Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@09:39:09 GMT

روز قم باید به یک جریان تبدیل شود

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۷۱۵۵

روز قم باید به یک جریان تبدیل شود

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ابوالقاسم مقیمی مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم  روز دوشنبه در هشتادمین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر قم،گفت: تقویت هویت قمی و افتخار به قمی بودن شهروندان از برنامه‌های اصلی سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری در برگزاری برنامه‌های ویژه روز قم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: راه‌اندازی کاروان ورود حضرت معصومه (س) اقدام بسیار ویژه‌ای بوده که توسط شهرداری منطقه ۲ قم اجرایی شده که در زمینه معرفی حضرت معصومه (س) مؤثر بوده است.

مقیمی همچنین بیان کرد: محوریت تمام برنامه‌های روز قم باید آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) بوده و از ظرافت‌های عظیم آن غفلت نشود.

وی در ادامه عنوان کرد: قم به دلیل خاستگاه انقلاب اسلامی مورد هجمه همیشگی دشمنان بوده و لازم است تا نسبت به این مساله در چنین روزی توجه بیشتری شود.

وی تصریح کرد: معرفی روز قم می‌تواند ظرفیت‌های اقتصادی ویژه‌ای را برای قم به‌ویژه در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری و رونق تولید ایجاد کند،همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری و رونق تولید استان آبان ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی شهرداری قم نیز در این جلسه، بیان کرد: وجود آسیب‌های اجتماعی فراوان در قم، به دلیل کم‌رنگ شدن هویت بومی قم بوده که باید نسبت به معرفی و تقویت این هویت اقدامات بیشتری صورت بگیرد.

مصطفی مولایی تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده ویژه روز قم، باید در فضا‌های باز شهری اجراشده و مردم بدون محدودیت و آزادانه امکان حضور و استفاده از آن را داشته باشند.

وی اشاره کرد: برای معرفی روز قم باید شعار و نماد مشترکی توسط نهاد‌های مختلف انتخاب‌شده و از موازی کاری در امور مختلف خودداری شود.

وی ادامه داد: برگزاری برنامه‌های ویژه شهر قم در محیط‌های شهری سبب تقویت هویت ملی و مذهبی می‌شود.

با تصویب شورای فرهنگ عمومی قم، ۲۳ ربیع‌الاول سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه (س) به این شهر مقدس به نام «روز قم» نام‌گذاری شده است.

انتهای پیام/ح

هویت قم باید بیش از پیش تبیین شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری قم حقوق شهروندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۷۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت بیش از دو هزار برنامه فرهنگی و هنری ذیل کنگره ملی شهدای استان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، امین درخشان افزود: این اقدامات فرهنگی و هنری، با رویکرد جریان سازی فرهنگی و هنری با مشارکت جوانان صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از این تولیدات انجام شده است، ادامه داد: تاکنون ۳۰ فیلم مستند، ۱۱۰ اثر موسیقی فاخر و ۲۰ گروه سرود توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سپاه پاسداران، بنیاد شهید و امور ایثارگران و صدا و سیمای استان تهیه و تولید شده است.
رئیس کمیته فرهنگی و هنری دومین کنگره ملی شهدای استان اضافه کرد: بخشی از نیاز‌های فرهنگی استان در این تولیدات تامین شده که می‌تواند در جریان سازی محتوایی تاثیر داشته باشد.

دیگر خبرها

  • آمادگی برای برگزاری جشن های دهه کرامت
  • ۲۸۵ برنامه به مناسبت دهه کرامت در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود
  • دکتر جبلی: پرچم تحول در رسانه ملی مبتنی بر شعار هویت و عدالت است
  • جبلی: پرچم تحول در رسانه ملی مبتنی بر شعار هویت و عدالت است
  • افشاگری علی ربیعی درباره هویت حامیان تعطیلی روز پنج شنبه به جای شنبه
  • پس از درخشش برابر بارسا: یک جایزه ویژه برای جود
  • رئیس رسانه ملی: پرچم تحول در رسانه ملی مبتنی بر هویت است
  • ساخت بیش از دو هزار برنامه فرهنگی و هنری ذیل کنگره ملی شهدای استان
  • کارکنان سازمان فرهنگی سربازان مقابله با هجمه فرهنگی هستند
  • ۵۶۰ هزار افطاری ساده و گرم در حرم حضرت معصومه (س) توزیع شد