Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، در این بازدید دکتر سید احمد هاشمی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، دکتر محمدعلی شجاعی استاندار و سایر روسای دانشگاه های استان و مسئولان استانی معاون رئیس جمهور را همراهی کردند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در جریان پیشرفت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در حوزه کشت سلول‌های بنیادی و آزمایشگاه مرکز تحقیقات گیاهان دارویی قرار گرفت و بر توسعه این حوزه با کمک و پشتیبانی معاونت ریاست جمهوری تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر سورنا ستاری در این بازدید گفت: خراسان شمالی در حوزه گیاهان دارویی پتانسیل خوبی دارد و شرکت های دانش بنیان در استان نسبت به سال های گذشته پیشرفت خوبی داشته اند اما باید محیط های بهتری برای زایش های جدید فراهم شود.

وی ادامه داد: سال گذشته 4400 شرکت دانش بنیان در کشور وجود داشته است که سهم بسزایی در توسعه اقصادی نیز داشته اند. 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز از پیشرفت تکنولوژی این استان در حوزه سلول درمانی خبر داد و اظهار کرد: استعدادهای خوب دانش آموزی و دانشجویی با کسب مدال های نقره و طلا در این استان حضور دارد که تلاش بر رشد و حمایت از این نخبگان است.

دکتر سید احمد هاشمی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی نیز در حد توان با اختصاص مکان و فراهم آوردن امکانات آزمایشگاهی از بخش سلول های درمانی و گیاهان دارویی حمایت کرده است، اضافه کرد: فضای مناسبی در بیمارستان امام علی(ع) بجنورد به حوزه سلول‌های بنیادی اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: پیش بینی راه اندازی این مرکز تخصصی تا سه سال آینده است که انتظار می رود با حمایت معاون رئیس جمهور این پروسه با زمان کمتری به نتیجه درمان بیماران ختم شود. 

وی خاطرنشان کرد: با استفاده از تکثیر سلول‌های بنیادی می توان بیماران زخم های مزمن دیابت، بیماران مفصلی و بیماران بخش سوختگی را درمان کرد.

این مسئول یادآور شد: سلول های بنیادی در درمان ناباروری نیز نقش مهمی دارد که تحقیقات در این حوزه ادامه دارد.

دکتر هاشمی به تجاری سازی حوزه سلول های بنیادی نیز اشاره کرد و افزود: با روند توسعه این حوزه در خراسان شمالی، سلول های تکثیر یافته در بازه زمانی پنج ساعت به سایر کشورها ارسال و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بر پایه این گزارش، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در این بازدید در جریان روند پیشرفت آزمایشگاه کشت سلول‌های بنیادی و آزمایشگاه مرکز تحقیقات گیاهان دارویی قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: درمان سلول های بنیادی معاون رئیس جمهور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور نخبگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۷۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب ۱۰ رئیس دانشگاه و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ پنجاه و نهمین جلسه کمیته انتخاب روسای دانشگاه‌های کشور، به ریاست حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و با حضور محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری،  بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حجت‌الاسلام و المسلمین رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و محمد رضا مخبر دزفولی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بر اساس رأی اعضای کمیته، ، ولی اله خوش‌طینت به‌عنوان رئیس دانشگاه پیام نور استان اردبیل،  رضا رستمی به‌عنوان رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه،  محمد چمکوری به‌عنوان رئیس دانشگاه پیام نور استان بوشهر،  رجب اکبر زاده به‌عنوان رئیس دانشگاه پیام نور استان قم، آباد بهادری منفرد به‌عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شاهرود، حسین دین‌محمدی به‌عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زنجان، منصور نیک‌پناه به‌عنوان رئیس مجتمع آموزش عالی سراوان، یاسر اسماعیلیان به‌عنوان رئیس مجتمع آموزش عالی گناباد، حامد سروش به‌عنوان رئیس مرکز آموزش عالی محلات و  محمد جواد محمودی به‌عنوان رئیس مؤسسه تحقیقات جمعیت کشور انتخاب شدند.

دیگر خبرها

  • پیام معاون اول رئیس‌جمهور درپی درگذشت پرویز داوودی
  • انتخاب ۱۰ رئیس دانشگاه و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • تایید انتخاب 10 رئیس دانشگاه‌ و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • تایید انتخاب ۱۰ رییس دانشگاه‌ و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • تایید انتخاب ۱۰ رئیس دانشگاه و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • تایید انتخاب ۱۰ رئیس دانشگاه‌ و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • آخرین مهلت ارسال مقاله به کنگره بین‌المللی پژوهشگاه رویان اعلام شد
  • احیای مراکز تحقیقاتی در راستای پایداری منابع درآمدی
  • احیا کردن مراکز تحقیقاتی در راستای پایدار کردن منابع درآمدی
  • درمان با سلول‌های بنیادی برای آسیب نخاعی با نتایج مثبت فاز اول