Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-16@23:39:41 GMT

هیات تجاری اتاق ایران به ترکمنستان می‌رود

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۷۵۵۷

هیات تجاری اتاق ایران به ترکمنستان می‌رود

همزمان با برگزاری نخستین همایش اقتصادی خزر در ترکمنستان طی روزهای ۲۰ و ۲۱ مرداد ۱۳۹۸، هیاتی متشکل از فعالان بخش خصوصی از سوی اتاق ایران به این کشور اعزام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، همزمان با برگزاری نخستین همایش اقتصادی خزر در ترکمنستان، هیاتی متشکل از فعالان بخش خصوصی از سوی اتاق ایران به این کشور اعزام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

طبق اعلام معاونت بین الملل اتاق ایران، این همایش طی روزهای ۲۰ و ۲۱ مرداد سال جاری در شهر آوازه ترکمنستان برگزار می شود. سران دولت‌ها و فعالان اقتصادی از ۵ کشور ترکمنستان، روسیه، جمهوری آذربایجان، قزاقستان و ایران در این همایش حضور خواهند داشت و همایش تجاری، نمایشگاه، مذاکرات چندجانبه و دوجانبه جزو بخش‌های جانبی همایش خواهد بود.

 

معاونت بین الملل اتاق ایران از فعالان بخش خصوصی فعال در زمینه های حمل و نقل (به ویژه حمل و نقل دریایی)، گردشگری، صنایع غذایی، انرژی، مصالح ساختمانی، معدن و سرمایه‌گذاری مشترک برای حضور در هیات تجاری اعزامی از سوی ایران دعوت کرده است.

 

در حاشیه همایش اقتصادی خزر، دو نمایشگاه «فناوری‌های نوین» و «ترکمن صحراسی» با حضور فعالان اقتصادی ۵ کشور برگزار خواهد شد. موضوع نمایشگاه اول فناوری‌های نوین در حوزه تجارت و نمایشگاه دوم خودروهای سواری، مسافربری، خودروهای سنگین و ماشین‌آلات ویژه، طراحی‌های نوین ماشین‌سازی، جدیدترین طراحی‌های صوتی و ویدیوئی، سیستم‌های امنیتی و دزدگیر خودرو است.

 

همچنین شماره تلفن ۸۵۷۳۲۳۷۵ از سوی معاونت بین‌الملل اتاق ایران جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره مشارکت و ثبت نام در هیأت اعزامی اعلام شده است./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیرجند خراسان جنوبي روزنامه شیراز اردبیل مقام معظم رهبری نماز جمعه کتابخانه های عمومی ارزانی خراسان جنوبی ایران و ترکمنستان ترکمنستان اتاق بازرگانی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۷۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای کامل قانون تسهیل صدور مجوز‌ها پیش از پایان دولت



به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز در نشست هیئت مقررات زدایی گفت: هر سال حمایت‌ها و پشتیبانی‌های جدی‌تری را از سوی مقام معظم رهبری و دولت برای بهبود محیط کسب و کار دریافت می‌کنیم. سه سال اخیر را می‌توان یک نقطه تحول در این حوزه دانست. هیأت مقررات زدایی پیشبرد قانون را بر عهده دارد، اما در عمل خود فعالان اقتصادی و تشکل‌ها این چرخه را به پیش می‌برند.
وی افزود: اتاق اصناف در کنار دو اتاق دیگر راهبری را انجام می‌دهند. امیدوار هستیم امسال پس از پایان زمان حکمی که در قانون تسهیل صدور مجوز‌ها وجود دارد، به خدمت رئیس جمهور برسیم و گزارش دهیم که این قانون پیش از پایان دولت به طور کامل اجرا شده است.

پایان مهلت تبدیل پروانه کسب به شناسه یکتا در اردیبهشت


امیر سیاح رئیس مرکز مقررات زدایی با بیان اینکه بسیاری از اتحادیه‌ها تلاش کردند و ۳۰۰ هزار پروانه کسب را به شناسه یکتا تبدیل کردند، گفت: در حال حاضر در ابتدای کارزار تبدیل دو میلیون مجوز صنفی به شناسه یکتا هستیم. بزرگترین اصناف کشور پای این کار آمده‌اند. این کار آخرین گام قانون تسهیل صدور مجوز‌ها است.
این کارزار از بعد از عید فطر آغاز شده و تا ۲۵ اردیبهشت ماه باید این کار انجام شود. اتحادیه‌های صنفی میز خدمت برگزار می‌کنند و آموزش می‌دهند تا در این تاریخ دیگر همه اصناف شناسه یکتا داشته باشند. خدمات حکومتی به تدریج برای اصنافی که شناسه یکتا نداشته باشند حذف خواهد شد.

سه ابهام اتاق اصناف در صدور شناسه یکتا

نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به اینکه ما حدود سه میلیون فعال صنفی داریم که بخشی از آنها شناسه یکتا دریافت کردند، گفت: سوال این است که آیا همه فعالان باید شناسه دریافت کنند یا اینکه از زمانی به بعد هم زمان با صدور پروانه کسب شناسه یکتا نیز صادر شده است؟ سوال دومی که وجود دارد این است که این شناسه چه مزیتی برای اصناف خواهد داشت؟ بحث دیگری که وجود دارد این است که آیا تفاوتی بین فعالانی که پروانه دارند و افرادی که پروانه ندارند وجود دارد؟

تقویت نظارت پسینی اتحادیه‌های صنفی با کمک شناسه یکتا

سیاح در پاسخ به ابهامات مطرح شده از سوی اتاق اصناف اظهار کرد: تا کنون افراد با کد ملی احراز هویت می‌شدند، اما فعالان اقتصادی کد اختصاصی نداشتند. قانون این مسئله را به اسم شناسه یکتا در سال ۱۴۰۰ تعیین کرد. این شناسه کمک می‌کند تا فعالان بتوانند خدمات دولتی را به صورت غیر حضوری دریافت کنند. برای اصناف و اتحادیه‌ها هم این امکان به وجود می‌آید که افراد بدون پروانه شناسه شناسایی شوند.
وی گفت: شناسه یکتا برای فعالان اقتصادی الزامی است و در بحث قانون پایانه‌های فروشگاهی نیز ملاک است؛ بنابراین اگر فردی پروانه نداشته باشد، از دریافت خدمات حکومتی منع می‌شود. به طور مثال اگر گاز ارزان دریافت می‌کرده است دیگر چنین امکانی نخواهد داشت. این مسئله سبب می‌شود در نهایت افراد ناچار به دریافت پروانه شوند که نظارت پسینی اتحادیه‌ها را تقویت خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • چرا اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالف است؟
  • اتاق بازرگانی تجدید نظر درباره تعطیلی روز پنجشنبه را خواستار شد
  • مخالفت اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها به جای شنبه‌ها
  • اولتیماتوم دولت برای اجرای قانون تسهیل صدور مجوز‌ها
  • اجرای کامل قانون تسهیل صدور مجوز‌ها پیش از پایان دولت
  • نقش موثر اتاق‌های سه‌گانه در تسهیل صدور مجوزها
  • تقدیر رئیس اتاق بازرگانی از پاسخ ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • موانع مشارکت مردم در اقتصاد باید رفع شود/ واحد‌های تولیدی با مشکلات تأمین ارز و نقدینگی مواجه اند؛ بانک مرکزی برای این وضعیت تدبیری بیندیشد
  • پیشنهادات ۱۶ گانه عضو هیات رئیسه اتاق ایران برای تحقق «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • فعالان اقتصادی پیشگامان ورود به عصر جدید علم و فناوری