Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-25@22:42:10 GMT

علت توقیف نفتکش انگلیسی به روایت سخنگوی دولت

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۷۴۷۰

علت توقیف نفتکش انگلیسی به روایت سخنگوی دولت

علی ربیعی سخنگوی دولت ظهر امروز (دوشنبه) در نشست خبری خود درباره موضع دولت در قبال واکنش انگلیس به توقیف نفتکش توسط ایران اظهار داشت: جالب است زمانی که نفتکش انگلیسی تخلف می‌کند و ایران واکنش به جا و به حق نشان می‌دهد برخی سریعا واکنش منفی نشان می‌دهند.

اهم اظهارات وی را به نقل از مهر بخوانید؛

* نفتکش انگلیسی دستگاه GPS خود را خاموش کرده، از مسیر خروجی وارد تنگه هرمز شده و به هشدارهای ما توجه نکرده، بنابراین اقدام ما در راستای امنیت آبراه و محیط زیست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* آنها می‌خواهند اقدام ایران را به عنوان واکنش به توقیف نفتکش ایرانی جلوه دهند. وقتی انگلیسی‌ها رفتار خصمانه در قبال نفتکش های ما نشان می‌دهند، که البته رفتار آنها غیر قانونی هم بود، دیگر نباید توقع داشته باشند که ایران اغماضی در تضمین امنیت آبراه‌های خود داشته باشد.

* اقدام ایران به هیچ وجه بحث تلافی نبوده بلکه اقدامی قانونی و بجا  بوده است. ما معتقدیم راهکارهای دیپلماتیک در این خصوص وجود دارد. زمانی که آمریکا و انگلیس کاری انجام می‌دهند به حق است و دیگران که چنین کاری کنند به ناحق است.

* {در خصوص آخرین وضعیت بازار ارز}: همین امروز قطعا رشد تورمی به شکل قبل، دیگر وجود ندارد و روند کاهشی دارد، یعنی گرانی شتاب‌دهنده در حال توقف است. حتما آثار میان مدت و بلند مدت این وضعیت را روی قیمت برخی کالاها خواهیم داشت.

* ثبات بازار به سرمایه گذاری کنش‌گران اقتصادی کمک می‌کند. در کوتاه مدت مجبور بودیم چند نرخی بودن را برای ایجاد ثبات در بازار ارز تحمل کنیم.

*دولت برای حمایت از دهک‌های پایین کماکان ارز ۴۲۰۰ تومانی را برای کالاهای خاص تا پایان سال در نظر می‌گیرد.

* ما با رفتارهای غیر اقتصادی به این ثبات در بازار ارز نرسیدیم، بازار متشکل ارزی کشف نرخ ارز است. نرخ ارز از پیش تعیین شده نخواهیم داشت.

* بخش اعظم دلیل کاهش قیمت ارز اتخاذ تصمیمات درست دولت و رفتار اقتصادی درست مردم بوده است.

* ما همراه با نگرانی مردم هستیم و امیدواریم شوکی که در ۱۸ ماهه اخیر تحریم های شدید برای ما ایجاد کرد را با رفتار صحیح مردم و سیاست های مناسب دولت به خوبی پشت سر بگذاریم.

ادامه دارد...

۲۱۷۲۱۵

کد خبر 1282321

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: علی ربیعی سخنگوی دولت نفتکش نفتکش ایران و انگلیس باشگاه استقلال ایالات متحده آمریکا باشگاه پرسپولیس ایران و آمریکا خودرو انگلیس دادگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۷۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را/ دود این سیاستها به چشم صادر کننده‌ها می‌رود

بهمن عشقی؛رییس اتاق بازرگانی تهران در گفت‌وگو با «هم‌میهن» گفت : پیام روشن دولت درباره اختصاص چنین قیمتی برای دلار این است که صادرکننده را از چرخه تولید خارج کند.

این شیوه باعث شده تا بین ۱۵ تا ۲۰ میلیارد دلار ناترازی در صادرات غیرنفتی داشته باشیم و این رفتار باعث کاهش ارزش صادراتی کشور سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱شده است.

هم‌میهن نوشت: دولت می‌گوید حدود ۴۹ میلیارد دلار صادرات داشته و حدود ۶۷ میلیارد دلار نیز واردات داشته‌ایم در نتیجه با کسری مواجه هستیم.

حتماً دولت این سیاست را تغییر خواهد داد چون اصولاً دولت‌ها در ایران عادت دارند چوب و پیاز را با هم بخورند.

اگر امروز هم دولت بر رفتار خود اصرار کند فردا قطعاً عقب‌نشینی خواهد کرد اما دود آن به چشم کشور و صادرکننده می‌رود چون مدیران که خسارتی پرداخت نمی‌کنند و این مردم هستند که از سوءتدبیرها دچار خسارت می‌شوند.

۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898902

دیگر خبرها

  • واکنش دستیار رئیس جمهور به رفتار‌های تند در مواجهه با بی حجابی (فیلم)
  • واکنش آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی توماج صالحی
  • (ویدیو) واکنش دستیار رئیس جمهور به رفتار‌های تند در مواجهه با بی‌حجابی
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • واکنش ایران به درخواست بی اساس آرژانتین برای استرداد یکی از مقامات ایرانی
  • واکنش سخنگوی دولت به افتتاح ابرپروژه سد و نیروگاه ایرانی‎ساز در سریلانکا
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را/ دود این سیاستها به چشم صادر کننده‌ها می‌رود
  • فیلم/ پاسخ سخنگوی دولت درباره حقابه هیرمند