Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی سازمان توسعه ونوسازی معادن وصنایع معدنی ایران (ایمیدرو) خداد غریب پور در نشست هم اندیشی راه اندازی طرح های سال ۹۸ تاکید کرد: مجموعه اقدام های انجام شده در بخش معدن و صنایع معدنی برای خنثی سازی اثر تحریم ها شکل اجرایی به خود گرفته و بدنه ستادی ایمیدرو همراه با مدیران شرکت های سرمایه گذار و پیمانکاران به شکل هماهنگ و یک مجموعه به هم پیوسته عمل می کنند تا مشکلات راه اندازی طرح ها برطرف و پروژه ها آماده راه اندازی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با پایش مجدد پروژه ها تعداد و ارزش طرح های سال ۹۸ افزایش یافت، اضافه کرد: ارزش طرح هایی که تا پایان سال جاری به افتتاح می رسد ۴.۵ میلیارد دلار خواهد بود.

به گفته غریب پور، برنامه راه اندازی طرح ها، در سفر هفته گذشته رئیس جمهوری به استان خراسان شمالی مورد تاکید قرار گرفت و پیش بینی می شود میزان اشتغال غیرمستقیم طرح ها به ۳۰ هزار نفر برسد.

افتتاح طرح ها در مسیر رونق تولید

رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه امروز افتتاح طرح ها با انگیزه رونق بخشیدن به تولید کشور کلید می خورد، گفت: راه اندازی هر طرح سبب ایجاد نشاط و امید در منطقه مربوطه می شود و روز ۳۰ تیر نیز خط تولید ورق ویژه خطوط انتقال نفت در فولاد اُکسین راه اندازی شد که می تواند بخشی از نیاز صنعت نفت به این نوع ورق را تامین کند.

وی یادآور شد: هفته گذشته مرحله نخست کارخانه آلومینیوم جاجرم با ظرفیت تولید ۴۰ هزار تن شمش وارد مدار تولید شد و کارخانه آلومینیوم جنوب (در منطقه لامرد فارس) نیز در ماه های آینده به مدار تولید می پیوندد.

غریب پور تاکید کرد: اثر فعالیت هر کارخانه جدید به مناطق مجاور نیز تسری می یابد و این بخش همچون یک مجموعه به هم پیوسته عمل می کند که تاثیر متقابل بر یکدیگر دارند.

توجه به مسئولیت اجتماعی

رئیس هیات عامل ایمیدرو توجه به مسئولیت اجتماعی را با اهمیت خواند و اظهار داشت: سال های گذشته شرکت ها علاوه بر فعالیت تولیدی، به امور انسانی و مسئولیت اجتماعی مناطق نیز توجه بیشتری داشته اند و این امر قابل تقدیر است و باید تداوم یابد.

وی افزود: ایجاد راه های روستایی، احداث درمانگاه، مدرسه و مواردی از این نوع توسط شرکت های بزرگ معدنی و صنایع معدنی در قالب مسئولیت اجتماعی اجرایی شده و اقدامی ماندگار محسوب می شود.

غریب پور همچنین از مدیران شرکت ها درخواست کرد تا تمامی مدیرانی که به نوعی در ایجاد یا اتمام طرح ها اثر داشته اند، در زمان افتتاح دعوت شوند و از آنها یادی شود یا در صورتی که دارفانی را وداع گفته اند، از خانواده آنها تقدیر شود.

فرهنگ سپاسگزاری و قدردانی

وی خصلت سپاسگزاری را امری پسندیده خواند و تاکید کرد: چنانچه بنابر دلایلی روابطی با مدیران پیشین ندارید، در زمان راه اندازی طرح ها آنها را دعوت و یادی از ایشان بشود و بدین ترتیب فرهنگ قدردانی را نهادینه سازید.

رئیس هیات عامل ایمیدرو در این نشست با اشاره به ۳۲ طرح قابل افتتاح سال ۹۸ و ارزش طرح ها، از مدیران حاضر درخواست کرد تا مشکلات خود را بیان کنند تا نسبت به رفع آنها اقدام شود.

طرح هایی که قرار است تا پایان امسال وارد مدار تولید یا ارایه خدمات شوند، مربوط به حوزه های سنگ آهن، فولاد، فرآوری مس و ذوب، آلومینیوم، عناصر نادرخاکی، آب شیرین کن، اسکله، خط انتقال آب، نیروگاه برق، انواع فرو آلیاژها، امور زیرساختی، آهک و زغالسنگ هستند.‌

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صنعت و معدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۷۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرط تحقق شعار سال نظارت و بازرسی بر بازار است

بختیار خلیقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: نظارت و بازرسی مدون از سطح بازار بستر حمایت از کالاهای داخلی و رشد تولید را به دنبال دارد.

وی افزود: در تحقق شعار سال، مشارکت مردم نقش بسیار تعیین کننده‌ای دارد و جهش تولید و شاخص‌های اقتصادی تسریع می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به شعار سال ۱۴۰۳ که توسط مقام معظم رهبری به نام سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری کرده‌اند، یادآور شد: بیش از ۱۰ سال است که مقام معظم رهبری شعارهای سال را اقتصادی نامگذاری کردند و همانگونه که فرمودند یکی از مسائل اصلی کشور اقتصاد است و همه ما وظیفه داریم در این رابطه تلاش بیشتری داشته باشیم.

خلیقی بیان کرد: رسالت تنظیم بازار در راستای تحقق شعار سال به وضوح مشهود است و باید در بحث بازار و کالاهای اساسی و تنظیم بازاری به جد ورود پیدا کنیم.

وی یادآور شد: در مجموعه صمت کردستان در راستای تحقق شعار سال با تدوین سند راهبردی اهداف، برنامه عملیاتی، مشکلات و الزامات اجرایی ورود پیدا کرده‌ایم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در سال جاری در بعد صنعت رشد تولید ۸ درصد، معدن رشد ۱۳ درصد و در حوزه تجارت نیز رشد ۲۳ درصد در هدف کمی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گنجانده شده است.

خلیقی گفت: شفاف سازی کالاها، نظارت عالی بر قیمت گذاری ها و توزیع مناسب کالاهای اساسی مورد نیاز شهروندان از جمله رسالت‌های تنظیم بازار است.

کد خبر 6081229

دیگر خبرها

  • پیگیری راه اندازی موزه معدن در کرمان
  • افتتاح یک واحد تولید باطری در گرمسار با حضور وزیر صمت
  • نظارت بر بازار شرط تحقق شعار سال است
  • شرط تحقق شعار سال نظارت و بازرسی بر بازار است
  • تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به ارزش بیش از ۲۸ میلیارد دلار در سال گذشته
  • تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به ارزش بیش از ۲۸ میلیارد دلار در سال ۱۴۰۲
  • فاز اول «شهرک فناوری» کرمانشاه امسال کلید می‌خورد
  • ارزش آفرینی رویکرد مهم در مشتری محوری بانک صنعت و معدن
  • تولید فولاد مازاد کشور ۱۰ میلیون تن است
  • تولید ۲۰۰ کیلو شمش طلا در معدن طلای هیرد