Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان ریگان گفت: در شهرستان ریگان تا کنون هیچ موردی از بیماری تب کریمه کنگو گزارش نشده است، ولی با توجه به همجواری با استان سیستان و بلوچستان و تردد دام رعایت نکات بهداشتی و پیشگیری و بهسازی واحد‌های دامداری بسیار ضروری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن دهقانیان مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان ریگان در گفت و گو با خبرنگار راه آرمان اظهار داشت: بیماری تب کریمه کنگو یک بیماری حاد تب دار و خونریزی دهنده است که از طریق گزش کنه و یا ترشحات دام بیمار و یا فرد مبتلا به انسان سرایت می‌کند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر شبکه دامپزشکی ریگان در ادامه با بیان اینکه با افزایش فعالیت کنه‌ها در فصل بهار و تابستان بیشترین موارد بروز بیماری اتفاق می‌افتد،تصریح داشت : برای پیشگیری از این بیماری انجام سمپاشی بدن دام‌ها و محیط دامداری و همچنین مدیریت بهداشتی دامداری و بهسازی محل نگهداری دام‌ها می‌تواند در پیشگیری از این بیماری موثر باشد.

وی افزود: ذبح دام در خارج از کشتارگاه و کندن کنه‌های بدن دام با دست و له کردن آن‌ها احتمال ابتلا به بیماری را افزایش می‌دهد .

دهقانیان تصریح کرد: ذبح دام در کشتارگاه با استفاده از دستکش، چکمه و عینک محافظ چشم تحت نظر دامپزشک انجام می‌شود و لاشه استحصالی به مدت ۲۴ ساعت در دمای سردخانه کشتارگاه نگهداری شده و سپس وارد بازار می‌شود با رعایت این نکات بهداشتی گوشت استحصالی سالم سازی شده و استفاده از آن مشکلی برای مصرف کننده ایجاد نمی‌کند.

مدیر شبکه دامپزشکی ریگان در پایان عنوان کرد: در شهرستان ریگان تا کنون هیچ موردی از بیماری تب کریمه کنگو گزارش نشده است، ولی با توجه به همجواری با استان سیستان و بلوچستان و تردد دام رعایت نکات بهداشتی و پیشگیری و بهسازی واحد‌های دامداری بسیار ضروری است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۷۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبدیل به ضایعات بیش از ۳ هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بیرجند

حمزه‌ای رئیس شبکه دامپزشکی بیرجند گفت: با دقت و هوشیاری مسئول بهداشتی یکی از کشتارگاه‌های طیور شهرستان بیرجند ۳ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم مرغ کشتار شده ضبط و قبل از ورود به چرخه مصرف انسانی خارج و به واحد تبدیل ضایعات کشتارگاه منتقل شد.

او افزود: علت این موضوع سپتی سمی حاد بوده است.

بیشتر بخوانید

توزیع ۱۲ هزار تن گوشت مرغ در درمیان

حمزه‌ای ضمن تشکر از احساس مسئولیت و وظیفه شناسی مسئول بهداشتی کشتارگاه از همکاری و همراهی مدیریت و عوامل کشتارگاه طیور نیز قدردانی کرد.

رئیس شبکه دامپزشکی بیرجند بیان کرد: همشهریان می‌توانند هرگونه گزارش تخلف از طریق سامانه تلفنی ۰۵۶ - ۳۲۲۱۴۳۶۱ در میان بگذارند تا در اسرع وقت از سوی کارشناسان مربوطه پیگیری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • تبدیل به ضایعات بیش از ۳ هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بیرجند
  • ۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد
  • ۴ هزار و ۸۰۰ مجوز دامداری و پرورش طیور رد شد
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در سیستان و بلوچستان/ فوت ۱ مبتلا
  • رصد ۳۰ نمونه از محصولات کارخانجات خوراک دام و طیور در کرمان 
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در این استان
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در این استان/ یک نفر فوت شد
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • دامپزشکی سبزوار ۷۰ متخلف بهداشتی را به دادگاه کشاند
  • برگزاری کلاس آموزشی راههای انتقال و پیشگیری ازبیماری‌های مشترک انسان و دام دردامپزشکی نیشابور