Web Analytics Made Easy - Statcounter

درحالی که بیش از ۳ ماه از اخبار کمک نقدی ۵۰میلیارد تومانی اعضای اتاق بازرگانی تهران و بخش خصوصی به سیل‌زدگان کشور می‌گذرد، هنوز هیچ پولی برای سیل‌زدگان ارسال نشده است... به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، اوایل امسال که سیل استان‌های گلستان، خوزستان، لرستان و ۱۸ استان دیگر کشور را درگیر کرد، بسیاری از مردم کشور همدلانه برای کمک به سیل‌زدگان کشور دست به کار شدند و کمک‌های نقدی و غیرنقدی بسیاری در اختیار هلال احمر و کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در این میان روز ۲۱ فروردین ماه، خبری منتشر شد که بر اساس آن بخش خصوصی و اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کشور در نشست هم‌اندیشی برای کمک به سیل‌زدگان کشور وارد گود شده‌اند.

در اخبار منتشرشده از این نشست به‌نقل از رئیس اتاق بازرگانی تهران اعلام شد که «فعالان بخش خصوصی در گام عملی برای کمک به سیل‌زدگان، ۵۰ میلیارد تومان و انواع کمک‌های غیرنقدی را به این امر اختصاص دادند». خوانساری حتی در ادامه این نشست گفته بود: «این آغاز راه است و در ادامه هم کمک‌های نقدی و غیرنقدی را ادامه خواهیم داد و هم در بازسازی مناطق سیل‌زده، زیرساخت‌ها و خانه‌های آسیب‌دیدگان از سیل حضور پررنگ خواهیم داشت».

کمک ۵۰ میلیارد تومانی اعضای اتاق بازرگانی تهران و بخش خصوصی حاضر در این نشست به سیل‌زدگان کشور از سوی رسانه‌های رسمی در حالی اعلام شد که تا آن روز کل کمک‌های نقدی مردم ایران به هلال احمر چیزی کمتر از ۱۳۰ میلیارد تومان بود و این یعنی ورود بخش خصوصی برای جبران خسارت‌های واردشده به سیل‌زدگان با تمام قدرت.

اما حالا با گذشت بیش از ۳ ماه از آن روز و وعده خبر کمک ۵۰ میلیارد تومانی اعضای اتاق بازرگانی تهران و بخش خصوصی به سیل‌زدگان، به‌نظر می‌رسد ماجرا آن‌طور که در خبر‌ها آمده بود، پیش نرفته و اخبار به‌دست‌آمده نشان می‌دهد از میان ۵۰ میلیارد تومانی که بزرگان تجارت و صنعت و فعالان بخش خصوصی و حتی تعدادی از بانک‌ها وعده داده بودند، هیچ پولی به سیل‌زدگان داده نشده است.

بهمن عشقی دبیرکل اتاق بازرگانی تهران درخصوص میزان کمک‌های نقدی جمع‌آوری‌شده از وعده ۵۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی گفت: این رقم، مجموع کمک‌های تعهدی بخش خصوصی به سیل‌زدگان بود و این رقم آن زمان پرداخت نشد.

دبیرکل اتاق بازرگانی تهران درباره میزان کمک‌های نقدی پرداخت‌شده افزود: متأسفانه کمک‌های بسیار ناچیزی جمع شد و این کمک‌ها نیز همچنان در حساب‌های ماست و هنوز پرداخت نشده است؛ البته تعدادی از فعالان بخش خصوصی کمک‌هایی را به‌صورت غیرنقدی داشته‌اند که بخشی از آن‌ها توسط هلال احمر و بخشی از آن توسط خودشان برای مناطق سیل‌زده کشور ارسال شد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا کمک‌های نقدی جمع‌آوری‌شده بیش از ۲ میلیارد است یا نه گفت: متأسفانه مبلغ جمع‌آوری‌شده بسیار ناچیز است.

عشقی در ادامه با تأکید بر پیگیری کمک‌های وعده‌داده‌شده گفت: ما در حال حاضر پیگیر قول‌های داده‌شده در آن نشست هستیم و علاوه بر آن قرار است تا با همکاری استانداری گلستان و آزادسازی زمینی در این استان که از نظر ایمنی، شرایط لازم را داشته باشد، احداث یک شهرک را توسط اتاق بازرگانی تهران برای سیل‌زدگان این استان آغاز کنیم.

دبیرکل اتاق بازرگانی تهران با ابراز امیدواری نسبت به آغاز عملیات احداث این شهرک در نیمه دوم امسال خاطرنشان کرد: خوشبختانه بزرگان صنعت قول مساعد برای تأمین مصالح احداث این شهرک از جمله فولاد، سیمان و حتی خدمات فنی و مهندسی داده‌اند و به‌محض مشخص شدن محل احداث، عملیات اجرایی این شهرک آغاز خواهد شد. منبع: تسنیم

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رئیس اتاق بازرگانی تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۷۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهمنامه همکاری میان اتاق بازرگانی ایران و آلمان

روح الله خزایی معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند گفت : تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان این سازمان و اتاق بازرگانی ایران و آلمان طی نشستی با حضور رئیس اتاق ایران و آلمان و هئیت همراه با هدف ایجاد سهولت در روابط و مراودات اقتصادی طرفین امضا شد.

اعزام تجار و سرمایه گذاران آلمانی به منطقه، همکاری لازم به منظور احداث انبار و سوله در مرز تجاری شلمچه برای بازرگانان و تجار معرفی شده توسط اتاق مشترک، ایجاد پایگاه تجاری آلمان جهت صادرات به عراق در این مرز و همچنین همکاری طرفین برای برگزاری همایش ایران، آلمان و عراق در اروند از مهم ترین مفاد تفاهمنامه مذکور است.

به گفته او بر این اساس سازمان منطقه آزاد اروند متعهد می شود فرصت های سرمایه گذاری خود را در اختیار اتاق مشترک قرار دهد و در مقابل اتاق نیز تلاش می کند در نشست های اقتصادی و سمینارهای تخصصی این فرصت ها را به مخاطبین ارائه کند.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند همچنین با بیان اینکه مناطق آزاد ایران شرکای اقتصادی و تجاری مطمئنی هستند گفت : اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان مجموعه اروپایی مستقل و توانمندی است که روابط تجاری جدیدی بین دو کشور برقرار کرده و همکاری های موجود را توسعه می بخشد.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • ببینید | دعای رئیس اتاق بازرگانی درباره تعطیلی پنج‌شنبه‌ها؛ بی‌توجهی مجلس به مخالفت‌ها؟
  • راه اندازی رصدخانه ی تحقق شعار سال در اتاق بازرگانی سنندج
  • مخالفت اتاق بازرگانی ایران و آلمان با تحریم های جدید علیه تهران
  • رضایی: نقش دولت باید از متصدی به سیاست‌گذار تغییر کند
  • مخالفت اتاق بازرگانی ایران و آلمان با تحریم‌های جدید علیه تهران
  • اتاق بازرگانی در جهت تحقق شعار سال فعالیت کند
  • اتاق‌های بازرگانی در خوزستان باید فعال‌تر از گذشته باشند
  • درخواست اتاق بازرگانی از رهبر انقلاب برای تعطیلی شنبه ها
  • انعقاد تفاهمنامه همکاری میان اتاق بازرگانی ایران و آلمان
  • افتتاح دفتر نمایندگی اتاق مشترک ایران و آلمان در خرمشهر