Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفر «ظریف» به نیکاراگوئه، ایران به عنوان یک کشور ساحلی حق توقیف نفتکش انگلیسی را داشته است، انتصاب رؤسای بنیاد مستضعفان و کمیته امداد امام خمینی از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در دوشنبه ۳۱ تیر است.

به گزارش خبرگزاری شبستان،  سفر «ظریف» به نیکاراگوئه، ایران به عنوان یک کشور ساحلی حق توقیف نفتکش انگلیسی را داشته است، انتصاب رؤسای بنیاد مستضعفان و کمیته امداد امام خمینی از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در دوشنبه ۳۱ تیر است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفر «ظریف» به نیکاراگوئه

«محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه در ادامه سفر خود به آمریکای لاتین، ساعتی پیش با استقبال وزیر امور خارجه، دو تن از مشاوران رئیس جمهور و رئیس گروه دوستی ایران و نیکاراگوئه وارد «ماناگوآ» پایتخت این کشور شد.

 

بر اساس این گزارش وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به نیکاراگوئه با تعدادی از مقامات ارشد این کشور آمریکای لاتین از جمله رئیس‌جمهور و همتای خود دیدار و رایزنی خواهد کرد.

 

ظریف پیش از سفر به نیکاراگوئه به ونزوئلا سفر کرده بود و ضمن شرکت در اجلاس نم، با رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور و همتای ونزوئلایی خود دیدار و رایزنی کرد.

 

پرچمی که درمقابل انقلاب ایستاده، همان پرچم مقابل ابراهیم، موسی و عیسی است

دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای با بازنشر مطلبی با عنوان «همان پرچم» به نقل از رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران نوشت: پرچمی که در مقابل انقلاب ایستاده، همان پرچمی است که در مقابل ابراهیم، موسی و عیسی برافراشته بود. آنها نابود شدند و موسی، عیسی و ابراهیم زنده‌اند. علّت این است که خدای متعال به حضرت موسیٰ فرمود: نترسید، دچار اشتباه در محاسبه نشوید، خدا با شما است، اِنَّنی مَعَکُما.

 

اجرای قانون ثبت اموال مسئولان موجب کاهش تخلفات است

«محمد حسینی» در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد ابلاغ قانون ثبت اموال و دارایی مسئولان از سوی ریاست دستگاه قضاو اجرایی شدن این قانون گفت: این ابلاغیه بر اساس قانون اساسی است که قوه قضاییه موظف به ثبت اموال و دارایی مسئولان است این قانون  مشتمل بر اموال وزراء، روسای سه قوه و ..... است.

 

وزیر ارشاد دولت دهم افزود: این قانون پس از  تایید شورای نگهبان و تصویب مجمع تشخیص به قوه قضاییه رسید و سپس ابلاغ شد این قانون نمایندگان استانداران ، فرماندران  و مدیران ارشد نظام را در بر می گیرد و طبق آن مقرر شده است تا  دارایی و سرمایه مسئولان در ابتدای شروع خدمت اعلام و در پایان دوره ریاست آنها نیز  لیست اموال شان به سمع و نظر مرجع قضایی برسد  تا اگر فردی افزایش  بی رویه در جمع آوری اموال و دارایی ها دارد با او برخورد شود.

 

وی در مورد اجرایی شدن این قانون اظهار کرد: اجرایی شدن این قانون اقدام سختی نیست و هر استان می تواند با تقسیم کار بر مدیران خود نظارت کند.

 

فعالیت ۱۳ گروه جهادی برای مقابله با آفت ملخ ها در مزارع کرمان

«صادق مفرد» در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد پروژه نجات انجیرستان ها در مناطق سیل زده توسط گروههای جهادی گفت: تقریبا قریب به 50 روز 950 جهادگر در مناطق سیل زده لرستان در آغاز ماه رمضان حضور یافتند و 16 هزار درخت در 130 باغ نجات یافت و از فرسودگی و از بین رفتن بزرگترین قطب انجیر سیاه که قطب صادرات کشور است جلوگیری کردند.

 

مسئول مرکز مطالعات و هدایت حرکت‌های جهادی افزود: با فعالیت جهادگران در این مناطق قریب به 5 هزار نفر سکنه این مناطق از مشکلات پیش رو نجات یافتند و شغل آنها حفظ شد.

 

وی ادامه داد: در این طرح آستان قدس رضوی، قرارگاه محرومیت زدایی سپاه، جهاد کشاورزی  به همراه نیروهای جهادی و خیرین همت کردند تا بزرگترین قطب صادرات انجیر کشور به حیات خود ادامه دهد.

 

مفرد  در مورد طرح های جدید کشاورزی اظهار کرد موضوع ملخ های کرمان از دیگرموضوعاتی است که جهادگران آن را دنبال میکند تا بتوانند آفتهای ملخ ها را کاهش دهند.

 

ایران و نیکاراگوئه در برابر سیاست‌های توسعه‌طلبانه پیروز شده‌اند

«محمد جواد ظریف» بامداد روز دوشنبه در هنگام ورود به نیکاراگوئه که مورد استقبال همتای خود در این کشور آمریکای لاتین قرار گرفت در جمع خبرنگاران در تشریح اهداف سفر خود گفت : خوشحال هستم که به نیکاراگوئه سفر کرده‌ام  و در ابتدا  فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب نیکاراگوئه  را به مردم و دولت این کشور تبریک می‌گویم.

 

وزیر امور خارجه ادامه داد: مردم ایران و نیکاراگوئه هم‌زمان در یک سال انقلاب کردند و هر دو  اکنون در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب خود قرار دارند و این تنها یک نمونه از موضوعاتی است که مردم دو کشور را به یکدیگر پیوند داده است.

 

این دیپلمات عالیرتبه کشورمان تصریح کرد:  هر دو کشور در برابر سیاست های توسعه طلبانه مقاومت کرده‌اند و پیروز شده اند و در همین چارچوب لازم است همکاری های دو کشور برای مقابله با این سیاست ها و همچنین توسعه روابط ایران و نیکاراگوئه ادامه پیدا کند.

 

ایران به عنوان یک کشور ساحلی حق توقیف نفتکش انگلیسی را داشته است

«داریوش اشرافی» در گفت و گو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان راجع به اقدامات حقوق بین الملل که ایران می تواند در خصوص توقیف نفتکش انگلیسی از آن بهره مند شود، گفت: حقوق دریاها و عرف دریانوردی بین المللی این حق را به کشور ساحلی می دهد که نه تنها در آب های ساحلی اش بلکه حتی در منطقه مجاور آن اگر کشتی مرتکب تخلف زیست محیطی یا اقدامی مرتبط با قاچاق یا نقض مقررات بهداشتی شود، این کشور قوانین خودش را بر کشتی متخلف اعمال کند.

 

استاد حقوق بین الملل در ایران با بیان اینکه در گذشته ها نیز در آب های بین المللی اگر اصطکاکی بین دو کشتی پدید می آمد، کشتی ها می توانستند در آب های خودشان قوانین داخلی کشورشان را بر کشتی های دیگر اعمال کنند، افزود: آنچه که رهبر جمهوری اسلامی ایران در خصوص مقابله با نفتکش های انگلیسی بیان کردند به یکی از اصول شناخته شده حقوق بین الملل باز می گردد یعنی اصل اقدام متقابل.

 

وی اصل اقدام متقابل بر اساس حقوق بین الملل را یک حق برای کشورها دانست و اظهار داشت: بر اساس این حق، کشورها می توانند از منافع و حقوق خودشان در صحنه بین المللی در تعامل با کشورهای دیگر دفاع کنند و نفتکش ایرانی با تکیه بر مصوبات اتحادیه اروپا توقیف شده است در حالی که مصوبات ساحلی اروپا برای اعضای این اتحادیه لازم الاجراست و اتحادیه اروپا در جایگاه بین المللی نیست که بتواند مصوبات خودش را بر کشورهای غیر عضو تحمیل کند.

 

اشرافی اقدام بریتانیا در توقیف نفتکش ایرانی در تنگه جبل الطارق که موجب واکنش ایران و توقیف نفتکش این کشور در تنگه هرمز شد را خلاف قوانین بین المللی و نوعی اختلال در آزادی کشتیرانی تلقی کرد و گفت: اگر بریتانیا این قضیه را حل نکند با توجه به فقدان یک نظام خاص حمایتی تنها راه ایران اقدام متقابل است و چه بسا ایران نفتکش انگلیسی را با استناد به همین حق اقدام متقابل توقیف کرده باشد.

 

با تروریست‌ها مذاکره نمی‌کنیم/ استفاده غیرقانونی از واژه تحریم را تحریم کنیم

«محمد جواد ظریف» در نشست دفاع از منشور ملل متحد و هنجارهای حقوق بین‌الملل که در کاراکاس پایتخت ونزوئلا برگزار شد، با تاکید بر اینکه آنچه که آمریکا به اسم تحریم انجام می‌دهد، تحریم نیست و تروریسم اقتصادی است، خاطرنشان کرد: ابهامی در مورد این موضوع نیست. شما واژه تروریسم را جست‌وجو کنید. در لغت‌نامه در تعریف واژه تروریسم آمده است: "تروریسم استفاده غیرقانونی از خشونت و یا ارعاب به خصوص علیه غیرنظامیان برای دنبال کردن اهداف سیاسی است." این تعریف گوگل از تروریسم است.

 

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه سخنان خود خطاب به حاضران شرکت‌کننده در این نشست افزود: بنابراین دوستان لطفا استفاده از واژه تحریم را متوقف کنید. تحریم وسیله‌ای برای تحمیل یک فرمان قانونی است. تحریم‌ها دارای یک پشتوانه قانونی هستند اما اقداماتی که آمریکایی‌ها به اسم تحریم انجام می‌دهند، یک تروریسم اقتصادی است. ما نیاز داریم در مورد آنچه که ایالات متحده در حال حاضر اعمال می‌کند، از واژه تروریسم استفاده کنیم.

 

انتصاب رؤسای بنیاد مستضعفان و کمیته امداد امام خمینی

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در احکام جداگانه‌ای آقای مهندس پرویز فتاح را به ریاست بنیاد مستضعفان و آقای مرتضی بختیاری را به ریاست کمیته امداد امام خمینی منصوب کردند.

 

افراد ناسالم و ناصالح باید از دستگاه قضایی بروند

حجت الاسلام «محمد جعفر منتظری» در سلسله نشست های دوشنبه های گام دوم انقلاب با اشاره به ابعاد تفکر بسیجی گفت: چرا رهبر انقلاب به مدیران تاکید می کنند از زندگی اشرافی گری دوری کنند؟ چرا امام اجازه نداد حسینیه را رنگ بزنند؟ چرا امروز حسینیه رهبر انقلاب همچنان با زیلوهای بافت میبد یزد مزین است؟ زیرا مدیران و مسئولان باید از اشرافی فاصله بگیرند تا درد جامعه را بفهمند.

 

دادستان کل کشور افزود: البته ممکن است در مواردی این موضوع غیر قابل اجتناب باشد و با توجه به شرایط کشور و ضرورت هایی ایجاد شود تا در این موارد نیز باید نکاتی را رعایت کنیم.

 

حجت الاسلام منتظری با بیان اینکه بخش قابل توجه ای از مشکلات در جامعه به دلیل عدم تفکر بسیجی در میان مدیران است، تصریح کرد: مدیری که درد جامعه را در جامعه حس نکند، نمی تواند بفهمد توده زجر کشیده در جامعه چه می کشند. تفکر بسیجی متاسفانه در میان مدیران کم است و امثال شما حقوقدانان بسیجی باید این کار را انجام دهید و ابتدا تلاش کنیم این معنا را در زندگی خود پیاده کنیم.

 

دادستان کل کشور گفت: یک مدیر پاکدست و حلال خور اجازه نمی دهد در دستگاه خود افرادی تحت تاثیر سوء استفاده قرار بگیرند و دچار مشکل شوند. چرا امروز شاهد پرونده های میلیاردی اختلاس هستیم که دستگاه قضایی را با مشکلات زیادی روبرو می کند؟ در حقیقت ما در تقوا و تفکر بسیجی دچار مشکل هستیم و هم راه و رسم قرآن و آموزه های آن فاصله گرفتیم و یا در این موضوع ضعیف هستیم./

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیرجند روزنامه خراسان جنوبي مقام معظم رهبری شیراز اردبیل رهبری اوقات فراغت حج مشهد سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۷۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجازه ندهید حتی یک کودک از تحصیل جا بماند

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: تمام موسسات خیریه استان فارس نباید اجازه دهند در شهر، روستا و یا در سطح محلات یک کودک به دلیل فقر از تحصیل جا بماند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، حبیب آسوده امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در آئین نکوداشت و تجلیل از از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری استان فارس اظهار کرد: در هنگام نام بردن از کمیته امداد نه تنها یک نهاد و سازمان خاص در نظام مد نظر است بلکه فرمان تأسیس یک نظام مردم پایه که کنار هم قرار بگیرند و محرومین را فراموش نکنند، مطرح است.

وی افزود: کمیته امداد مبتنی بر موضوع یک نهاد مردمی و برخواسته از مردم و در خدمت به مردم شکل گرفته است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) به هدف برگزاری این آئین اشاره و تصریح کرد: بیست و مین آئین تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری با دو هدف اساسی تجلیل و تکریم نیکوکاران و مؤسسات خیریه و هدف دوم در راستای ترغیب مردم به مشارکت در امور خیر برگزار می‌شود.

آسوده با اشاره به اینکه هیچ دولتی بدون مشارکت مردم، توسعه پذیر نیست، تاکید کرد: هم مردم، هم خیرین و هم مسئولین باید بدانند بدون همگرایی میان دولت‌ها و گروه‌های مرجع، توسعه شکل نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: در استان فارس باید شش موضوع با همفکری همه ریشه کن شود و این موضوع اتفاق نیافتد که در این استان کودکی به دلیل فقر تحصیلی از استعدادی که خداوند به او داده است، از تحصیل باز بماند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) در این آئین از تمام مؤسسات خیریه استان فارس درخواست کرد که اجازه ندهند در شهر، روستا و یا در سطح محلات یک کودک به دلیل فقر از تحصیل جا بماند.

آسوده اضافه کرد: در برگزاری این آئین در سال آینده، در استان فارس باید این گزارش به مردم ارائه شود که ترک و فقر تحصیلی دانش آموزان کم شده است.

وی در ادامه سخنان خود به موضوع ازدواج اشاره کرد و افزود: ازدواج و فرزند آوری و جمعیت تنها یک موضوع است. این در حالی است که نشاط اجتماعی، کاهش آسیب‌های اجتماعی و مباحث فردی و اجتماعی را باید مد نظر داشت.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه دولت گام‌های مؤثری در موضوع ازدواج برداشته است، اظهار کرد: مردم هم باید در این عرصه حضور یابند.

آسوده ابراز امیدواری کرد: به ازدواج آسان جوانان استان فارس کمک شود و گفتمان سازی برای ساده گرفتن در ازدواج با استفاده از ظرفیت گروه‌های مردم محلات و ترویج زندگی ساده صورت گیرد.

وی خاطر نشان کرد: این موضوع را باور داریم که در حوزه مسکن هزینه آن بسیار سنگین است، اما مردم استان فارس بسیار خیر هستند. لذا خیرین اگر در این حوزه پای کار باشند یک کار خیر ماندگار رقم می‌خورد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار کرد: استان فارس قطب پزشکی و سلامت است. اما درد درمان در کنار درد فقر، درد مضاعف و سختی است.

آسوده ادامه داد: در آسیب‌های اجتماعی همچون طلاق و اعتیاد که به جامعه و نظام جامعه آسیب می‌زند مردم و گروه‌های مردمی باید به میدان بیایند تا دشمن نتواند از این فرصت استفاده کند و ذهن مردم را منحرف کند و در اینجا افسران مردمی خیر و احسان هستند که می‌توانند با اعتمادی که مردم به آنها دارند در کنار فعالیت‌های خیرخواهانه موضوعات آسیب‌های اجتماعی را پیگیری و رفع کنند.

با استفاده از ظرفیت مجموعه‌های خیریه امکان خدمت گذاری شایسته به جامعه هدف وجود دارد

در ادامه این مراسم همچنین مرتضی موصلی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) در سخنانی اظهار کرد: یکی از شاخصه‌های استان فارس وجود خیران و نیکوکارانی است که در حوزه‌های مختلف استان فعالیت دارند و کارکردهای ارزشمندی دارند.

وی افزود: این همایش در جهت هم افزایی ظرفیت‌های استان در جهت توسعه عدالت اجتماعی و خدمت گذاری به جامعه اسلامی برگزار شد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: این مراسم با حضور ۵۰۰ مؤسسه، مرکز نیکوکاری و گروه جهادی برگزار شد تا در راستای تحقق شعار سال با مشارکت مردم، زمینه‌ای فراهم شود تا در خدمت به جامعه اسلامی و خانواده‌هایی که به هر دلیل در شرایط اقتصادی ضعیف‌تر هستند بتوانیم عملکرد بهتری را داشته باشیم.

موصلی ابراز امیدواری کرد: اگر از ظرفیت تمام مجموعه‌های خیریه و احسان پای کار بیایند امکان خدمت گذاری شایسته به جامعه هدف در همه حوزه‌ها وجود خواهد داشت.

وی ادامه داد: بخش قابل توجهی از خدماتی که در سال گذشته در خدمت گزاری به جامعه هدف ما در سطح استان صورت گرفت مرهوم کمک‌های خیرین و مجموعه نیکوکاران بود. این در حالی است که بیش از ۴۵۰ هزار نیکوکار حقیقی در مجموع امداد امام خمینی (ره) مشارکت دارند و بیش از ۴۴۰ مرکز نیکوکاری در این حوزه فعال هستند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به فعالیت ۴۰۰ مؤسسه خیریه و تعداد قابل توجهی از گروه‌های جهادی که تلاش آنها معطوف به خدمت جامعه هدف است، افزود: بر این باوریم که ۳۰ درصد از منابع سال گذشته که در بخش‌های ازدواج، مسکن نیازمندان و تحصیل انجام شد با کمک خیرین و نیکوکاران استان فارس بود.

کد خبر 747630

دیگر خبرها

  • اجازه ندهید حتی یک کودک از تحصیل جا بماند
  • خودکفایی ۴ هزار و ۵۹۸ مددجوی استان همدان
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • نخستین رویداد کارآفرینی دانش آموزان کمیته امداد امام خمینی(ره)
  • ایرانیان در سال گذشته ۷۰۰ میلیارد تومان صدقه دادند
  • مخبر: کسی بدون نظر جمهوری اسلامی توان تصمیم‌گیری در منطقه را ندارد
  • کسی بدون نظر جمهوری اسلامی توان تصمیم‌گیری در منطقه را ندارد
  • مخبر: نخبگان سرمایه‌های اصلی کشور هستند/ نظام سلطه جرات مقابله نظامی با ایران را ندارد
  • نخبگان سرمایه‌های اصلی کشور هستند
  • خودکفایی ۲ هزار خانوارتحت حمایت کمیته امداد