضعیت این منطقه در دهه‌های ۸۰ و ۹۰ میلادی است، چراکه رویارویی ایران و ایالات متحده در تنگه هرمز و خلیج‌فارس می‌تواند منجر به جنگ دیگری در منطقه شود...این نگرانی فزاینده وجود دارد که بالاگرفتن تنش در این تنگه می‌تواند آتش جنگی را روشن کند که شعله‌های آن نه‌تن‌ها خلیج‌فارس، بلکه مناطق دورتری را هم دربر می‌گیرد».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «نیاز ایالات متحده به امنیت این منطقه، بیش از نیاز این کشور به نفت است. مهم‌ترین دلیل آن را هم می‌توان افزایش احتمال وقوع درگیری هسته‌ای دانست. ایران پس از خروج ایالات متحده از توافق هسته‌ای و اعمال مجدد تحریم‌ها، برنامه غنی‌سازی اورانیوم خود را از سر گرفته و این اقدام می‌تواند چالش‌هایی برای امنیت منطقه ایجاد کند».

طیف اصلاحات در هر شرایطی، وضعیت ایران را در موضع ضعف جا زده و دوگانه دروغین «جنگ-مذاکره» و «جنگ-دیپلماسی» را مطرح کرده و انفعال آمریکا و شرکای واشنگتن را نیز نقطه قوت جا می زند.

اصلاح طلبان می گویند ایران باید در هر شرایطی فقط امتیاز بدهد و به هیچ عنوان به دنبال امتیازگیری نباشد که اگر امتیاز بگیرد موجب بهانه تراشی آمریکا و ایجاد تنش می‌شود!

در روزهای گذشته نیز برخی رسانه‌های اصلاح طلب، اقدام قاطع و اقتدارآفرین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در توقیف نفتکش قانون شکن انگلیسی را نابجا، احساسی و هیجانی نامیده بودند!

** آمارهای دولت با گفته شهروندان ۷۰ درصد فاصله دارد!

روزنامه سازندگی در گزارشی با عنوان «مسکن درآمد را می‌خورد» نوشت: «اختلاف ۲۰ تا ۷۰ درصدی بین آمارهای دولت و گفته‌های شهروندان تهرانی درباره میزان افزایش اجاره مسکن وجود دارد. رئیس جمهور معتقد است برخی رسانه‌ها به انتشار اعداد نادرست درباره اجاره بها پرداخته‌اند و براساس آمار وزات راه و شهرسازی به طور متوسط اجاره مسکن در تهران حدود ۳۰ درصد بیشتر شده است. حسن روحانی این اعداد را امیدوارکننده توصیف کرده است. در سوی مقابل اما مشاوران املاک و اجاره نشین ها از رشد ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی نرخ اجاره بها در هفته‌های اخیر نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ خبر می‌دهند».

متاسفانه آمارهای اقتصادی ارائه شده از سوی دولتمردان با واقعیات زندگی مردم، فاصله بسیار زیادی دارد.

آقای روحانی در تبلیغات انتخاباتی در سال ۹۲ تاکید داشت که «معیار تورم، جیب مردم است».

قیمت مسکن در ۶ سال اخیر حدود ۱۳۰ درصد افزایش داشته است و قیمت اجاره بهای مسکن نیز از سال گذشته تاکنون حدود ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

دولت روحانی مسکن مهر را متوقف کرد و مسکن اجتماعی را نیز در حد حرف و شعار پیگیری کرد. اکنون بسیاری از هموطنانمان با مشکل خرید و اجاره مسکن مواجه هستند.

** اصلاحات روز به روز پایگاه اجتماعی خود را بیشتر از دست می‌دهد

روزنامه ابتکار در مطلبی نوشت: «جریان اصلاح‌طلبی این روزها بیش از هر زمان دیگری به "بحران گفتمانی" رسیده است. جریانی که توان دفاع از عملکرد و برنامه‌هایش را از دست داده و روزبه‌روز پایگاه اجتماعی خود را از دست می‌دهد...بررسی شرایط و موقعیت خطیر اصلاح‌طلبان نشان می‌دهد که یکی از بزرگ‌ترین مشکلات آن‌ها، عدم استفاده و بهره‌مندی از موقعیت‌های به‌دست‌آمده است».

دولت روحانی، شورای شهر تهران و فراکسیون امید مجلس همگی دست پخت های اصلاح طلبان است اما هیچکدام کارنامه قابل دفاعی ندارد.

اصلاح طلبان تلاش کردند تا تقصیرها و قصورهای خود در دولت، شورای شهر و مجلس را به گردن دیگران بیندازند اما افکار عمومی به این رویکرد غیرحرفه‌ای و غیراخلاقی اصلاح طلبان پاسخ منفی داد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: دادگاه نجفی بازار سکه و ارز اخبار خودرو نفتکش انگلیسی ویژه های مشرق ویژه های مشرق ویژه های مشرق برجام خلیج فارس نفتکش انگلیسی تنگه هرمز خلیج فارس اصلاح طلبان توافق هسته ای حسن روحانی توافق هسته ای ایالات متحده روزنامه سازندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۶۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز (سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه) و در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون عمران درباره طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی (اعاده شده از شورای نگهبان)، جهت تأمین نظر شورای نگهبان با اعمال اصلاحات عبارتی در ماده ۱۱ طرح مذکور موافقت کردند.

کد خبر 6086083 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • رهاشدگی قیمت‌ها در بازار اجاره‌بها و رهن مسکن
  • کارشناس مسکن: هیچ جای دنیا مستأجران مثل ایران به حال خود رها ‌نشدند / معضل مستأجران می‌تواند مشکل امنیتی شود
  • سخنگوی دولت: دهک‌های پایین را صاحب مسکن می‌کنیم
  • سخنگوی دولت: دهک های پایین را صاحب مسکن می کنیم
  • طرح ساماندهی اجاره بهای املاک اصلاح شد
  • فشار شدید هزینه مسکن بر خانوارهای کم‌درآمد اروپایی
  • اصلاح طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی 
  • اصلاح طرح کنترل و سامان‌دهی اجاره بهای املاک مسکونی در مجلس
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد
  • خانه به دوشان؛ ۴ دهک توان اجاره مسکن را ندارند