Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-23@08:01:38 GMT

آمانو درگذشت/عراقچی تسلیت گفت

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۷۴۸۸

آمانو درگذشت/عراقچی تسلیت گفت

معاون سیاسی وزارت امور خارجه درگذشت مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را تسلیت گفت.

به گزارش ایمنا، «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه ضمن ابراز همدردی با درگذشتگان  یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حساب توییتری خود نوشت: همدردی عمیق من برای مرگ آمانو. ما به صورت خیلی نزدیکی با یکدیگر کار کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من عملکرد شایسته و حرفه‌ای او را به عنوان مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که منجر به خاتمه بخشیدن به پرونده پی‌ام‌دی و ۱۵ گزارش متوالی مبنی بر اینکه ایران به صورت کامل به برجام پایبند بوده است را تحسین می کنم. خداوند روح ایشان را قرین رحمت الهی گرداند.

تارنمای آژانس با انتشار اطلاعیه دبیرخانه این نهاد اطلاع داد، "یوکیا آمانو " درگذشت و پرچم آژانس به حالت نیمه افراشته درخواهد آمد.

هفته گذشته اعلام شد که «یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی قصد دارد به دلیل ابتلا به یک بیماری نامشخص، زودتر از موعد از سمت خود استعفا کند. به نوع بیماری آمانو در بیانیه آژانس و رسانه ها اشاره ای نشده است.

آمانو دیپلمات ژاپنی ۷۲ ساله، در سال ۲۰۱۷ میلادی برای سومین دوره چهار ساله به عنوان مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی منصوب شد و قرار بود تا ۳۰ نوامبر ۲۰۲۱ این پست را عهده دار باشد.

از جمله مسئولیت های آژانس بین المللی انرژی اتمی، نظارت بر فعالیت های هسته ای ایران در چارچوب برجام است.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: توییتر سیدعباس عراقچی یوکیا آمانو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۷۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت رهبر انقلاب برای درگذشت پرویز داوودی

آفتاب‌‌نیوز :

 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت پرویز داوودی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و از مدیران مؤمن، انقلابی و دانشمند را تسلیت گفتند.

متن پیام رهبر انقلاب به این شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

درگذشت مرحوم مغفور جناب آقای دکتر پرویز داوودی از مدیران مومن و انقلابی و دانشمند را به خاندان محترم ایشان و به جامعه علمی کشور تسلیت عرض می‌کنم.

خدمت مخلصانه و بی‌شائبه در مسؤولیت‌پذیری ایشان در مسؤولیت‌های بزرگ در طول سالیان طولانی، چهره یک مدیر بااخلاص و کارآزموده و پرتلاش از آن مرحوم را نشان داد و این در محاسبات الهی ارزشی والاست.

رحمت و مغفرت الهی را برای ایشان مسألت می‌کنم.

سیدعلی خامنه‌ای

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • گروسی : ایران چند هفته با در اختیار داشتن اورانیوم غنی شده کافی برای ساختن بمب اتم فاصله دارد نه چند ماه
  • گروسی: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند/ قصد دارم به زودی به ایران بروم
  • ایران با ساخت بمب اتم "چند هفته، نه چند ماه" فاصله دارد
  • اظهارنظر گروسی درباره هسته‌ای شدن ایران/ به تهران می‌روم
  • گروسی: به زودی به ایران سفر می‌کنم
  • گروسی: ایران چند هفته با در اختیار داشتن اورانیوم غنی‌شده کافی برای ساختن بمب اتم فاصله دارد
  • حماس درگذشت عالم برجسته یمنی را تسلیت گفت
  • گروسی به ایران می آید؟ | پیام جدید مدیرکل آژانس به تهران | واکنش به تهدید حملات هسته‌ای
  • پیام تسلیت رهبر انقلاب برای درگذشت پرویز داوودی
  • تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت پرویز داودی