Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@18:29:15 GMT

بازار آنلاین و محصولات جدید شرکت‌های دانش‌بنیان

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۷۳۸۲

بازار آنلاین و محصولات جدید شرکت‌های دانش‌بنیان

بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک «الکامپ» محلی بود برای آشنایی با محصولات جدید شرکت‌های دانش‌بنیان و اقدامات و برنامه‌هایی که برای آینده طراحی کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، بسیاری از این شرکت‌ها در تلاش‌اند تا با بومی‌سازی محصولات و همچنین تولید داخلی محصولاتی که نیاز بازار داخلی به آن‌ها بالاست، قدمی برای خودکفایی صنعت آی تی در ایران بردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش با شرکت‌های با تجربه و نوپا در این حوزه آشنا خواهید شد.

امکان خرید آنلاین از کارخانه

این روزها با امکاناتی که در اپلیکشن‌ها و سایت‌ها فراهم شده، مشتری‌ها می‌توانند به‌راحتی خریدهای خود را انجام دهند. در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی «الکامپ» علاوه بر مرور فعالیت‌های اپلیکیشن‌های شناخته‌شده، بازدیدکنندگان با فعالیت فروشگاه‌های آنلاین تازه تاسیس هم آشنا شدند. یکی از این فروشگاه‌ها، بازار آنلاین «به‌روز رسان» است که با ایجاد نوآوری در زمینه خرید آنلاین و همچنین حذف تمامی واسطه‌ها امکان خرید مستقیم مشتریان از کارخانه را فراهم کرده است. خریدهایی که در این سایت انجام می‌شود علاوه بر قیمت پایین‌تر نسبت به فروشگاه‌های مشابه، دارای جدیدترین تاریخ‌مصرف است. در این سایت خریدار می‌تواند کالاهای مورد نیاز خود را از تولیدات به‌روز کارخانه‌ها انتخاب کند و کالا به‌طور مستقیم از کارخانه برای خریدار ارسال می‌شود و واسطه‌ای در این میان حضور ندارد تا کالا را در انبار خود نگهداری کند و با قیمتی متفاوت عرضه کند. در کنار تمام تسهیلات، ارسال خریدها در سطح شهر تهران و حومه، رودهن و بومهن و پردیس به‌صورت رایگان و با ماشین‌های مجهز به یخچال انجام می‌شود. در بازار آنلاین به‌روزرسان اغلب برندهای شناخته‌شده و معتبر با تنوع بسیار بالا محصولات خود را عرضه می‌کنند و خریداران می‌توانند علاوه بر خرید از برندهای مورد تاییدشان، از تخفیف‌های فروش کارخانه‌ها هم بهره‌مند شوند.

بومی‌سازی محصولات حوزه IT

شرکت بهین تکنولوژی ۲۶ سال است که در حوزه تولید محصولات آی تی کلاینت Client و زیرو کلاینت Zero Client  فعالیت می‌کند. این شرکت در سال ۲۰۱۹ محصولات جدیدی را به بازار عرضه کرده که بر اساس نیاز مشتری‌ها و بازار داخلی است. این محصولات شامل مینی پی سی miniPC با برند Univo است که از رده بسیار پایین تا بالاترین رده مدل‌های بدون فن هستند که در محیط‌های صنعتی و سیستم‌های حمل‌ونقل مورد استفاده قرار می‌گیرند. بهین تکنولوژی همچنین به گفته حمید توسلی مهندس صنایع این شرکت، برنامه‌هایی نیز برای آینده در زمینه هوش مصنوعی و AIO دارد که با همکاری دانشگاه‌های پلی تکنیک و شریف برای توسعه محصولات بر اساس نیاز مشتری‌های داخل اجرا خواهد شد. توسلی می‌گوید: «ما به دنبال بومی‌سازی محصول هستیم که نیازهای آی تی را برای مشتریان داخلی تامین کند.»

پرینتر با منوی فارسی

دریایی مدیر اجرایی شرکت آریا لیزر که با برند جی اند بی در حوزه مواد مصرفی پرینتر و تولید چاپگر محصولات خود را عرضه می‌کند از تولید و عرضه پرینتری خبر می‌دهد که منوی پیش‌فرض آن به زبان فارسی است.

دریایی می‌گوید: «امسال برای اولین بار در خاورمیانه پرینتری را وارد بازار کرده‌ایم که منوی فارسی دارد. منوی فارسی به بسیاری از کسانی که از این ابزار استفاده می‌کنند این امکان را می‌دهد که از تمامی امکانات آن استفاده کنند و این به بهره‌وری بهتر کمک می‌کند؛ و کسانی که تنها قادر به خواندن باشند می‌توانند از این دستگاه استفاده کنند.» پرینتر تولیدی شرکت آریا لیزر علاوه بر این‌ها نمایشگر لمسی بسیار قوی هم دارد، نمایشگری که به دلیل کیفیت موادی که در تولید آن به‌کاررفته، عمر طولانی‌تری هم دارد. به گفته دریایی قیمت این پرینتر یک‌سوم قیمت چاپگرهای مشابه است. در حال حاضر یک چاپگر سه‌کاره hp حدود ۶- ۷ میلیون تومان است اما این چاپگر قرار است با قیمتی حدود دو میلیون تومان وارد بازار شود.

باتری‌های ژل تولید ایران به‌زودی در بازار

شرکت پویان پیل پرتو ماندگار تولیدکننده باتری‌های اسیدی، باتری‌های مخصوص یو پی اس است. به گفته مرتضی یداللهی مدیرعامل این شرکت، مواد اولیه محصولات تولیدی آن از کارخانه هوآوی تامین می‌شود و ماشین‌آلات موجود در کارخانه هم تحت لیسانس هوآوی هستند. البته این شرکت قصد دارد در آینده نزدیک بخشی از مواد اولیه مورد نیاز را که امکان تولید آن‌ها در داخل کشور فراهم است مثل پلیت باتری و قسمت‌های دیگر و افزودنی‌های دیگر باتری را در ایران به خط تولید برساند تا نیازی به واردات مواد اولیه نباشد.

یداللهی می‌گوید در حال حاضر چهار رده از محصولاتی که توسط این شرکت در داخل کشور تولید می‌شود شامل باتری‌های ۲۸، ۴۸، ۶۵ و ۱۰۰ آمپر است که باتری‌های ۱۲ ولتی هستند. تولید این چهار رده از اول سال جاری آغاز شده است و طبق برنامه این شرکت، در آینده نزدیک قرار بر این است که تمام رنج‌هایی که در یو پی اس استفاده می‌شود توسط شرکت پویان پیل پرتو ماندگار تولید شود.

عبداللهی همچنین از تولید باتری‌های ژل توسط شرکت تحت مدیریتش هم خبر می‌دهد و می‌گوید: «قصد داریم در آینده نزدیک دستگاه تزریق ژل هم وارد کنیم و باتری‌های ژل که در ایران تولید نمی‌شود را تولید کنیم. اگر بتوانیم این دستگاه را وارد کشور کنیم و این باتری‌های را در ایران تولید کنیم نیاز بخش زیادی از صنایع خورشیدی و مخابراتی در داخل تامین خواهد شد.»

بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک «الکامپ» از ۲۷ تا ۳۰ تیرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار شد.

انتهای رپرتاژ خبری

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نمايشگاه الكامپ دانش بنیان بازار آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۷۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ درصد مواد اولیه تولید دارو در کشور وارداتی است

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام عین الهی صبح پنج شنبه در قالب سفر هیأت دولت به استان سمنان و بازدید از طرح‌های بهداشت و درمان با بیان اینکه پنجاه درصد مواد اولیه تولید دارو در کشور وارداتی است، ابراز داشت: با بهره‌گیری از شرکت‌های دانش بنیان و علوم و تکنولوژی‌های جدید به دنبال تولید مواد اولیه در داخل کشور هستیم.

وی ضمن بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی به لحاظ تولید دارو در کشور وجود دارد، افزود: نمونه بارز آن تولید چند دارو کمیاب و تخصصی در شهرک صنعتی سمنان است.

وزیر بهداشت ضمن بیان اینکه شرکت‌های فناوری و دانش بنیان بسیار در حوزه تولید دارو می‌توانند کمک کنند، ابراز داشت: هم اکنون ۹۹ درصد تولید دارو در داخل کشور کشور انجام می‌شود.

عین الهی ضمن بیان اینکه این شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند ضمن تولید دارو به حوزه تأمین مواد اولیه دارو در داخل کشور هم بپردازند، تصریح کرد: خوشبختانه استان سمنان به لحاظ معادن می‌تواند ظرفیت استفاده خوبی به این منظور باشد.

وی از افزایش فعالیت‌های پژوهشی حوزه پزشکی و دارویی در کشور خبر داد و افزود: امیدواریم با این‌گونه اقدامات بتوانیم در راستای تأمین نیازهای اساسی کشور گام‌های مؤثری برداریم.

کد خبر 6081724

دیگر خبرها

  • رونمایی از مینی‌بوس دانش‌بنیان با ظرفیت ۲۱ نفر در سمنان
  • افتتاح خوابگاه دانشجویی و رونمایی محصولات دانش بنیان در سمنان
  • محصولات فناورانه دانشگاه آزاد یادگار امام افزایش می‌یابد
  • ۵۰ درصد مواد اولیه تولید دارو در کشور وارداتی است
  • قیمت جدید مرغ اعلام شد/ ابراهیمی: مرغداران با ضرر می‌فروشند
  • ضعف ایران در کاربرد خودروهای برقی با وجود تولید محصولات با کیفیت و ارزان توسط دانش‌بنیان‌ها
  • امسال سال سرنوشت‌سازی برای شرکت‌های دانش‌بنیان است
  • دلایل عدم‌ تجاری‌سازی کیت‌های‌ برپایه DNA بررسی شد
  • دلایل عدم‌تجاری‌سازی کیت‌های‌تشخیص‌دهنده برپایه DNA مطرح شد
  • خط تولید پروتز‌های مفصل زانو و لگن گشایش یافت