Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: در قرن‌های اخیر شاهد تحریم‌هایی از سوی دشمنان هستیم. آن‌ها با ابزار تحریم می‌خواهند محدودیت‌هایی را ایجاد کنند. تحریم‌های آمریکا در تمامی سطوح وجود دارد اما در این زنجیره تحریم ایران ویژگی‌هایی دارد که برخلاف صلح و حقوق بشر است.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله اعرافی امروز (دوشنبه، 31 تیرماه) در همایش «تحریم در تقابل با صلح جهانی از نگاه ادیان» که با حضور نخبگان ادیان و مذاهب،‌رحمانی فضلی –وزیر کشور و اساتید برجسته حوزه و دانشگاه در حسینیه الزهرا (س) سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: ما معتقدیم که رنگین‌کمان ادیان و مذاهب بر اساس یک اصول مشترک در حوزه‌های فلسفی، حقوقی، ارزشی و فقهی می‌تواند جبهه مشترکی در جهان داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما معتقد به یک اصل پیشین قبل از دین هستیم و آن را به عنوان مستقلات تولید و مفاهیم فلسفه و عقل می‌پذیریم و آن منطق نسبت‌گرایی است.

وی گفت: ما از حقانیت اسلام دفاع می‌کنیم و از منطق آن سخن می‌گوییم اما نسبی‌گرایی مطلق، منطق فلسفی درستی ندارد و نسبیت گرایی یک بار بر اساس پست مدرنیسم همه چیز تفسیر می‌شود و دراین نگاه گفت‌وگو یک تعارف برای مسائل زودگذر است. اگر گفت‌وگو براساس اعتقاد به مشترکات عقلی، فلسفی و انسانی باشد منطق آن استوارتر است. نظامات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی تابع خرده‌فرهنگ‌های مختلف نیست بلکه این موارد یک آبشخور فرهنگی مشترک دارند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: در فلسفه مشترک انسان دارای نظام حقوقی، فقهی‌،اخلاقی و ارزشی است. البته بشر هنوز گام‌های زیادی دارد تا بتواند به گفت‌وگوی عمیق و فلسفی پی ببرد. ما یک گفت‌وگوی دینی داریم که ادیان آسمانی و الهی دارای کلام، فلسفه، حقوق و اخلاق مشترک هستند. هدف از برگزاری این همایش این است که سه سطح انسانی، دینی و مذهبی مورد بررسی قرار بگیرد. معتقدیم این رنگین‌کمان دینی که در ایران وجود دارد ناشی از این امر است که دین به نژاد و قوم و زبان محدود نمی‌شود. در قرن اخیر تحریم‌هایی از سوی دشمنان صورت گرفته است. آن‌ها با ابزار تحریم به ظلم و ایجاد محدودیت برای مستضعفان می‌پردازند. تحریم آمریکایی‌ها در تمام سطوح بین‌المللی وجود دارد. آمریکا به غارت‌گری خود ادامه می‌دهد و در این زنجیره تحریم ایران ویژگی‌هایی دارد که خلاف صلح و حقوق بشر است.

آیت‌الله اعرافی تأکید کرد: ترامپ با ادبیات سخیف خود بیان می‌کند که این تحریم‌ها بر ضد ملت ایران است و نیازهای اساسی ملت را هدف قرار داده است آن هم در شرایطی که خودشان تعهد را امضا کردند و جوهرش خشک نشده بر خلاف تعهد خود عمل کردند.

وی در ادامه با اشاره به شخصیت و جایگاه مقام معظم رهبری گفت: رهبر انقلاب در پیشبرد اهداف نظام و سیاست‌های کلان کشور جایگاه ویژه‌ای دارد. از جمله ویژگی‌های خاص ایشان احاطه بر حوزه‌های علمی، هنری، فلسفی و فقهی است. یک نگاه بلند و راهبردی دارند و بر حوادث درونی و بیرونی جهان احاطه دارند. رهبر انقلاب تجسم معنویت، اخلاق، عواطف و زهد هستند و همواره با صلابت و اقتدار عمل می‌کنند و دایره نفوذ ایشان در سطح حوزه‌های فرهنگی و علمی توصیف‌ناپذیر است.

وی گفت: مقابله با مقام معظم رهبری و ملت ایران از سوی دشمنان نابخردانه است و ایران متحد با تکیه بر ارزش‌های عقلانی و اخلاقی و همواره پیروز است. ما ملت ایران نمی‌گذاریم که مجددا استعمارگران برگردند و با رنگین‌کمان ادیان شاهد پیروزی مردم ایران خواهیم بود. دژهای کشور ما نفوذناپذیر است و بدانند که تحریم‌ها در ایران هرگز اثری نخواهد داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۷۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیران به مسائل شرعی و اخلاقی در دستگاه خود توجه داشته باشند

امام جمعه کرمان، گفت: مدیران به مسائل شرعی و اخلاقی در دستگاه خود توجه داشته باشند و تمام تلاش خود را برای انجام ماموریت انجام دهند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی بعد از ظهر امروز در شورای اداری استان کرمان که با حضور استاندار کرمان و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور در سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان برگزار شد، اظهار داشت: مطابق متون دینی وقتی فردی مسئولیتی پیدا می‌کند در پیشگاه خداوند پاسخگو است.

وی با بیان اینکه روز قیامت روز سوال است و ما باید در دو حوزه پاسخگو باشیم که حوزه اول ماموریتی است که به ما داده شده است، گفت: هر اداره‌ای ماموریتی دارد و مدیران باید تمام تلاش خود را بگذارند که ماموریت خود را به بهترین نحو انجام بدهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه مدیران به مسائل شرعی و اخلاقی در دستگاه خود توجه داشته باشند، ادامه داد: حوزه دوم توجه به مسائل شرعی و اخلاقی در درون دستگاه است و مدیر دستگاه نمی‌تواند بگوید که این حوزه به من ربطی ندارد و باید بداند که در پیشگاه خداوند پاسخگو است.

وی با بیان اینکه تدابیری در استان کرمان اندیشیده شده است که به‌زودی به مدیران ابلاغ می‌شود، ادامه داد: همه مدیران باید صادقانه در این زمینه کمک کنند تا در ماموریت الهی خود موفق باشیم.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به عملیات پیروزمندانه وعده صادق، گفت: این عملیات موفق موجی از شادی در جهان ایجاد کرد و برای همه رزمندگان اسلام در جبهه مقاومت آرزوی سلامتی و موفقیت داریم.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • مدیران به مسائل شرعی و اخلاقی در دستگاه خود توجه داشته باشند
  • جریان مقاومت در مقیاس منطقه‌ای و جهانی فراگیر شده است
  • مبانی فلسفی انقلاب اسلامی ایران در آکادمی علوم روسیه بررسی شد
  • جریان مقاومت، دل‌های مردم جهان را تسخیر کرده است
  • رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد / امنیت شغلی اطمینان کارگر به آینده شغلی خود است /از زحمات جامعه کارگری صمیمانه متشکرم
  • توافق اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران
  • تشدید تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران
  • کنعانی: آمریکا زیر میز دیپلماسی زد نه ایران | اقدام ایذایی در اصفهان، بی‌ارزش بود
  • کنعانی: در برجام آمریکا زیر میز دیپلماسی زد نه ایران/ اقدام ایذایی در اصفهان اقدامی بی‌ارزش بود
  • بورل: شورای اروپا درباره تشدید تحریم‌ ایران‌ رایزنی می‌کند