Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی با بیان‌اینکه مدارس و دانشگاه‌های ما تحت تاثیر رویکرد ساختارگرایانه هستند، گفت: امروزه نگاه اقتصادی به بنگاه‌داری بر مدارس و دانشگاه‌های ما حاکم شده است.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، «جمیله علم الهدی» در مراسم رونمایی از کتاب «نظریه اسلامی رشد انسان» که امروز (دوشنبه 31 تیر ماه) در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد با اشاره به مطالبات امام خمینی (ره) در انقلاب فرهنگی در سال های اولیه پس از پیروزی انقلاب اسلامی مطرح شد، گفت: کارهای خوبی در این زمینه انجام شده اما باید انقلاب فرهنگی با شدت ادامه یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقام معظم رهبری در همین زمینه اسناد مختلفی تدوین کرده اند از جمله آنها سند تعلیم و تربیت است که بارها بر اجرای آن تاکید کرده اند.

 

این عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه مدارس و دانشگاه های ما تحت تاثیر رویکرد ساختارگرایانه هستند، افزود: امروزه نگاه اقتصادی به بنگاه داری در فضای تعلیم و تربیت کشور ما حاکم شده است.

 

وی با اشاره به تجربه های موفق کشورمان در حوزه تعلیم و تربتی، اظهار کرد: دو انتقاد در حوزه تربیت و اسلامی به نظام جمهوری اسلامی وارد است، اول اینکه نگاه اقتصادی به تعلیم و تربیت دارد و دوم اینکه اقتصاد ما بر مبنای مبانی دینی و مشخصات بومی نیست.

 

علم الهدی در ادامه با اشاره به روند تدوین کتاب «نظریه اسلامی رشد انسان»، بیان کرد: این کار پژوهشی چند سال به طول انجامید و ویراس نهایی آن حدود سه سال با استفاده از نظرات و تجارب تعدادی از استادان و صاحب نظران در حوزه تعلیم و تربیت زمان برد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه در جامعه ما ایدئولوژی گرایی را مذموم و علم گرایی را ممدوح می دانند، گفت: این در حالی است که اسلام مدافع علم است ضمن اینکه ارزش گرایی را نیز در زمینه تولید علم و تبیین نظری آن لازم و جایز می داند.

 

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیرجند خراسان جنوبي شیراز اردبیل روزنامه کتابخانه های عمومی نماز جمعه خراسان جنوبی مقام معظم رهبری بوشهر جمیله علم الهدی سبک زندگی اسلامی تعلیم و تربیت علوم انسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۷۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تربیت معلم مهمترین گام در مسیر تقویت تربیت دینی در مدارس است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله محمدرضا ناصری در جلسه شورای همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش ضمن قدردانی از تلاش آموزش و پرورش برای انجام حرکت های خوب قرآنی در مدارس استان اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم شرایط آشنایی همه دانش آموزان را با قرآن فراهم کنیم، لازم است کلاس‌هایی با زبان ساده برای دانش آموزان برگزار شود و معرفتی در این زمینه برای آنها ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه دشمن در تلاش برای گرفتن هویت جوانان و نوجوانان از آنهاست و در فضای مجازی تلاش ویژه ای در این زمینه می کند، افزود: با آموزش قرآن و تفسیر ساده قرآن می توان هویت الهی به آنها بخشید.

آیت‌الله ناصری عنوان کرد: این مهم باید در اولویت قرار گیرد و لازم است آموزش و پرورش استان یزد در این زمینه پیگیری های لازم را از وزارت آموزش و پرورش انجام دهد زیرا کوتاهی در زمینه تقویت دین و تربیت دینی کودکان و نوجوانان، خیانت به آنهاست.

نماینده ولی فقیه در استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم کار ویژه روی معلمان در دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد: برخی معلمان نسبت به تربیت دینی و تقویت قدرت تفکر و تعقل در دانش آموزان نا آگاه و برخی نیز بی تفاوت هستند و لازم است روی آنها کار شود.

وی با تاکید بر اهمیت دانشگاه فرهنگیان و برنامه ریزی در این دانشگاه بیان کرد: باید کار جدی در این حوزه انجام شود و بازنگری در جذب افراد به عنوان معلم ضروری است.

آیت‌الله ناصری تصریح کرد: اگر معلم خوب تربیت شود و سر کلاس برود، آنگاه می توانیم به تربیت کودکان به عنوان کاری بسیار سخت و حساس، امیدوار بود.

امام جمعه یزد همچنین با اشاره به اینکه برخی افراد اقدامات خوبی در دانشگاه فرهنگیان آغاز کرده بودند، افزود: متاسفانه مدیران خوب در این حوزه به سرعت درگیر کارهای ستادی می شوند و اصل کار که مقوله تربیت است، مورد غفلت قرار می گیرد.

وی بر لزوم برنامه ریزی در تعلیم و آموزش معلمان تاکید کرد و گفت: این مهم باید به عنوان یک مقوله مهم و اساسی مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش و دیگر اعضای شورای همکاری های حوزه و آموزش و پرورش نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از فعالیت‌های خود به منظور تقویت ارتباط حوزه و آموزش و پرورش، حضور روحانیون واجد شرایط در آموزش و پرورش، نظارت بر اجرای برنامه های شورا پرداختند.

کد خبر 6080445

دیگر خبرها

  • دموکراسی هند در یک قدمی خط پایان
  • پاسخ با اقتدار به جنایات رژیم غاصب صهیونیستی
  • دانشگاه فرهنگیان از میان حافظان قرآن دانشجو می‌پذیرد
  • دانشگاه آزاد زرند درصدد ایجاد فضای فرهنگی در جوار مرقد شهداست
  • تربیت علمی و فرهنگی دانشجویان به بهترین شکل انجام پذیرد
  • جهش تولید جز با مشارکت مردم رخ نمی‌دهد
  • قاریان و حافظان قرآن بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • گسترش فعالیت‌های درآمدزای دانشگاه آزاد یزد در راستای تحقق شعار سال
  • ۳۰۰ دانشجوی دانشگاه آزاد یزد بورسیه صنعت کاشی شدند
  • تربیت معلم مهمترین گام در مسیر تقویت تربیت دینی در مدارس است