Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی گفت: واحدهای صنعتی خراسان رضوی باید از خروجی‌های خط تولید همچون پساب کسب درآمد کنند.

به گزارش قدس آنلاین، تورج همتی ظهر امروز پس از بررسی اقدامات صورت گرفته در کارخانه قند چناران ضمن اشاره به اینکه با پیشرفت فناوری انواع آلاینده‌ها تحت کنترل  قرار گرفته و قابل پیشگیری است اظهار داشت: فرهنگ حفظ محیط زیست باید در فعالان بخش صنعت استان و کشور نهادینه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی تصریح کرد: نظر به شرایط کنونی محیط زیست، اصلاح و بازسازی سیستم‌ها و فناوری‌های صنایع براساس شیوه‌های نوین و پاک، ضرورتی است که سیاست برد-برد برای صنعت و محیط زیست را دنبال می‌کند، ضمن اینکه امروزه در سراسر دنیا کالاهای دارای استاندارد زیست محیطی از نظر مصرف‌کننده در اولویت هستند و برد تجاری صنایع پاک روز به روز بیشتر می‌شود.

همتی همچنین شهرک تخصصی مجموعه‌سازی توس و خمیر مایه رضوی را نیز مورد پایش قرار داد و در این زمینه عنوان کرد: واحد خمیر مایه رضوی در موضوع مدیریت فاضلاب تولیدی و تبدیل آن در یک فرآیند دانش نوین به خوراک دام و تولید پساب قابل استفاده در اراضی کشاورزی و پیاده‌سازی نظام زیست محیطی محصول(EPD) گام های خوبی برداشته شده است.

وی ضمن اشاره به اینکه امروزه واحدهای صنعتی باید به سمتی حرکت کنند که بتوانند از خروجی‌های خط تولید همچون پساب کسب درآمد کنند گفت: صنایع به دلیل خطوط مختلف تولیدی و تنوع محصولات، فاضلاب تولیدی با کمیت و کیفیت متغیری دارند و کسب استانداردهای پساب خروجی، مدیریت زیست محیطی مناسبی می‌طلبد و عدم مدیریت فاضلاب می‌تواند علاوه بر مشکلات آلودگی محیط زیست و بهداشت و سلامت، مشکلات زیبایی شناختی در محیط و زیان‌های اقتصادی را به همراه داشته باشد.

همتی با تاکید بر اینکه تمامی اقدامات در زمینه تولید، جمع‌آوری، تصفیه، دفع و استفاده مجدد از فاضلاب باید با توجه به ملاحظات فنی، اقتصادی و زیست محیطی صورت پذیرد گفت: مدیریت فاضلاب تولیدی در یک مجموعه باید با یک نگاه جامع و بلندمدت مورد توجه قرار گیرد زیرا معمولا محاسبه اقتصادی زیان‌های وارده به محیط زیست از پیچیدگی‌های خاصی برخوردار بوده و با نگاه کوتاه مدت قابل لمس نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: پساب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۷۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنگ خطر برای اکوسیستم زاگرس مرکزی به صدا درآمد

مدیرکل محیط زیست چهارمحال‌وبختیاری گفت: به دلیل تغییرات اقلیمی از ابتدای مهر سال گذشته تا به امروز، دمای هوای استان ۲/۵ درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا کرده است که این موضوع زنگ خطری برای اکوسیستم شکننده‌ای است که در حوزه زاگرس مرکزی وجود دارد.

سعید یوسف‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه چرای بی‌رویه و غیرمجاز دام در عرصه‌های طبیعی، موضوع پسماند و مدیریت منابع آب از چالش‌های بزرگی است که محیط زیست استان با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند، اظهار کرد: چرای بی‌رویه و غیرمجاز دام منجر به از دست رفتن بسیاری از گونه‌های گیاهی و فرسایش شدید خاک می‌شود که یکی از چالش‌های محیط زیست استان است و در سه قالب چرای زودهنگام در عرصه‌های طبیعی، چرای دام مازاد بر ظرفیت و چرای خارج از فصل در استان اتفاق می‌افتد.

وی افزود: تغییرات اقلیمی از ابتدای مهر سال گذشته تا به امروز دمای هوای استان ۲/۵ درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا کرده است که این موضوع زنگ خطری برای اکوسیستم شکننده‌ای است که در حوزه زاگرس مرکزی وجود دارد.

مدیرکل محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری گفت: موضوع پسماند که به شکل جدی منابع آب و خاک استان را تهدید می‌کند و بحث مدیریت منابع آب از دیگر چالش‌های محیط زیست استان است.

یوسف‌پور عنوان کرد: کسب رتبه‌های برتر کشوری در حوزه‌های محیط طبیعی و تنوع زیستی، پژوهش، تاریخ طبیعی، عفاف و حجاب و جشنواره شهید رجایی با همدلی و هم‌گرایی مجموعه محیط زیست چهارمحال و بختیاری در سال ۱۴۰۲ به ثمر نشست.

وی با بیان اینکه محیط زیست استان برنامه‌های برای سال آینده در نظر دارد، افزود: ارتقای سطح حفاظت برخی از مناطق در زیستگاه‌های طبیعی، احیای تالاب‌های آسیب دیده، مدیریت پسماند و مقابله با صنایع آلاینده‌ای که می‌توانند موجب آلودگی هوا در استان (خصوصاً در شهرستان‌های شهرکرد و بروجن) شوند از جمله برنامه‌های هستند که در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل محیط زیست استان تاکید کرد: مهم‌ترین برنامه محیط زیست چهارمحال و بختیاری در سال ۱۴۰۳ حفاظت مشارکتی و استفاده از ظرفیت مردم برای است.

یوسف‌پور خاطرنشان کرد: اقداماتی در حوزه گربه‌سانان از جمله پلنگ صورت گرفته است و ثبت‌های را در نقاط مختلف استان انجام داده که اخبار و تصاویر آن در سال آینده منتشر خواهد شد.

کد خبر 737423

دیگر خبرها

  • زنده گیری یک قلاده گرگ هار توسط پلیس مشهد
  • شناسایی و توقیف دو دستگاه تانکر حمل فاضلاب در شهرستان زابل
  • تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی اردبیل
  • تشدید پایش و نظارت محیط زیست بر واحدهای صنعتی مرکزی
  • زنگ خطر برای اکوسیستم زاگرس مرکزی به صدا درآمد
  • پایش محیط زیستی ۳۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی در استان مرکزی
  • پایش زیست محیطی سه هزار و ۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی استان مرکزی
  • ۳۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی در استان مرکزی پایش شد
  • تعیین مسئول ویژه پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی در استان اردبیل ضرورت دارد
  • تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی