Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از قزوین، رهبر معظم انقلاب در یکی از سخنان خود فرموده‌اند که لشکر جوانان مؤمن و انقلابی باید وارد میدان مطالبه دائم و هوشیارانه آرمان‌ها و کمک به تحقق اهداف انقلاب شود.

در همین راستا باید گفت که مطالبه داشتن، ابراز و پیگیری آن را مطالبه‌گری می‌نامند که از ویژگی‌های یک جامعه پویا و باانگیزه مهدوی است و مطالبه‌گری در درون خود نوعی آرمان‌گرایی را نمایندگی می‌کند، لذا جامعه بدون مطالبه، جامعه‌ای مرده و بدون آرمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منشور «قرارگاه مطالبه‌گری آدینه ظهور» در 7 اصل توسط دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان قزوین طراحی‌شده که شامل صراحت در گفتار، شجاعت در گفتار، همراه با بصیرت، دائمی، رعایت اخلاق و حدود شرع، پرهیز از بی‌انصافی و پرهیز از قول به‌غیر علم می‌شود.

اهداف این منشور شامل زمینه‌سازی برای ظهور، اصلاح و سامان دادن امور و بیان نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت نظام می‌شود.

ویژگی مطالبه‌گری از دید این منشور این است که مطالبه‌گری باید متضمن ارزش‌های واقعی و آرمان‌های آن جامعه باشد و مغایرتی با قانون و عرف حاکم بر آن جامعه نداشته باشد، نحوه ابراز مطالبه و چگونگی پیگیری آن را مطرح می‌کند و در انتها تشخیص درست و صحیح مطالبه شونده و انتخاب زمان مناسب بیان می‌کند.

شیوه مطالبه‌گری از نگاه این منشور ایجاد نهاد شنیدن نظرات و مطالبات مردمی در حوزه، تذکر لسانی، نامه‌نگاری، طومار نویسی و تجمع، تبیین گفتمان عدالت‌خواهی در جامعه و امام جمعه هر شهر مسئول انقلاب آن شهر است، است.

از دید این منشور عناصر مهم در اتخاذ شیوه مطالبه گری شامل فضای مطالبه گری؛ زمان‌شناسی و موضوع شناسی، مطالبه‌گری بر اساس مستندات قانونی و عدم قضاوت و پیش‌داوری در مطالبه‌گری است.

لازم به ذکر است قرارگاه مطالبه‌گری آدینه ظهور توسط دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان قزوین راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا قزوین قرآن مطالبه گری گام دوم انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۷۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردهمایی ائمه جمعه استان در لنده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد ، مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان در این نشست با اشاره به نشست ماهیانه ائمه جمعه استان گفت: این نشست هر ماه یک بار به میزبانی یکی از شهرستان‌ها و بخش‌های استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام‌ عبودی از راه‌اندازی ۱۵ پایگاه شهری برای فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، مذهبی در شهرهای مختلف استان خبرداد و افزود: راه‌اندازی قرارگاه ملی مسجد بنا به دستور مستقیم مقام معظم رهبری و به ریاست حاج‌علی‌اکبری و دبیری شورای سیاست‌گذاری و تمامی ادارات مرتبط با امر مسجد برگزار و رویکردهای جدیدی برای تحول‌آفرینی در مساجد باید صورت گیرد.
وی اضافه کرد: تشکیل دو قرارگاه شهری در دو منطقه گرمسیری و سردسیری استان در قالب قرارگاه شهید نورالدینی در شهرستان‌های گرمسیری و قرارگاه شهید خرسندیان در مناطق سردسیری استان به همت ائمه جمعه تمامی شهرستان‌ها و بخش‌های استان با موضوعات مختلف برگزار می‌شود.
 مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان افزود: قرارگاه‌های شهری در بحث مساجد با رویکرد جدید با حضور روحانیون، اوقاف، سپاه پاسداران، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهادهای مرتبط با مساجد در قالب تفاهم‌نامه‌ای رویکرد مساجد را متحول خواهند کرد.
عبودی همچنین گفت: در سطح استان نیز قرارگاه به ریاست نماینده ولی‌فقیه در استان و با حضور همه نهادها و دستگاه‌های اداری استان برگزار خواهد شد.
وی افزود: مهم‌ترین اقدام در گام اول فعالیت قرارگاه‌ها ، بحث ثبت‌نام تمام مساجد استان در سامانه خاص این امر در تمامی شهرها و روستاهای استان است.
در ادامه نیز ائمه جمعه شهرستان‌های استان به بحث و تبادل نظر در خصوص مسائل مختلف استان پرداختند.

دیگر خبرها

  • گردهمایی ائمه جمعه استان در لنده
  • مطالبه عمومی برای اجرای طرح نور درمازندران
  • از شاخص‌های هنجاری علم تا ظهور اخلاق علمی
  • اجرای طرح « نور» مطالبه عمومی است
  • اجرای طرح نور مطالبه عمومی است
  • آنچه باید درباره اختلال شخصیت ضد اجتماعی و عوامل بروز آن بدانید
  • دوربین ثبت وقایع خودرو؛ مزایا، قیمت و هر آنچه باید بدانید
  • نقش ویژه مساجد در تحقق آرمان‌های فرهنگی در جامعه
  • هر آنچه که باید قبل از خرید پین هوش مصنوعی Humane بدانید
  • تجدید میثاق کارکنان ارتش با آرمان‌های امام خمینی (ره)